Hammaslääkäri

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Hammaslääkäri on jotain mitä inhoan... pelkkä mainitseminen saa kylmät väreet kulkemaan selässä. Kävin hampilekurilla viimeksi syyskuussa paikauttamassa yhden reiän. Inhoan poraa yli kaiken ja varsinkin sitä vehjettä millä ne puuduttaa...

Hammaslääkäriin menen seuraavan kerran joskus puolentoista vuoden päästä... jos silloinkaan.
Avatar
Jufo
Genin
Genin
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 22:19

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Kumma juttu että näin moni tuntuu inhoavan hammaslääkäriä. Onhan se vähän epämiellyttävä ajatus että joku ronkkii suussa, mutta itse ainakin tiedostan että se on kuitenkin omaksi parhaakseni. Enhän minäkään hammaslääkäriä rakasta ja aina sitä hiukan ketuttaa kun sinne pitää mennä, mutta onneksi on sattunut eteen vain mukavia hammaslääkäreitä :>. Puudutus on se yksi asia, mitä olen hammaslääkärissä kokenut, jota pidän erittäin inhottavana. Puudutuksen vaikutukset kestävät niin kauan että mieluummin kestän vähän aikaa kipua kun sellaisen otan... Tietysti jos reikä on oikein pahassa paikassa (esim. ihan ikenen vieressä), niin puudutus on siinä vaiheessa ihan paikallaan.
Kuva
Sigistä kiitos uppuNille ja avatarista kiitos Taasille
#beck.fi @ Qnet || #thebackhorn @ Qnet || #bleachfi.net @ Qnet
Avatar
Vegeta
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Elo 09, 2005 23:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vegeta »

Olen ollut 4 kertaa hammaslääkärissä elämäni aikana (olen 15) ja en mielelläni mene niihin :/
Avatar
Mallu-88
Chuunin
Chuunin
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 22:05
Paikkakunta: kihniö

Viesti Kirjoittaja Mallu-88 »

Hammaslääkärit ovat melkeinpä mun kavereitani :D Olen rempannut hammasrautojen takia kerran kuukaudessa hampaitani oikomassa... (pääsee Tampereelle vähän shoppaileen mangaa) Pian tämäkin rumba on ohitse, sillä saan raudat lähiaikoina pois!!!!!!! 8) Nyt on hieno ja suora hammasrivistö. Kyllä kelpaa hymyillä :D
Oli alkuaikoina niin vinkkurat hampaat, että multa revittiin 4 hammasta suusta... Et semmosta... Ei hirvittänyt yhtään
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Espy kirjoitti:Mitä mieltä olet hammaslääkäristä? Aiheuttaako pelkkä sana sinussa väristyksiä ja inhoreaktioita, vai etkö voisi vähempää välittää? Vai onko sinne meneminen jopa mieluisaa?
Minä en voisi vähempää välittää, kunhan se hampilääkäri on se sama vanha tuttu. Kerran satuin saamaan eri lääkärin ja sillä reisulla jäi jumiin joku paksu sininen tahma yläleukaan ja siinä sitten revittiin sitä irti 10min. Hyvä etten tukehtunut. >.<
Onhan nuo reissut ihan mukaviakin, minä yleensä makaan siinä penkissä puoliunessa ja tuijotan katossa olevaa julistetta jossa hiiri surffaa hain evällä... hmm.. nyt alko jo nukuttamaan kun ajatteleekin asiaa. xD Mutta veikkaampa että tämä seuraava reissu on yhtä helvettiä kun paikataan tai revitään irti tämä lohjennut takimmainen hammas... *huoks* :| Triplapuudutuksella kiitos. Ekaa kertaa hieman hirvittää hammaslääkäriin meno...
Kuva
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Meidän paikallinen hammaslääkäri on ihan hullu. Se poraa koko ajan ikeniin ja repii viattomilta lapsilta hampaat. Minulta se oli vähällä viedä etuhampaat O_o
Minulla yksi hammas ei sopinut kasvamaan paikallaan joten se lähti ikäänkuin ylöspäin kasvuun sitten. Se hullukin hammaslääkäri sen totesi ja isäni oli paikalla. Hän kertoi aivan tosissaan kuin nyt kaksi rauta-etuhammastani täytyy ottaa pois. Isäni tuijotti häntä että pilaileeko se hullu. Huomattuaan että ei, niin isäni sanoi: "Tule, Maija. Mennään mielummin Haminan hammaslääkäriin".
Sitten Haminassa paria viikkoa myöhemmin minulle laitettiin telaketjut hampaisiin TT__TT Sattu ihan helvetisti kaksi päivää.
Onneksi ei ole enää mitään rautoja. Eikä tarvitse mennä sen hullun luo enää.
Kuva
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

En pelkää hammaslääkäreitä, mutta kun menee sinne, niin sitten alkaa pikkuisen jännittämään ja ajattelen joskus "Voi ei, mitä ne tekee minulle? Toivottavasti minulla ei olisi reikiä hampaissa". Tämän viikon torstaina olin tarkastuksessa ja siinä samalla todettiin, että minulla on reiän alkuja ja hammaslääkäri määräsi minun pestä enemmän ja paremmin hampaita varsinkin takahampaita. Omasta mielestä olen hoitanut hampaitani todella hyvin ja syönkin purkkaa monta kertaa päivässä O___o
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
meadow
Chuunin
Chuunin
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 21:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meadow »

Ei oo onneks pahoja hammaslääkäri kokemuksia tullu koettua... Onneks.
Inhottavaahan se kyllä on ku ne venyttävät suuta ihan epäluonnollisiin asentoihin ja tunkevat suun täyteen kaiken maailman pumpulia ja vanua... Ja ne kumihanskat on inhottavan makusia... :x Mut toisaalta, onnesks ne käyttää niitä :S
Avatar
Zetsubou
Genin
Genin
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 11:18
Paikkakunta: Kontu

Re: Hammaslääkäri

Viesti Kirjoittaja Zetsubou »

Mulla on ollu oikomishoitoa (joku mystinen purentavika, mistä minä tiedän) sellaiset kahdeksan-yhdeksän vuotta, voin sanoa että ei hammaslääkäripelkoa kyllä ole. =D Hampaita on kiskottu kyllä suusta useampikin ja on ollu vaikka minkälaista viritystä suussa. Hyvin ylpiä olo tulee kun lääkäri aina kehuu miten hyvin olen jaksanut tätä , ja että miten harvinaista on kun hoito venyy näin monen vuoden mittaiseksi. Tää ilmeisesti huipentui ny näihin rautoihin, jotka sitten toivon mukaan lähtee suusta tän vuoden alussa. :'3 Montakohan kertaa viimekin vuonna ravasin vastaanotolla? Taisi olla jopa peräkkäisiä käyntejä muutama. :'o no, en valita, ilmasta hommaa, meille ainakin. ; )

Ensi viikolla olisi taas käynti. Olisin päässyt jo viimevuoden joulukuussa, mutta tulipahan menoa ja piti sitten perua se aika. :<
I have always known the storm would come,
listen now, my young ones,this is not a story I tell
of midnight, moon and sun


~ Neji FC ~ Shikamaru FC ~
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Hammaslääkäri

Viesti Kirjoittaja Cyran »

^ Oikomishoito, ah. Minä olen myös kestänyt kaikenlaisia kojeita kaiti viitisen vuotta, ja olin niin iloinen viimeksi kun ne sanoivat että "Tule seuraavan kerran puolta vuotta ennen kun täytät 18, katotaan sillon niitä viisaudenhampaita!" Tarkoittaa kesää 2010. :D Mutta toivon tosiaan että viisaudenhampaita ei kiskota irti, tavallistenkin poistaminen on kivuliasta.

Hammaslääkärikammoa ei ole tullut, vaikka syytä olisikin ehkä ollut. Minulla oli joskus joku hammaslääkäriaika, jonka seuraukseni ikenestäni tuli mukavasti verta koko loppupäivän ja yöllä heräsin siihen että tyyny oli märkä verestä. Se oli aika hirveää silloin kun olin vielä jonkun 9 vuotta vanha. Seuraavana päivänä se onneksi poltettiin umpeen, sain siitä vessaan pyörtyilystä tarpeekseni :'D Ainoa kerta, milloin hammaslääkäri oikeasti on aiheuttanut suurempaa päänvaivaa.
Ja oikomishoidon takia olen tykännytkin hammaslääkäreistä, koska pääsin aina Tampereelle shoppailemaan ja sain lintsata koulusta :)
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Hammaslääkäri

Viesti Kirjoittaja Lucy »

^ verta....~<3

Varasin tänään uuden ajan pitkästä aikaa ja ajattelin pistää siskon kaa vedon pystyyn kuinka monta kymmentä reikää tälläkertaa löytyy XD Olis kyl ihan kivaa käydä kattelemassa kun lääkäritädin hanskat tulee veriseks ku se poistaa hammaskiveä, mutku se maku on niin karsee ja alkaa yököttää ku on kaikkee mömmöö ja hilavitkuttimii suussa.

Niin ja maksaaki vielä perkule.. Vievät rahaa itkevältä lapselta opiskelijalta.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
MangaMangusti
Rookie
Rookie
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 16:51
Paikkakunta: Kaapissasi

Re: Hammaslääkäri

Viesti Kirjoittaja MangaMangusti »

Hammaslääkäri on ihan mukavaa xDD paitsi että se ihme juttu mitä suuhun laitetaan maistuu ihan kamalalta D: Mulla ei oo ikinä porattu, mutta yläkulmahampaita on viilattu 2 kertaa kun muut hampaat ei mahtunu tulemaan...
The BDSM Tentacle Lair/KakuHidan FC /// SasoDei FC /// Akatsuki FC /// Deidara FC

RAINBOW
Vastaa Viestiin