Miten luette kokeisiin?

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Miten luette kokeisiin?

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

Minulla on yksi ongelma... nimittäin en osaa kunnolla lukea kokeisiin. Luen aina koealueen kerran läpi iltaisin sängyssäni ennnen nukkumaan menoa, mutta se ei ole oikein tuota auttanut... Jostakin syystä. Eli miten te luette kokeisiin?
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Miten luette kokeisiin?

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Nemi kirjoitti:Minulla on yksi ongelma... nimittäin en osaa kunnolla lukea kokeisiin. Luen aina koealueen kerran läpi iltaisin sängyssäni ennnen nukkumaan menoa
Minäkin luen samalla tavalla kuin Nemi. Kertakaikkiaan ei jaksa/kiinnosta lukea kokeisiin, mutta pakkohan niihin kokeisiin on lukea, että menestyy koulussa. Joskus luen myös enemmän kuin kerran kokeisiin. Yleensä luen koealueen moneen kertaan, että asiat jäävät mieleeni varmasti ja koepäivänä luen koulussa ennen tunnin alkua... tuo auttaa kyllä todella paljon, jos ei ole lukenut paljoa kotona.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Minä luin sen koealueen ekaksi pariin kertaan läpi, ajatellen ja pohtien koko aika sitä tekstiä ja sen sisältöä...Saatoin lukea sitä myös hiljaa äänen jos ketään ei ollu kuulolla. Ja sitten otin paperia ja aloin kirjoittamaan koko koealueen tiivistelmän... -__-" Se on tosi raskasta mutta autto minua. Ja sitten luin koko aika sitä tiivistelmää siinä sivussa lähes koko aika mitä ikinä sitten teinkään... vähintään 1 päivän ajan, mieluiten 2 päivää.
Noin minulla jäi ne asiat päähän... ainakin sen kokeen ajaksi.. :wink:
Mutta yleensä en lukenut kokeisiin ollenkaan, saatoin vaan kerran ennen kokeen alkua vilkasta kirjan läpi...
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Lukeudun kyllä valitettavasti minäkin niihin, jotka lukaisevat koealueen viimeisenä iltana kerran läpi. Yritän yleensä enemmän keskittyä kuuntelemaan tunneilla ajatuksen kanssa, koska minulla jää päähän paremmin puhuttu kuin luettu ja sitten vähän vaan kertailla kokeisiin lukiessa. Jos on aikaa (mitä ei lukiossa enää tahdo olla, kun kokeisiin noita sivuja riittää luettavaksi...) ja olen ahkera, saatan tehdä lukiessa muistiinpanoja, mikä on kyllä luultavasti paras tapa mihin minun energiani venyvät.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

En ikinä lue 8D Ja jos luen, luen yleensä vaan tyyliin vihosta.. Oon ollu aina huono kokeiden luvussa, mutta kyllä ihan hyviä numeroita tulee :/
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Matemaattisten aineiden ja kielten kokeisiin kirjoitan koko koealueesta muistiinpanot vihkoon, ja luen suurimmaksi osaksi sieltä, koska olen asetellut systeemit suunnilleen ymmärrettävään muotoon (= saan itse jotain selvää asiasta). Tosin matikkaan en lue, korkeintaan kertaan jotain epämääräistä.

Lukuaineisiin leikin lukevani, saatan hädintuskin kerran lukea koealueen. Turvaudun aina siihen, että tunnilla ja läksyjen parissa asiat opiskellaa, ei juuri ennen kokeita. Joskus saatan jopa alkaa tekemään muistiin panoja, mutta heti ensimmäisen sivun jälkeen heitän kirjan seinään. Yleensä lukuaineiden kokeisiin lukiessa tulen tosi masentuneeksi, ja se voi kestää parikin päivää -__-
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Selaan alueen ensin läpi ja sitten katson sisällysluetteloa. Katson sieltä mitä asioita en osaa kunnolla ja panostan niihin. Kirjoitan tärkeimmät kohdat ylös ja alleviivaan tärkeitä sanoja. Luen myös kappaleiden lopussa olevat tiivistelmät. Lopuksi luen koko alueen putkeen. Olen myös tehnyt niin, että katson kappaleen otsikkoa ja katson tuleeko minulle mitään siitä mieleen. Paha juttu jos ei tule...

Kielten kokeisiin en lue kuin sanastoa, koska vaikka osaisi käyttää kielioppia, mitä hyötyä siitä on jos ei osaa sanoja...

Matikkaahan oppii laskemalla, ei lukemalla, joten se siitä.
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
Kaio
Rookie
Rookie
Viestit: 91
Liittynyt: To Touko 26, 2005 18:48
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kaio »

Runte kirjoitti:En ikinä lue 8D Ja jos luen, luen yleensä vaan tyyliin vihosta.. Oon ollu aina huono kokeiden luvussa, mutta kyllä ihan hyviä numeroita tulee :/
Tämä on oikea tyyli lukea kokeisiin :D . Mä luen yleensä edellisellä välkällä ja silti oli 8 keskiarvona ysin lopussa.
Kuva
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

En enää yksinkertaisesti lue kokeisiin
Kuva
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Luen viimeisenä iltana kymmenen jälkeen illalla koealuetta sieltä täältä ja koulussa paniikissa kaikilla välitunneilla, mutta jostain kumman syystä en silti ikinä saa alle kasia. Ehkä se johtuu siitä että seuraan tunteja. Heh.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
swing
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 321
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 16:25

Viesti Kirjoittaja swing »

yläasteella en lukenut ollenkaan, ellen sitten jossain aineessa sitten muistiinpanoja viimeisenä iltana erehtynyt katsomaan. ei oikein kiinnostanut lukeminen, ja monta kertaa tein kokeen poissaolojen takia muita jäljessä, jolloin pystyi helposti lunttamaan :D. mielestäni yläasteella on täysin se ja sama miten kokeet menee jos vain muuten käyttäydyt kiltisti tunneilla. kun olet päässyt jatko-opiskelupaikkaan, niin kukaan ei enää ikinä vilkasekaan peruskoulun päättötodistusta, vain erittäin harvoin täytyy. (itse joudun näyttämään sen vielä vuosivaihtohakemuksessa )

lukiossa koeviikoilla ehtii vaan viimesenä iltana lukemaan kokeisiin. maanantaina alkaa koeviikko ja mulla on 8 koetta. kaks ainetta menee päällekkäin ja joka päivä siis väh. 1 koe. perseestä, mutta koeviikot sitten muutoin onkin lepposia kun ei muuta koulua ole.
no sitten viimesenä iltana tulee kerrattua pääkohtia alueesta ja lukemaan muistiinpanoja. nykyään melkein jokaisessa aineessa on tosiaan yks kokonainen kirja niin turha sitä on mitään ykstiyiskohtia päntätä. usein myös vaan joku 3 esseekysymystä kokeessa, joista 2 vastataan.

sori suuresta offin määrästä :? . vastaus tiivistettynä: luen viimeisenä iltana aineesta vain tärkeimmät kohdat ja saatan selata (en siis lue) kirjan läpi.
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Lukuaineisiin esim. hissaan ja bilsaan luen ihan perinteisesti. Koealua vain läpi ajatuksen kanssa ja vihko siihen päälle. Minulla on varmaan kuulomuisti, sillä asiat jäävät päähäni parhaiten jos ikään kuin selitän ne itselleni. Siksi luenkin usein muistiinpanojani ääneen ja selitän tärkeimmät asiat itselleni. xD Aika äänekästä, mutta toimii minun kohdallani.

Matikkaan ja fysiikkaan sitten luen ensin teoriat läpi ja sitten vain lasketaan, lasketaan ja lasketaan. Onneksi ei tarvitse vielä pitkiin aikoihin lukea. Heti alkoi kylmät väreet kulkea selässä kun kokeista puhutaan. ^^;
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Oli juuri koeviikko joka loppui viime torstaina. 8 koetta, joten aikaa lukemisen on aika vähän. Yleensä koitan jäsentää eri aineisiin lukemisen kunnolla ja tehdä jonkun näköistä aikataulua, mutta ei siitä yleensä mitään tule. Eli koetan lukea joka kokeeseen koko sen koko alueen läpi ainakin kerran, joka kyllä on vaativaa, koska reaaliaineissa kuten biologiassa on ylensä 100-200 sivua luettavana ja ilta ennen koetta ei siihen oikein riitä. Mutta se on aina tavoite.

Kielissä teen merkintöjä kielioppikirjaan tunnilla ja kertaan niitä ja koitan saada taottua sanat päähäni.

Matemaatiikkaa oppii laskemalla. Kemiaa ja fysiikkaa ei tarvitse enää ajatella koska ne kurssit on jo käyty hyväksytysti läpi.

Näin se yleensä menee, opin kyllä parhaiten tunnilla kuuntelemalla, kuultu jää paremmin päähän kuin luettu.
Muistakaa muuten se, että lukiessanne olkaa mahdollisimman rauhallisessa ja hyvässä paikassa ja kekittykää _ainoastaan_ siihen lukemiseen, ei mihinkään muuhun tai lukemasta ei jää mitän päähän.
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Vastaa Viestiin