"Mitäs tänään piirrettäisiin?" Piirrosaiheiden puutostilat

Apua ja neuvoja piirtämiseen
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

"Mitäs tänään piirrettäisiin?" Piirrosaiheiden puutostilat

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Onko teille usein käynyt niin, että haluaisitte kiihkeästi piirtää jotain, muttette keksi, mitä piirtäisitte? Miten olette selvinneet elossa moisesta ongelmasta? Onko teillä kenties vinkkejä kohtalotovereillenne?

Minulle käy vähän väliä sillä tavalla, ja joskus lääkitsen puutostilaani seuraavilla lääkkeillä:

1. Ruinaan tuttavilta piirrosaiheita. Tämä ei toimi kovinkaan hyvin, sillä olen aika ronkeli piirrosaiheiden suhteen, ja sitä paitsi tuttavani ovat jo autuaan kyllästyneitä keksimään minulle piirrettävää.
2. Mallista piirtäminen. Niinkin voi käydä, jos ei keksi mitään piirrettävää. Jotenkin se telkkaria tuijottava pikkuveli vain hiipii paperille... mallista piirtämisellä tarkoitan siis henkilöiden ja esineiden piirtämistä, en kuvien kopiointia!
3. Sarjakuvien lukeminen. Joskus saan ideioita piirroksiini sarjakuvia lukemalla. Yleensä ideat ilmaantuvat näin: "Tuossapa on salskea salakuljettaja. Jospa minä kokeilisin tehdä mahdollisimman komean näköisen pahiksen, joka on liian komea putkaan pistettäväksi?" tai "L:llä (Death Note) on soman sotkuinen pehko. Jospa minäkin kokeilisin tehdä tuollaisen söpön pörrötukan?" tai "Tuossahan on aito Aku Ankka -tyylinen missi. Mitäpä jos minä kokeilisin tehdä mahdollisimman edustavan missin realistisella tyylillä?"
4. Sarjakuvahahmosta realistiseksi. On erinomaisen palkitsevaa piirtää valokuvamainen tai omaan piirtotyyliin sovitettu versio tunnetuista sarjakuvahahmoista! Listalleni on joutunut mm. One Piecen Sanji. Taidokkaasti tehtyjä realistisia mangahahmoja on myös ilo katsella!

Miten te lääkitsette akuutteja piirtoaiheiden puutostiloja?
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
salakuljettaja
Rookie
Rookie
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 19:01
Paikkakunta: Tampere

Re: "Mitäs tänään piirrettäisiin?" Piirrosaiheiden puutostilat

Viesti Kirjoittaja salakuljettaja »

Itselläni käy harvoin noin, että jos jotain puutosta on niin se on ajasta..
Käytän itse sitä konstia, että rupean piirtämään mallista jotain "idoliani" esim. Harrison Fordia tai vaikka kaverin idoloimaa tyyppiä. Silloin piirustuksen voi antaa vaikka lahjaksi :3 Tapanani on myöskin vääntää kavereitten tai tykkäämieni artistien hahmoja omalla tyylilläni tai semirealistisesti. Myöskin tuo sarjakuvahahmojen piirtäminen realistisesti on hubaa puhaa, jos kyse on jostain todella tyylitellystä sarjakuvasta 8'D
On myöskin sellainen keino, että yksinkertaisesti kävelee johonkin taidenäyttelyyn :3 Itse saan huimasti uusia ideoita ja inspiraatiota, kun pääsen katselemaan muiden töitä. Tietenkin siinä voi käydä niin, että näyttely on aivan paska eikä siitä saa kuin pahan mielen... Mutta sitä harvemmin tapahtuu :0
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: "Mitäs tänään piirrettäisiin?" Piirrosaiheiden puutostilat

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Yleensä en piirrä jos ei ole ideaa, mutta jos silti on sellanen fiilis että haluaa piirtää, nii sitte alan vaa vetelee viivoja ja katon mitä niistä tulee. Parhaat työni on tehty sillälailla.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
KillerOnion
Student
Student
Viestit: 6
Liittynyt: Su Huhti 18, 2010 12:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: "Mitäs tänään piirrettäisiin?" Piirrosaiheiden puutostil

Viesti Kirjoittaja KillerOnion »

Yleensa mä ainakin saan inspiraatiota unistani, tai sitten otan paperin ja kynän ja piirtelen ja kirjottelen siihen kaikkea kunnes saatan saada jonkun kuningas idean. : )
Little Girl, Little Girl Why Are You Crying?

~Yattaa =^_^=
Bantstike-chan
Student
Student
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 19:06

Re: "Mitäs tänään piirrettäisiin?" Piirrosaiheiden puutostil

Viesti Kirjoittaja Bantstike-chan »

Joskus kun näin tapahtuu, alan yleensä piirtelemään vain joidenkin sarjojen hahmoja jänniin asentoihin (ei siis sellaisiin jänniin), tai sitten vaan nappaan hyllystä satunnaisen mangapokkarin ja alan piirtämään kantta mallista. Välillä piirtelen myös erilaisia silmiä (?!) paperille ja värittelen niitä kivasti. :P
Vastaa Viestiin