Parhaimmat ja pahimmat Bleachin ääninäyttelyt?

Keskustelua Bleach-animesta. Ei spoilereita

Pidätkö Bleachin (japaninkielisestä) ääninäyttelemisistä?

Todellakin!
2
67%
Ihan mallikasta.
1
33%
Keskitasoa.
0
Ei ääniä
...no en oikeastaan pidä...
0
Ei ääniä
Herranjestas, sulkekaa se toosa!
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 3

Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Parhaimmat ja pahimmat Bleachin ääninäyttelyt?

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Mitkä ovat mielestänne parhaiten ja pahimmin ääninäytellyt hahmot Bleachissa? Entä mitä mieltä olette yleisesti ottaen Bleachin ääninäyttelyn tasosta?

Olen valtaosan Bleachistani katsonut animena, ja vain ihan alun ja ihan lopun olen lukenut mangana. Näin ollen en ole paljoakaan ehtinyt pohtimaan, miltä hahmojen äänet voisivat kuulostaa, joten se on kai eräs syy sille, että - pidän Bleachin ääninäyttelyistä! (Japskiksi olen siis sitä seurannut, kauheaksi huhutun jenkkiversion tasosta en tiedä.) Laitanpa listaa mainittavimmista tapauksista:

* Hanataroun ääni oli ensimmäinen ääni johon kiinnitin huomiota. Tuollainen uikuttava ja kitisevä ääni sopii täydellisesti hänen kaltaiselleen heikolle mutta sympaattiselle hahmolle! Ääni täyttää mainiosti kriteerinsä: jo pelkästään se kertoo katsojalle, millainen hahmo on kyseessä!
* Ikkaku ei jostain syystä heti kiinnittänyt huomiotani, mutta myöhemmin huomasin, kuinka osuva hänen äänensävynsä ja -painotuksensa on! Pidän ääninäyttelijän tavasta muunnella Ikkakun puhetta... ööh... miten sitä kuvaisi? "Laukkaan kiihtyvästi". Sellainen, että puheen tahti ja volyymi kasvaa lauseen lopun myötä. "OooraaaAAAA! OooraaaAAA!" Jotenkin tuolla tavalla. Mutta hyvä uniikki piirre kuitenkin!
* Kolmas huomaamani tapaus on ollut Mayuri. Kuulemma hänen ääninäyttelijän tekee muitakin epäinhimillisten hahmojen rooleja, ihan syystä! Mayurin pehmeän nariseva ääni on yhtä epäinhimillinen kuin hänen ulkomuotonsakin :)
* Pikku-Nelin ääninäyttely on ollut ehkä huomiota herättävintä Bleach-hahmojen keskuudessa - hän kuulostaa aivan räkäiseltä pikkukakaralta, aivan kuten pitääkin!
* Myös Halibelin rauhallisen käheä ääni on tehnyt minuun vaikutuksen. Se kertoi hänestä paljon heti, kun hän aukaisi suunsa. Itseäni siteeraten, "Halibel kuulostaa vahvalta ja itsevarmalta hahmolta, joka ei kuitenkaan leuhki voimillaan". Nappiosuma!

Ja pahimmista... mieleeni tulee oikeastaan vain yksi, Orihime. Jotenkin hänen äänensä kuulostaa korvaani ärsyttävältä, etenkin "Kurosaki-kuuuuunien" ja nyökkäyksen mukana tulevien "yhm"-äänteiden kohdalla. Sen sijaan Orihimen kauhunkiljunnat ja hyperventilaatiot ovat mainioita! ...kuulostanko sadistiselta, jos sanon, että Orihimen pitäisi olla enemmän kiljumassa ja vähemmän jutustelemassa mukavia?
Ei, hetki, toinenkin tulee mieleen. Myöskin Iso-Nelin lapsekas ääni hämmensi minua. Ehkä sen oli tarkoitus linkittää toisisiinsa Pikku-Nel ja Iso-Nel, mutta mielestäni Iso-Nel olisi kaivannut vähän kypsemmän äänen eikä tuollaista tyttöpiipitystä.

E: Tuossa kun itse aloin puhua jenkkiversion katsomattomuudesta, niin olihan sitten pakko mennä Juutuubiin katsomaan enkuksi dupattua Bleachia. Järkytyin heti, kun kuulin jenkki-Byakuyan äänen! Vaikutelma oli ihan erilainen kuin hahmosta pitäisi olla! Hän kuulostaa pikemminkin terävältä katujengiläiseltä kuin mitä etäiseltä ja mystiseltä aateliselta! Herranjestas, aiottiinko Byakuya alentaa tavallisen kuolevaisen bädäässin tasolle? Muitakin shokkeja tuli mm. Ichigon ja Renjin kohdalla, mutta Hitsugaya kuulosti kyllä ihan asialliselta.
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Parhaimmat ja pahimmat Bleachin ääninäyttelyt?

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Mun mielestä Bleachissä on kaiken kaikkiaan erittäin onnistuneet ääninäyttelijät/ääninäytellyt hahmot. Kyllä ne jaappanilaiset vaan on taitavia.

Omat suosikit ja pienet perustelut:

1. Ikkaku - Juuri tuo mitä Nuti sanoikin, pidän Ikkakun äänensävystä silloin kun hän on innoissaan taistelussa. Aina vetää ihokarvat pystyyn kun hänen taistelujaan katsoo.

2. Ichigo - Mielestäni yksi parhaista päähenkilön äänistä missään sarjassa.

3. Kenpachi - Ei mitenkään erikoinen, mutta pidän silti todella paljon. Sellainen kiva pahis ääni.

Niitä ei mun mielestä hyviä:

1. Orihime - Ei varmaan tarvi kauheesti selitellä. Ei vain voi ottaa vakavasti missään tilanteessa ja pää tulee kipiäks..

2. Rukia - En alusta asti pitänyt tästä äänestä. Ei mielestäni sovi hahmolle kovinkaan hyvin.

3. Renji - Sama kuin Rukiassa, ei mielestäni ole tarpeeksi cool ääni näinkin coolille hahmolle. Mut ei kuitenkaan mitenkään huono.
Happy panda
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Parhaimmat ja pahimmat Bleachin ääninäyttelyt?

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Muistelinkin jossain vastanneeni johonkin tällaiseen, joten puolikopsaan törkesäti sen viestin tähän pienillä lisäyksillä.

Muistan silloin kun aloin katsomaan Bleachia että Ichigon ääni oli jostain syystä myös ihan erilainen kun olin ajatellut luettuani mangan ensin. En enää muista mistä se johtui kun olen niin tottunut ääneen, mutta ainakin jäi mieleen että kuulosti alkuun aika ihmeelliseltä vaikka ääni onkin näin jälkeenpäin ajateltuna nappiosuma. Rukian ääni sen sijaan on täydellinen vastine sille mitä itse olin ajatellut sen olevan, juuri sellainen kuin pitää.

Ishidan ääninäyttelijä oli kuitenkin yksi lukuisista järkytyksistäni. Noriyaki Sugiyama, eli toisin sanoen sama ääninäyttelijä kuin Sasukella Narutossa, huh kun säikähdin. Ja sen jälkeen repesin, koska oli aika huvittava mielikuva yhdistää Sasuke ja Ishida samalla ääninäyttelijällä toisiinsa. Se on jopa vielä häiritsevämpää kuin FMA:n Edin ja Toushiroun sama ääninäyttelijä. Toisaalta kyllä hahmoissa on tiettyä samankaltaisuutta, ja ääninäyttelijällä on sen verran skaalaa äänessään että hän saa Ishidan ja Sasuken kuulostamaan erilaiselta.

Inouen ääninäyttelijästä olen samaa mieltä kuin mitä tässä on edellä mainittu; aivan liian kimeä, eikä hahmoa oikein voi ottaa vakavasti. Tottahan ne söpöily-haaveilukohtaukset menevät, mutta kaikki muut lähinnä ärsyttävät jos asiaa alkaa enemmän miettiä. Samoin aikuiseksi kasvaneesta Nelistä olen samaa mieltä kuin Nuti, kuulostaa tosi omituiselta kun täysikasvuisella naisella on sellainen kakaraääni.

Ja vielä jos tästä jotain mainitaan, niin Bleachin ääninäyttelyissä on kyllä paljon variaatiota, mikä on hyvä asia. Etenkin nuo japanilaiset murteet ovat loistavia erottamaan hahmot toisistaan, niistä kaikkein erottuvimpana se mitä kaikki vanhat ukot (mm. Yamamoto) + Yoruichi puhuvat. Yoruichin ääninäyttelijä on nappivalinta muiden joukossa, oikeastaan sarjassa on vain muutama sellainen ääni josta en pidä. Ikävä kyllä suosikkihahmoni Renjin ääni on yksi niistä, joista en suuremmin pidä. Ääni on jotenkin... Liian matala? Muuten ääninäyttelijä kyllä osaa hommansa, mutta jotenkin tuntuu että se äänen korkeus tai sävy on väärä kyseiselle hahmolle.
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Vastaa Viestiin