Pirates of the Caribbean

Keskustelut TV-sarjoista ja Elokuvista tulevat tänne.
Inquisitor
Genin
Genin
Viestit: 105
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 16:38

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Inquisitor »

Pääsinpä vihdoin katsomaan ton (tosin jouduttiin eturiviin ku tultiin 16:32 paikalle, ja liput olis pitäny lunastaa 16:30 :( ) Harmi ettei pystyny nauttiin tost elokuvast täysil ku eturivis pitää vilkuil joka puolel valkokangast et näkis koko kuvan (takarivis ei oo tätä ongelmaa) :( Mut elokuva oli ihan loistava. Paljon taisteluu ja huumoriakin löyty. Jäätiin viel kattoon lopputekstit joiden jälkeen tuli pieni pätkä jos näytettiin 10v. tulevaisuuteen siitä mihin se elokuva varsinaisesti loppu :D
Kuva
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Vihdoinkin pääsin elokuvan katsomaan eilen ja voin sanoa, että täytti ainakin omat odotukseni, kertaa 3.
Spoileri, maalaa nähdäksesiTämä kolmas ja viimeinen osa pääsee helposti tämän elokuvatrilogian kärkeen omasta mielestäni. Juoni oli mahtava ja siinä riitti syvyyttä. Toimintaa ja huumoria oli aivan kylliksi, ja useimmat vitsit olivat jopa hauskojakin. Monessa kohtaa iski kylmät väreet johtuen todella taidokkaasti tehdyistä visuaalisista tehosteista, hyvänä esimerkkinä elokuvan lopputaistelu. Rakastin sitä kohtaa kun Becketin laiva silpoutui Jackin ja Willin tykinkuulien mäiskeessä, joka näytettiin vielä hienosti slow-motionina. Lopetus oli tyydyttävä. Jäi sellaiseen kohtaan, että neljännelle elokuvalle on hyvä pohja, mutta sellaista ei välttämättä tarvitse. Tuosta voi elokuvantekijät mennä kumpaan tahansa suuntaan, tehdäkö vai eikö tehdä. Johnny Deppin roolisuoritus oli huippulaatua, kuten aiemmissakin osissa. Ainoana miinuksena on elokuvan pituus, vaikka ei siinä ehtinyt tylsistymään oikeastaan missään kohdassa. Silti siellä täällä oli sellaisia kohtauksia, joita ilmankin olisi pärjännyt.
Mutta se on varmaa, että tämä tulee ostettua kunhan tulee DVD:lle.

4,5/5
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

"Eikä siihen tarvittu tipan tippaakaan rommia"
Spoileri, maalaa nähdäksesiparas elokuva tällä hetkellä. aivan loistava juoni, hienoja, uusia hahmoja kuten sao feng sekä morgan.
becketille kävi lopussa aika hassusti, ja helmellä kävi aivan jumalaton joulu kun se hollantilainen nousi sieltä. lempikohtaus: Lopputaistelu ja alun singapore-tappelu.
Kuva
Inquisitor
Genin
Genin
Viestit: 105
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 16:38

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Inquisitor »

Olis silti ollu kiva nähä millain Becketin laiva olis jysäyttäny niillä kaikilla tykeillään. :D (luulis ny et jollain niist tykkimiehist ei olis kantti kestäny ja olis jysättäny jolloin muut olis seurannu perässä)
Kuva
Avatar
AlveAnn
Genin
Genin
Viestit: 190
Liittynyt: To Helmi 08, 2007 18:08

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja AlveAnn »

Nyt olen nähnyt tuon kolmosenkin. Ihan hyvä, ei kyllä niin hyvä kuin 1 ja 2, mutta kyllä sen katsoi. Huumoria löytyi ja itse Jack Sparrow loisti jälleen. ^^ Se mihin petyin, oli että verrattuna edellisiin leffoihin, kolmannessa osassa oli paljolti yliluonnollista, jos verrataan vaikka ykköseen. Mutta ei se leffaa pilannut. Taistelut olivat pysyneet hyvinä, samoin huumori ja hahmotkin olivat niitä mitä ennenkin. Kaikista PotC'stä pidän, mainioita leffoja. ♥
Tuli vapina.

Hinata/Kankuro/Gaara/Akatsuki/Otonin/Suigetsu/Deidara - FC
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Mainio leffa :) Paras näistä kolmesta imho.
Olisi tosiaan pitänyt katsoa lopputekstit kuten aioin, mutta oli niin kova vessahätä että ei vaan pystynyt. ~10 minuuttia ennen leffan loppua alkoi ja koko ajan toivoin, että saisi jo leffa loppua että pääsen kuselle mutta taas toisaalta saisi jatkua vähän pidempään :<
Jack Sparrow ;D
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Inquisitor
Genin
Genin
Viestit: 105
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 16:38

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Inquisitor »

...
Viimeksi muokannut Inquisitor, Ti Heinä 29, 2008 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Itse näin eilen! Ja luoja! Tosiaan kruunaus trilogian päätökselle...! Aivan loistava ja niin mukaansa tempaava.
Spoileri, maalaa nähdäksesiParasta antia oli mm. aikaisempiin leffoihin liittyvät humoristiset viittaukset.... "Thank you Jack!"
Sai repeillä ihan kympillä. Ja loppu oli yllättävä. Sekä Jackin valinta pelastaa Will tuolla tavalla oli niin jaloa, että se sulatti mun jäätyneen sydämen.
Ja Barbossaa saatiin juuri ihanan paljon! Olin jo unohtanut miten viehättävä vihulainen se oli XD

Tjoo... sitten oli paljon muita yksityiskohtia jotka nostattivat leffanautintoa, mutta mulla menisi koko päivä luetella ne. Eli jään vain myhäilemään ja odottelemaan, että näen joskus uudelleen XD... ei tosin ihan heti, ettei mene makua n_n
Meikä antaa ***** - 5 tähteä :D
Kuva
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Spoileri, maalaa nähdäksesiKävin eilen katsomassa ja tykkäsin paljon ^^ Olisin ollut pettynyt jos lopetus olisi ollut "kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun asti" -tyyliin. Jäi vain häiritsemään että miksi Jones ei kutsunut sitä merihirmua tappelemaan? Oliko tälle joku syy? Kalypson "raivo" oli kyllä laimeampaa kuin olin toivonut ><;;

Toinen asia mikä häiritsi oli se, että olin joskus vuonna nakki lukenut suunnitteluvaiheen spoilereita ja odotin koko leffan ajan että Barbossa kuolee pelastaessaan Jackin. Toisaalta on mukavaa ettei näin käynyt, mutta oli tyhmää kokoajan odottaa tämäntyylistä käännettä, joka ei kuitenkaan tapahtunut..
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Lucy kirjoitti:
Spoileri, maalaa nähdäksesiJäi vain häiritsemään että miksi Jones ei kutsunut sitä merihirmua tappelemaan? Oliko tälle joku syy?
Spoileri, maalaa nähdäksesiÖö. Kraken on kuollut. Sehän näytettiin meille, siellähän se raukka pötkötti rannalla lokkien syötävän. Vähän pahan tulla silloin tappelemaan. :<

Itse ainakin ymmärsin, että Jones joutui itse sen tappamaan. Ainakin Beckett sanoi jossain vaiheessa jotain sen suuntaista. Aika kamalaa. Kraken-parka.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Yozora kirjoitti:
Spoileri, maalaa nähdäksesiÖö. Kraken on kuollut. Sehän näytettiin meille, siellähän se raukka pötkötti rannalla lokkien syötävän. Vähän pahan tulla silloin tappelemaan. :<

Itse ainakin ymmärsin, että Jones joutui itse sen tappamaan. Ainakin Beckett sanoi jossain vaiheessa jotain sen suuntaista. Aika kamalaa. Kraken-parka.
Spoileri, maalaa nähdäksesiAah.. mä en tajunnutkaan sitä kohtaa XD Mä ihmettelinkin että mikä himmee mömmäke se oli.. Kiitos selvennyksestä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
blindeye
Genin
Genin
Viestit: 135
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 16:48
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja blindeye »

Ihan jees elokuva.Tosin nämä Piratesit ovat aina vähän huonontuneet elokuva elokuvalta.Tässä oli paljon mäiskettä ja paikoittain toimivaa huumoria,mutta välillä elokuva oli harvinaisen sekava.Oli vaikea pysyä perässä,että mitkä hahmojen motiivit olivat tai edes mitä elokuva yrittii katsojalle uskotella niiden olevan.

Elokuvasta näki,että pääle kaksituntinen ei riittänyt kaiken kertomiseen.Esimerkiksi Krakenin kuolema vain todettiin ja rannalla oli corpse eivätkä muut merirosvot saaneet tehdä lopputaistelussa mitään.Jack saatiin manan mailta ihmeen helposti pois ja Fengiäkään ei loppujen lopuksi kauaa nähty.

Jack Sparrow oletetusti taas varasti shown.Jackin psyke-kohtaus hiekkamerellä oli aivan loistava.Willin hahmo taas ei kiinnosta yhtään.Tekijäthän jossain jo totesivatkin,että Willistä tuli hollantilaisen kapteeni,jotta he saisivat hänet kirjoitettua ulos jos katko-osia vielä tehdään.Turhaan se siellä on muutenkin viemässä ruutuaikaa Sparrowilta ja Barbossalta(jolla oli muuten hemmetin kova piraatti aksentti).Keith Richrds oli myös mukava lisä.

Ihan viihdyttävä pläjäys oli,enkä pistäisi pahakseni jos Johnny Depp jatkossakin heittäisi piraattivermeet niskaan ja palaisi viihdyttämään meitä jatko-osan muodossa.
There's more to life than profit
Like what?
You know,like slurpies and stuff...
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Sarazki kirjoitti:Tuossa oot muuten erittäin oikeassa. Sparrow vei shown ja ja jätti muut hahmot nuolemaan näppejään.
Ihan totta? Miksen minä huomannut mitään? Toki joo, Sparrow teki taas Sparrowmaisia juttuja monta Jackia yhtä aikaa ruudussa toki on jo vähän liikaa, mutta minusta hahmo ei itseasiassa ollut mitenkään erikoisesti ruudussa. o___O Alussahan Jackia ei ollut ollenkaan mukana ja loppu leffan ajankin Jackista tuli pikemminkin kauppatavaraa jota vaihdettiin hahmoilta toiselle. Ei sillä, minusta Jack oli ihan hyvin esillä, mutta en oikein vain tajua miten jotkut puhuvat siitä, miten koko leffa on täyttä Sparrowta.

Voi toki olla, että en ensimmäisellä katselukerralla ihan tajunnut, mutta tällainen ensivaikutelma minulle jäi.

Mitä muuhun leffaan tulee, niin yhteenvetona:

-Keith Richards = WIN.
-Keiralta näytettiin tällä kertaa enemmän säärtä kuin tissiä
-Will oli melko hot sen arpensa kanssa.
-Davy Jones ja Barbossa samassa leffassa = WIN.
-Beckettin laiva tuhoutui vähän turhankin näyttävästi.
-"I dropped my brain!"
-Jonesin, Beckettin ja Willin iltapäivätee = WIN.
-Norrington taantuminen kermaleivokseksi ja äkillinen poisto hahmokaartista tekivät minut hiukan surulliseksi. :,( (lue: kärsin kouristuksenomaisia tuskanaaltoja leffateatterissa menetettyäni likaisen Norringtonin)
-Jättimäinen Tia Dalma meni överiksi.
-Jack + vuohi = WIN.

Tämä vaikutelma jäi. :D Näki kuitenkin, että oli tehty vielä kovemmille faneille kuin Kuolleen miehen kirstu. Leffat ovat tällä hetkellä paremmuusjärjestyksessä 1, 2 ja 3, mutta uskon että kunhan saan DVD:n käsiini, niin 2 ja 3 voivat hyvinkin vaihtaa paikkaa.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Jos elokuvassa olisi ollut yhtään vähemmän Jackiä, niin en olisi tykännyt. Jackiä näytettiin juuri sopivan verran ja kyllä hän osasi vetää roolinsa upeasti. Oma parhaimmuusjärjestys näistä elokuvista on 3, 1 ja 2. Jokaisesta olen kyllä mielettömän paljon tykännyt, mutta joistakin satun pitämään hiukan enemmän kuin muista. Ensimmäinen leffa oli juuri sen takia yliveto, koska siinä tutustuimme Jackiin ja koko tähän maailmaan ensimmäistä kertaa. Plus luurangot olivat niin nätisti tehty ... silmiä hivelevää. Kakosessa näimme ensi kertaa Davy Jonesin, ja muut ylivertaiset kumppanit, mutta silti tuntui kuin jotain olisi jäänyt uupumaan tästä osasta. Kolmonen oli jo mestariteos ... tai ainakin melkein. Upeat toimintakohtaukset ja muut visuaaliset tehosteet. <3 Juonikin oli todella nokkela ja hauska.

------

Löysin sittenkin muutaman huhun ehkä tulevasta jatko-osasta.
http://www.xvidsubs.com/index.php?ind=x ... le&ide=662
http://www.xvidsubs.com/index.php?ind=x ... le&ide=608
http://www.xvidsubs.com/index.php?ind=x ... le&ide=489
meridian
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 19:05

Re: Pirates of the Caribbean

Viesti Kirjoittaja meridian »

Kävin tänään katsomassa ja pidin kovasti. Odotukset oli aika alhaalla kun niin moni on sitä haukkunut, mutta mielestäni se oli oikein viihdyttävä. Loppuratkaisu oli ehkä hieman arvattavissa, mutta silti mainio. Näyttelijöiden väliset kemiat toimivat juuri niinkuin aikaisemmissakin osissa ja huumori toimi.

miinusta kuitenkin muutamasta:
Manalan mailta lähteminen ei ollutkaan niin hankalaa kun oli hypetetty. Olin kerrassaan pettynyt kun joskus elokuvan edetessä vaan tajusin yhtäkkiä että saatana, eihän ne joutunu edes tappeluun. Sekö se oli sitten niin vaikeaa että Barbossakin myönsi ettei tule olemaan helppoa. Toinen oli sitten se jättiläis Tia Dalma joka todellakin oli liikaa. En ymmärtäny koko jutun pointtia ollenkaan, ihan naurettava. Sitten kolmantena pitää mainita yleisesti sellainen, että aina ei oikein tajunnut hahmojen motiiveja ja tietyt tapahtumat kulkivat ihan saaturin nopsaa eikä niitä sitten ihan täydellisesti tajunnut.

Ehdottoman valtava plusmerkintä siitä pikkupätkästä lopputekstien jälkeen, se sinetöi koko trilogian täydellisen kauniisti ja hienosti. Se tunnelma siinä oli IHANIN. Voi kyllä, just noin kaikkien tarinoiden pitää loppua.
Vastaa Viestiin