Tennis

Jos sinua kiinnostaa urheilu tai sinulla on harrastus, josta tahdot keskustella, niin ne keskustelut tapahtuvat täällä.
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Karupin »

Tennis on suosikkilajini. Aloitin itse varsinaisen pelaamisen viime syksynä, mutta suurempi pelaaminen jäi melkein samantien polvivamman (chondromalacia patellae) takia. Saatan joutua lopettamaan pelaamisen kokonaan, jos huonommin käy mutta yritän olla toiveikas sen suhteen että voisin vielä joskus palata viikoittaisiin harjoituksiin. Tällä hetkellä enimmäkseen vain pallottelen joko yksikseni tennisharjoittelu-setin tai kaverin kanssa. Kentällä en ole polveni vammautumisen jälkeen käynyt.

Erilaisia konsolipelejä olen myös pelannut, tällä hetkellä hyllystä löytyy Top Spin-niminen peli, jota en kuitenkaan ole kamalan paljon vielä ehtinyt pelata. Myös Virtual Tennis-pelisarjaa haluaisin kokeilla joskus. Tähän asti olen vain kerran pelannut Virtua Tennis 3:sta kolikkopelinä Helsingissä.

Turnauksia puolestaan en ole ehtinyt seurata vielä kovin paljon, tämän vuoden Ranskan avoimia ja joitakin satunnaisia turnauksia lukuunottamatta. Tämän hetken suosikkipelaajani on espanjalainen Rafael Nadal. Muita pelaajia en erityisen hyvin sitten tunnekaan.
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Avatar
GRRINGO
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 18:53

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja GRRINGO »

Tennis on loistava laji ja se in hauskaa. Tennis kentät on lähellä ja on pari kaveria jotka on ollut pelaamassa hyviä pelejä on ollut monta kertaa. Huono puoli on se että kenttä voi olla useasti varattu siis joku on pelaamassa tai siihen on varattu aika. Vaikka ei ole hajuakaan mistä sen ajan voi varata.

Tenniksen seuraaminen televisiosta on joskus hauskaa nyt kun sitä on tullut jonkun verran. Olen pelannut wii:llä wii sportsia tai no minulla on wii ja wii sports.
KuvaKuva
Ouran High School Host Club -FC Hitsugaya-taichô -FC
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Karupin kirjoitti:Tennis on suosikkilajini. Aloitin itse varsinaisen pelaamisen viime syksynä, mutta suurempi pelaaminen jäi melkein samantien polvivamman (chondromalacia patellae) takia. Saatan joutua lopettamaan pelaamisen kokonaan, jos huonommin käy mutta yritän olla toiveikas sen suhteen että voisin vielä joskus palata viikoittaisiin harjoituksiin. Tällä hetkellä enimmäkseen vain pallottelen joko yksikseni tennisharjoittelu-setin tai kaverin kanssa. Kentällä en ole polveni vammautumisen jälkeen käynyt.
Tälläiset urheiluvammat ovat aina todella ikäviä juttuja, eikä niitä voi liiaksi ehkäistä mitenkään. Itselläni ei ole onneksi mitään pysyviä/vakavia vammoja, mutta toisinaan kyynärpäässä tai ranteessa tuntuu pistävää kipua, jolloin täytyy pitää välipäivä tenniksestä. Yleensä sellaiset parantuvat jo seuraavaksi päiväksi, mutta tätä ei tietenkään voi verrata mihinkään vakavampaan. Saattaa vain olla, että liiallisen rasituksen alaisena tälläisestakin voi syntyä pysyvä vamma, jota en todellakaan toivo. Tennis on juuri siitä paha laji, koska siinä rasittuu paikat aika paljon. Enimmäkseen polvet ja kyynärpäät.

Tänään pelaa Nieminen amerikkalaista Michael Russelia vastaan Wimbledonissa. Ottelu näytetään varmaankin mtv3 maxilla. Eurosportilla näytetään varmaan korkeammalle sijoitetun peli, eli olisiko Berdychin. Aika pakko Niemisen voittaa oma pelinsä, koska on puhkunut sellaista itsevarmuutta ja vieläpä kun Russell ei ole edes sijoitettu pelaaja tässä turnauksessa.
- http://www.wimbledon.org/en_GB/scores/s ... index.html
hyu
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 638
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja hyu »

On jäänyt tänne viestittäminen hiukan, kun olin epävarma, mutta nyt liityn minäkin joukkoon ^^ Pidän hurjasti tenniksestä, vaikken olekaan siinä vielä kovinkaan hyvä. Aloitin tuossa keväällä aika sekalaisesti harrastamaan, pari kertaa luokkalaisten kanssa kentällä ja loput autotallin ovea vastaan. Viime viikolla pääsin vihdoin pienelle tenniskurssille, josta oli kyllä paljon hyötyä. Nykyään peruslyönnit menevät aika hyvin, syöttöäkin on tullut opittua, mutta puuttuu vielä kokemusta kentällä ja kunnolla pelaamisesta, kun tuon autotallin palautukset menevät aika tasaisesti yli (se ei ole tasainen :P) tai sitten ne ovat aika löysiä... Mutta kunhan viimeistään syksyllä saan sitten enemmän pelimahdollisuuksia ja pelikaverin (mikä juuri nyt on suurin puute), niin enköhän minäkin opi ^^

En nyt juuri perusta urheilun töllöttämisestä, mutta viimeksi katsoin sen Federer-Nadal finaalin. Minulla ei pelaajista ollut juuri mitään hajua, joten kannostin listoilla alempana olevaa (joskin toisena olevaa :D), eli Nadalia. Hänen pelityylinsäkin vaikutti mukavammalta. Ja voittohan sinne tuli. Yritän kuitenkin enemmän keskittyä omaan peliini kuin ammattilaisiin.

Mutta kova on yritys. Enköhän minäkin pian opi, ensi viikon alussa menen tennishullun kummiperheen luokse, joten sielläkin sitten saa ohjausta ^^
Kuva
Vastaa Viestiin