Mitä vanhempasi ajattelevat anime-harrastuksestasi

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

meitin porukat ei oo moksiskaan, paitsi isoveljet aina dissaa sellasia hieman letkeämpiä anime-sarjoja esmes. narutoo tai FMA:ta
ja sitten niille kelpaa sellaset hieman synkemmät animet kuten: Hellsing,NGE jne.
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
miharu-san
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Syys 10, 2004 20:49
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja miharu-san »

Mielestäni vanhempani ottavat harrastukseni/kiinnostukseni animeen/mangaan aika hyvin. Itse asiassa todella hyvin. Välillä saattaa kyllä kuulua, että: "On tässä elämässä muutakin kuin anime." Äitinikin on jopa pari kertaa jotaan anime elokuvia/sarjoja katsellut min kanssani. :3
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Ne kysyy aina että "Mitä perkeleen hyvää sä tuollaisissa lastenohjelmissa näet??! Ihan pelleilyä tuollaset!" ja sitte saa aina selitellä, miksi tykkää katsoa animea.. Minusta parempi kun eivät sanoisi mitään.
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

Ei minun vanhemmat varmaa ees tajuu/tiedä että katson animea tai mitä se edes on. Kerran ostin Hesasta mangaa ja ne oli WTF, mitä toi on ja kannattiks 30€ toho pistää. Ihan hyvä minusta etteivät he tiedä mitään animesta. Ei tarvii alkaa selitellä niille mitää, ku ne ei kuiteskaa tajuis :o
Paras kommentti kyllä isältäni oli kun katsoin FMA:ta TV:stä niin tuli vain ja katsoi vähän aikaa ja sanoi ''Tälläistahan sinä aina katsoit innoissaa kun olit pieni'' . Olin vaa joo joo...Kyllä kyllä...
Kuva
Avatar
AlveAnn
Genin
Genin
Viestit: 190
Liittynyt: To Helmi 08, 2007 18:08

Viesti Kirjoittaja AlveAnn »

Heitä ei haittaa, vaikka anime- ja mangajuttuja harrastelenkin. Paitsi, jos haluan tilata japaninkielistä mangaa, niin kommentiksi kuuluu : ethä sä tajuu tosta mitää, miksetsä lue nyt vaa niitä englanninkielisiä? Hm, no nythän niitä enkunkielisiä minulla on tuolla hyllyssä. Ja porukat ovat oikein tyytyväisiä.

Niin ja minulla on osittain samalaista ongelmaa kuin Deidaralla (siis käyttäjällä), että porukat pistävät piirtämiini anime-/manga- hahmoihini kommentiksi "piirtäsit välillä jotain muutakin kun aina noita sarjishahmoja. Vaikka koiria tai sit maisemia!" RÄYH, nyt on jo kolme kansiollista "muita taiteita", joten se saa nyt vähäksi aikaa riittää.
Tuli vapina.

Hinata/Kankuro/Gaara/Akatsuki/Otonin/Suigetsu/Deidara - FC
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Katsovat vähän huolestuneena kun itachi räimii miekalla kasua masuun,
mutta ei ne muuten puutu. joskus sanovat että muutakin vois tehdä.
Kuva
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

AlveAnn kirjoitti:porukat pistävät piirtämiini anime-/manga- hahmoihini kommentiksi "piirtäsit välillä jotain muutakin kun aina noita sarjishahmoja. Vaikka koiria tai sit maisemia!"
Minulla ne kutsuivat animehahmoja töyhtöpäiksi kun olin yhteen doujinshiin tehnyt päähahmona Sasukea niin paljon.XDD
Mutta tosiaan sama juttu, että joskus valittavat. Eivät nyt kyllä enää hetkeen... tiedä mistä johtuu sitten. Ehkä siitä, että tyylini on nykyään hieman realistisempi kuin ennen, lukion kuvistunnin työt todistavat, että osaan muutakin jne.:S

Äiti valittaa siitä kuinka cosplay ja manga on kallista rahanhukkaa, mutta ei siinä muuten mitään vikaa ole. Nykyään näytän melko harvoin mangaostoksiani, niin eipähän tule valituksia.:D
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Brawler »

eivät oikeastaan välitä ;) . kattelen narutoa, ja jos ne ohikulkien tulee, nii sanoo vaa: ''jaa vai taas tuota kattelet'', eli ei sen kummempia, en oikeastan haluaisikaan että ne kommentois yhtään enempää :)
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Ihan positiivisestihan ne suhtautuvat. Joskus tosin tulee hiukan sanomista siitä kuinka paljon rahaa menee (äiti oli pyörtyä kun alkuaikoina ostin Fantasiapeleistä neljä pokkaria kerralla) ja aina pitää olla uutta sarjaa putkessa. Niin ja en tietenkään saa katsoa olkkarissa DVD:tä kun jotain muutakin tulee telkkarista, eikä se minua oikein haittaakkaan. Jos pakottava tarve on katsoa, niin se onnistuu koneella.

Enemmän äiti sanoo siitä että olen koko ajan koneella ja netissä. Kyselee aina varmuudeksi etten seurustele minkään pedosedän kanssa ja silleen. :3 Kyseli ihan asiallisesti silloinkin kun kerroin haluavani mennä Nekoconiin ja miittaavani täkäläisiä.

Varmaankin ovat ihan iloisiakin että en joka viikonloppu ole menossa joihinkin juominkeihin.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Äitikin kauhisteli noita mangojen hintoja aikaisemmin, mutta se on nyt kahtena peräkkäisenä jouluna marssinut itsekseen Fantasiapeleihin ja ostanut joululahjaksi pokkarin. Nyt jouluna olivat kuulemma roolipelaajapojat varsinkin tuijottaneet aika pitkään, kun tuollainen lähemmäs kuuskymppinen täti marssii määrätietosesti hyllylle, löytää etsimänsä samantien ja menee kassalle. xD
Avatar
TAMPEE
Genin
Genin
Viestit: 184
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja TAMPEE »

samat sanat kuin edellisellä, äiti ihmetteli myös noita mangojen hintoja ja kuinka voin tuhlata rahani niihin :D sitten ne ihmettelee myös tuota kun joskus huudan japani-sanoja joista ne ei tietenkään tajua mitään XD mutta aika positiivisesti ne on sen muuten ottanut, koska kun katsoo animea enkunkielisillä tekstityksillä oppii aika tehokkaasti englantia :)
Avatar
Ringo-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 19:18
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan »

Äiti ei pidä yhtään animesta eikä animesta,sanoo että sen takia olen liikaa netissä.Myöskin valittaa siitä että aina kun mennään Ouluun,tuhlaan kaikki rahani animeen ja mangaan,mutta pakkohan pitää silloin ostaa kun kaikki erikoisliikkeet on lähellä.
Isä ei kamalasti välitä mitä harrastan,ja kun asutaan erillään,ei hän tiedä kuinka paljon rahaa käytän mangaan tai kuinka paljon olen tietokoneella.
Kuva
"Viattomuus ei ole rikos."
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Minun äitini ei ollenkaan pidä siitä, että istun koneella. Mangaa hän pitää teinivillityksenä niin kuin se onkin ja on iloinen etten ole kovinkaan pihi ja uskallan tuhlata rahojani. Jossain vaiheessa hänen mukaansa animen katseluni meni liiallisuuksiin ja hän uhkasi antaa minulle kieltoa tietokoneelta: ''Aina sinä vain katsot nuita ohjelmia''. En loppujenlopuksi kumminkaan noudattanut hänen kehotettaan ja istuin 24/7 dataamassa. Nykyään hän sanoo että ''Mene vaikka ryyppäämään, mutta koneella et koko aikaa istu'', enkä minä itseasiassa ole enää koneella niin paljoa että se haittaisi liikuntakyvykkyyttäni tai atleettisuuttani saatikaan ulkonäköä.
Kuva
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

Isä: Ei voisi vähempää kiinnostaa, tosin ei pidä fanikaman ostosta. Alkoi mäkättää siitä että latailen niitä netistä ja samalla viruksia koneelle, mutta samalla kertoo aina kun löytää jonkin uuden ohjelman jolla voisi saada animet DVD:lle. On itsekin katsonut joskus Dragon Ballia ja just viime sunnuntaina söi myöhästä aamupalaa ja katsoi vähäsen mun ja pikkuveljen kaa Fullmetal Alchemistia.

Äiti: Ei ole mitään vastaan paitsi että rahaa kuluu. Kun viimeksi laskeskelin että paljon minulla on kulunut mangaan (silloin oli noin 500 euroa, nyt on varmasti ainakin satanen enemmän!) eikä ilahtunut summasta. On oikeastaan iloinen siitä ettei minua kiinnosta Emma sekä tulevat Fushigi Yuugi ja Astro Boy. Animen ostamisessa on vielä enemmän vastaan, vaikka sainkin jotenkin junnailtua hänet ostamaan Furuban kaksi vikaa DVD:tä viime lauantaina. Ihmeen hyvin suhtautui jopa siihen että pidän shounen-aista, vaikka ainakin isotätini pyörtyisivät jos saisivat tietää(hm, pitääkin varoa etteivät he katso huoneeni seinille...). Hän on myös tottunut siihen että sanon ruokailun jälkeen "Arigato" tai kun esim. en ole kuullut jotain ja sanon "Nani?" perinteisen "Mitä?" sijaan tai jos innostun sanonkin "Yattaa!".(Sitä se liika animen tuijottelu tietää)
Kuva
Avatar
Minna7
Chuunin
Chuunin
Viestit: 241
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Minna7 »

Vanhempiani ei kiinnosta anime. Isän mielestä tuhlaan turhaa rahaa sellaiseen mutta ei kiellä sitä. Omat mielihaluthan kaikilla on. Äitipuoleni hyväksyy animet ja jos hän löytää jotain animeen tai mangaan viittaavaa hän kertoo minulle ja kysyy:"Onko se hyödyllistä tietoa."

Äitini hyväksyy sen ja vähän välillä naureskelee kirjahyllylleni joka on kuin valtava torni, mikä koostuun mangoista ja animeistä (mangaa jo yli 100 kpl ja dvd:t lähenee samaa lukua.). :lol:
Mess with the best, die like the rest!
Kuva
Vastaa Viestiin