Harry Potter - kirjat

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Harry Potter - kirjat

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Sivistin itseäni. Olen nyt nähnyt kaikki neljä Harry Potter -elokuvaa. Jee. Ja lukenut kaikki ilmestyneet kirjat. >___> Minä, joka vielä Potter-huuman ollessa suurimmillaan kirosin mokomat alimpaan helvettiin ja vannoin olla lukematta niitä saati kajoamatta elokuviin. Toisaalta tein pyhän valan myös olla liittymättä tälle forumille, mutta...asioita nähtävästi tapahtuu. :p


mod-edit: tästä aiheesta irronnee keskustelua enemmänkin, joten halkaisin offtopic-ketjun jutut omaan ketjuunsa -c-
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Mirha kirjoitti:Sivistin itseäni. Olen nyt nähnyt kaikki neljä Harry Potter -elokuvaa. Jee. Ja lukenut kaikki ilmestyneet kirjat. >___> Minä, joka vielä Potter-huuman ollessa suurimmillaan kirosin mokomat alimpaan helvettiin ja vannoin olla lukematta niitä saati kajoamatta elokuviin. Toisaalta tein pyhän valan myös olla liittymättä tälle forumille, mutta...asioita nähtävästi tapahtuu. :p
Tykkäsitkö? Itse luin Potterit kauan sitten, mutta onhan ne ihan hyvää fantasiaa. Ei ehkä ihan LOTRin tasoista mutta hyviä kummiskin. Mietityttää vaan että kuinka hiton iso se viimenen kirja on :D
Kuva
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Potterit ovat LOISTAVIA. :D Viimeisimmät kirjat ovat aina ne parhaat, sama elokuvien kanssa. ^^

Tulisipa se viimeinenkin osa nyt pikku hiljaa ulos, kun siitä taitaa tulla tosi mielenkiintoinen... Niin paljon tapahtui jo kuutoskirjassa että huhhuh. o__O

Olen lukenut kirjat 1-5 suomeksi, mutta vitosen luin ensin alkuperäiskielellä, samoin sitten kutosen. Leffat olen kaikki kanssa katsonut. :D Se on hiukan hämäävää kun kaveri lukee vain suomenkieliset painokset ja sitten käyttää suomennettuja termejä, jotka minä olen lukenut englanniksi jajajaja-. x___X Se on hämäävää.

Luen myös mielummin englanninkielisiä kun suomennetuissa on helkkarin rumat kannet. :P
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Xtazey kirjoitti:
Bitenshi kirjoitti:Luen myös mielummin englanninkielisiä kun suomennetuissa on helkkarin rumat kannet. :P
Kuka helvetti ne kannet piirtää D: Ihan hiton kamalia, hahmot näyttävät joltain juopoilta kun nenät aina punaiset D:
No pöh, ne kannethan on just kivat! Okei, ei ne mitään perinteisiä kauneusihanteita ehkä edusta, mutta sopii minun mielestä Pottereihin kuin nenä päähän. ^^

Olin joskus yläasteen alussa pihan Potter-tardi. ^^ Olen lukenut ekan kirjan suomeksi ja englanniksi yhteensä kymmenen tai yksitoista kertaa ja kakkosesta neloseen muutaman kerran vähemmän. Vitosen pari kertaa ja kutosen sitten kerran enkuksi ja puoliksi suomeksi. Tykkään ehdottomasti enemmän enkunkielisistä, vaikka on nuo alkupään kirjat tietty tutumpia suomeksi. ^^

Muttamutta siis... olen edelleen aika hullu Potter-fani. ^^
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Minä olen vain lukenut neljä ensimmäistä Potteria suomeksi, täytyisi lukea vitonen sekä kutonenkin. Englanninkielisenä en ole lukenut ainuttakaan Potteria. Kaksi ensimmäistä Potter-elokuvaa olen nähnyt, muutkin pitäisi katsoa ihan huvin vuoksi. : D
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Noh. Onhan ne ihan hyviä. Ja hei, kyllä minustakin ne kannet ovat aivan... yksinkertaisen... KAMMOTTAVIA. :''''DD Potterien taso laski kutosessa kuin lehmän häntä, kaikista surkein Potter tähän mennessä. En olisi uskonut saman kirjoittajan kirjoittamaksi......... :s

Parhain minusta edelleen Azkabanin vanki.
Leffoista kaikki ovat olleet melkoisen surkeita. Liekehtivä Pikari oli jopa katsottava. Jopa huvitti. Jopa vähän itketti. Ihan ok.

KUNHAN. EIVÄT. VAIN. TYRI . SITÄ. VITOSLEFFAA.
(ja vaikka kuinka Gary onkin kiva setä niin se on edelleen väärä henkilö Siriukseksi.)
Viimeksi muokannut karasuka, Ma Helmi 05, 2007 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Itse olen kaikki Potterit lukenut ja myönnän myös katsoneeni leffatkin ainakin kertaalleen.
Alkuhuuman hälvettyä (joka tapahtui jo useampi vuosi sitten) en lue itseäni pahemmin Potter faniksi. Vaikka tarina itsessään kiehtoo, että tahdon tietää miten se päättyy... ei se vain ole niin innostava. Vaikka luotu maailma on itsessään kiinnostava ja mieikuvitusta on käytetty säästelemättä, on tarina silti jokseenkin kliseinen.
Mutta silti luettavaa kamaa. Itse olen lukenut vain Suomenkieliset paiokset, koska englantiin en pysty keskittymään tarpeeksi hyvin... menee helpommin perille vaikka enkkua kohtalaisen hyvin osaan.

Snape on silti hottis X3.... Ja Alan Rickmanin esittämänä pitää varata paljon servettejä, mihin pyyhkiä kuolaa.
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Olen lukenut tähän mennessä "vaan" viis ekaa, koska kuudes on aina jotenki... unohtunut. Hyviä kirjoja, ite tykkäsin niistä tosi paljon. Ei niin ettenkö vieläkin pitäisi niistä, mutta on se alkuinnostus tosiaan vähän vaimentunut. Itelläni ei ole oikein lempihahmoa, mihin samastua, joten kiinnitän enemmän huomioita siihen maailmaan, mikä kirjoissa on. Viidennessä kirjassa Harry oli niin angstiteini että oksat pois ja turskalla naamaan, ehkä sen takia jäänyt se kuudes lukematta.

En nyt oikeen osaa sanoa, mikä on suosikkikirja... Ehkä neljäs, "Liekehtivä pikari". Se vaikutti enemmän kuin aikasemmat, ja oli parempi ku vitonen (Sirius!). Leffat nyt on kaikki katottu ja ihan jeeeeees... mitä nyt inhoan Hermionen ja Ronin näyttelijöitä. Noista kirjojen kansista sen verran, että ite tykkään niistä suomenkielisistä versioista :O Sopivat tosi hyvin ja ovat 'mielenkiintoisen' ja 'mystisen' näköisiä. Ja sitte ko niissä on kuiteski se sama teema/tekijä niin tekevät yhtenäisen näkösen.

Kuinka moni tunnustaa

[ ] lukeneensa Harry Potter -fanfictionia
[ ] piirtäneensä HP-fanarttia
[ ] kirjoittaneensa HP-fanfictionia
[ ] kirjoittaneensa HP-fanfictionia Mary Sue -hahmolla :P
[ ] lukeneensa HP-doujinsheja
[ ] tehneensä kaikkia edellisiä
[ ] tehneensä kaikkia edellisiä, mutta yaoina/yurina

(Ite tunnustan tehneeni kaikkea muuta, paitsi Märysuuta xD)
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Tunnustan tehneeni kaikkea mitä Ave listasi, paitsi tuota mary sue:ta. H/D-fani olen tässä vähän yli pari vuotta ollut, eikä laantumisen merkkiä näy ^^

Kaikki Potterit olen lukenut useaankin otteeseen, englanniksi ja suomeksi. Suosikkini näistä kirjoista on ehdottamasti Azkabanin vanki ja Liekehtivä pikari. Odotan innolla viimeistä kirjaa, koska se laittaa sitten viimeinkin lopun sille kaikelle spekuloinnille, että onko Harry elossa kirjan lopussa vai ei. Itse olen neutraalilla kannalla henkiinjäämisestä.

Kaikki elokuvat on nähty, mutta ne eivät iske samalla tavalla kuin kirjat.
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

[x] lukeneensa Harry Potter -fanfictionia
[x] piirtäneensä HP-fanarttia
[ ] kirjoittaneensa HP-fanfictionia
[x] kirjoittaneensa HP-fanfictionia Mary Sue -hahmolla :P
[x] lukeneensa HP-doujinsheja
[ ] tehneensä kaikkia edellisiä
[ ] tehneensä kaikkia edellisiä, mutta yaoina/yurina

Pelottavaa. O__o Tosin melkein kaikki on sellaisia, joita olen kokeillut ehkä kerran tai kaksi. Mutta tuossa lukion ykkösellä olin kyllä aika tardi... Ja tietty silloin yläasteella.

Lempihahmot on ehdottomasti Draco ja Lucius Malfoy. ^^^^ Inhosin niitä silloin joskus kun luin ekan keirjan, mutta pikkuhiljaa ihastuin molempiin. ^^' Myöskin Dumbledore on suosikkejani, vaikkakin meni vähän tylsemmäksi tarinan edetessä. Tietty tykkään myös Harrysta.

Ja lempikirja... Pitkään se oli ensimmäinen, mutta on vähän muuttunut kun omaa ikää on tullut lisää. ^^ Sanoisin ehkä, että kolmas. Vitosessa on kiva juoni, mutta se Harryn angstaaminen ampuu niin pahasti yli, että oikein hävettää Rowlingin puuolesta...
Viimeksi muokannut minori, Ma Joulu 18, 2006 11:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Ave-chan kirjoitti:Kuinka moni tunnustaa

[ ] lukeneensa Harry Potter -fanfictionia
[ ] piirtäneensä HP-fanarttia
[ ] kirjoittaneensa HP-fanfictionia
[ ] kirjoittaneensa HP-fanfictionia Mary Sue -hahmolla :P
[ ] lukeneensa HP-doujinsheja
[ ] tehneensä kaikkia edellisiä
[ ] tehneensä kaikkia edellisiä, mutta yaoina/yurina

(Ite tunnustan tehneeni kaikkea muuta, paitsi Märysuuta xD)
Jotenkin olen aina vierastanut kirja- ja leffahahmojen parittamista. En tiedä miksi, mutta ei ole lähtenyt. En ole siis syyllistynyt edellämainittuihin synteihin.

Ja jotenkin jäi tuossa kirjojen jälkeen kamalan tyhjä olo. Hassua. Pottereista tyhjä olo? Pah. En tiedä, olivatko kirjat hyviä vai keskinkertaisia, mutta...joku niissä ihan selvästi koukuttaa.

Enkä ole samaa mieltä niiden kanssa, joiden mielestä kuudes kirja on huono. Toki siinä tapahtuu vähän...kummallisia traagisia juttuja, mutta en sanoisi sitä huonoudeksi. Juonikäänteitä olla pitää.

Leffat ovat mielestäni jotenkin turhanpäiväisiä. Tapahtumat juostaan läpi pikavauhtia eikä käteen jää muuta kuin hajanainen "mitä siinä oikeastaan tapahtui?"-olo.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Minusta ne kannet ovat omalla omituisella tavallaan ihan hienot .__. En väitä, että hahmot olisivat niissä kovin esteettisen näköisiä (nenät -_-), mutta kansikuvat itsessään ovat hienoja. Ja ne sopivat Pottereihin.

Olen lukenut kaikki tähän mennessä ilmestyneet kirjat suomeksi, koska suomennos on sattunut juuri silloin olemaan tarjolla. Seuraava täytyykin kahloa läpi englanniksi, saas nähdä kuinka monta kuukautta siihen menee :D
Tykkään Pottereista hirmuisesti, tarina on kiehtova (joskin hiukan kliseinen) ja Rowling on nero, mutta en niin hirveästi että se olisi saanut minut voittamaan laiskuuteni lukemista kohtaan. Olen lukenut kaikki kirjat korkeintaan kaksi kertaa, neljännen lukemiseen minulta meni vuosi ja viidennen lukemiseen kaksi vuotta ja kuudennen sain juuri luettua loppuun.

Lempparikirjani taitaa olla Azkabanin vanki, se loppuruljanssi siinä on niin mahee. Ja SIRIUS <3

Ja tuosta Aven listasta myönnän vain piirtäneeni joskus monta vuotta sitten fanitaidetta ja lukeneeni sarjiksia ja ficcejä (Draco Dormiens! Onko kukaan muu lukenut? 8D).
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Yayako kirjoitti:Snape on silti hottis X3.... Ja Alan Rickmanin esittämänä pitää varata paljon servettejä, mihin pyyhkiä kuolaa.
AMEN. <3

Huhuhuu, Snapua arvostetaan ihan liian vähän, Snapu on yksi minun lempihahmoistani. :D Kiinnostaa ihan hirveästi että kääntyykö Snapu vielä yhtäkkiä hyvikseksi seiskassa, ollaan veikkailtu vaikka mitä siskon kanssa. ^^

Leffoista olen tykännyt eniten Liekehtivästä Pikarista. Vaikka kotitontut (jotka olivat melko keskeinen asia) olikin jätetty pois, niin leffa oli todella hyvä kokonaisuus ja tykkäsin kuvaustyylistä ja valaistuksesta tosi paljon. Ja oeeeäääööööh Voldemort!!! Eritän erittäin pulskeita sydämiä Ralph Fiennessin suuntaan. <3 <3 <3 <3 <3 <3 Se oli NIIN nappi suoritus että herranjumalaminärakastinoijoijoijoijoiii~~! Sisko valitti siitä että Voldylla ei ollut punaisia silmiä, mutta minusta ne harmaat ja valjut olivat tuplasti pelottavammat kuin punaiset.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

[x] lukeneensa Harry Potter -fanfictionia
[x] piirtäneensä HP-fanarttia
[x] kirjoittaneensa HP-fanfictionia
[x] kirjoittaneensa HP-fanfictionia Mary Sue -hahmolla :P
[x] lukeneensa HP-doujinsheja
[x] tehneensä kaikkia edellisiä
[ ] tehneensä kaikkia edellisiä, mutta yaoina/yurina

Ohhoho~~ taidankin olla vielä hardcorempi potteristi kuin kuvittelin. Tosin kaikki nuo ovat pari vuotta takaperin koettuja (paitsi doujinshit), joten voisin kai väittää että oma innostukseni alkaa pikkuhiljaa häipyä. En vaan kestä angsti-Harrya. Eikä Hermioneenkaan enää osaa samaistua sillä tavalla kuin ennen. Joko minä olen muuttunut tai sitten hahmo on. (Ja minä olen meistä se kenelle sanotaan aina etten ikinä muutu.)

No joo. Olen aiemminkin todennut, että kirjat 1-4 on tullut luettu 6-8 kertaa per kirja (tai jotain sinnepäin), vitosen ja kutosen vain kerran. Ne ovat niin paljon synkempiä kuin aiemmat, ja sitä paitsi voisi syyttää myös ajanpuutetta ja innostuksen hiipumista. Ah, ja aina välillä elämä tulee tielle. : D

Ne elokuvat olivat hyviä. Oma suosikkini on kolmonen, jonka ohjasi se herra kenen nimeä en varmaan koskaan tule muistamaan. Ja niiden elokuvien musiikit on jotain niin ihanaa~~<3 Tulee ihan mieleen kuin soitonopettajamme pakotti minut ja pari muuta huilistikaveriani soittamaan niitä oppilasillassa monen kuukauden rankan harjoittelun jälkeen (mutta siitä lisää joskus toiste..).
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Vastaa Viestiin