Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Ja Naruto manga keskustelut käydään täällä spoilereiden välttämiseksi.
Avatar
cindu
Student
Student
Viestit: 4
Liittynyt: La Syys 19, 2009 16:04

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja cindu »

Musta ne on ihan hyviä koska mulla on erityisen huono englanninkielen taito joten luen tosiaan mielummin suomeksi :--)
Avatarin kuvasta kiitos vuodenaika sivustolle
Avatar
Nemineko
Student
Student
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja Nemineko »

8'---------------------))
Iha ok.. Ku ei sitä enkukskaa osaa lukea 8') *Surkea enkussa* *o*
Aika rajuu ~
Avatar
KakashiFanDesu
Student
Student
Viestit: 13
Liittynyt: Su Loka 04, 2009 15:12

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja KakashiFanDesu »

Juu mä kerään Narskaa suomeksi kun en oo enkussa kauheen hyvä. :'D
Heissunlei.
Avatar
Regane
Student
Student
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2008 18:05
Paikkakunta: Kirkkonummi/Tervakoski

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja Regane »

Ei se suomennos muuten haittaa, mutta sitten kun useimmat tekniikat esimerkiksi on väännettävä suomeksi aivan väkisin.

"Jättiliekkipallo"
"Ukkosmiekka"
"Hiekkahautaus"
"Varjomatkinta"
"Vesimuuri"

KAIKKI jutsut kuulostivat japaninkielisinä hienommalta. Siellähän on lopussa lista suomennoksista, jos vaikka sinne laitetaan suomennokset ja itse tarinassa pysyvät japaninkielisinä. Sen kestäisi.

Noh, jos Tsukuyomi, Chidori tai Rasengan olisi väkisin suomennettu, tulisin hulluksi. Onneksi näin ei ole.

Muussa tapauksessa on hyvä, että tämä tulee suomeksi, kuten sanottu, kaikki eivät ole hyviä englannissa (itselleni ei ole ongelma).
Kuva
Avatar
Hina_Ichigo
Student
Student
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 23:32

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja Hina_Ichigo »

Halvempaa, sitä on helpompi saada ja tapahtumat ymmärtää paremmin omalla äidinkielellään (ettei tule naurettavia mokia ja niistä seuraavia väärinkäsityksiä). Vaikka jutsut ovatkin suomenkielisinä aika laimean kuuloisia. Mm. uusimmassa osassa (29) sai naureskella ''viitoishaille'' ja ''paineaallolle''. Suomeksi kuulostavat aina yhtä typeriltä, oli oikea käännös tai ei.
Tärkeä tiedotus; olen hieman outo :D
Bantstike-chan
Student
Student
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 19:06

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja Bantstike-chan »

Hina_Ichigo kirjoitti:Halvempaa, sitä on helpompi saada ja tapahtumat ymmärtää paremmin omalla äidinkielellään (ettei tule naurettavia mokia ja niistä seuraavia väärinkäsityksiä).
Näinpä juuri. Jutsujen nimet olisi tosin voinut jättää suomentamantta, mutta kyllä ne ihan hyviä ovat. Omistan pari osaa enkuksi, mutten niitä lukiessa niin hyvin juonesta saa kiinni mitä suomenkielisissä.
4 Hokage
Student
Student
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 16:38

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja 4 Hokage »

Tykkään lukee suomeks vaik voisin kyl lukee enkukksi, mutta luen vaan silti suomeks ja on ne tärkeimmät tekniikat ainakin myöhemmin laitettu niin et "chidori" "rasengan" ja jotain. Eksyn pikkasen nyt aiheest mut ei se enkuks oo sen parempaa kun vaik jossain naruto pelis tai jaksos sasuke tekee chidorin ja huutaa "Thousand birds!" että on sekin aika tyhmän kuulost ett sillee.
Drop
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 23:41

Re: Onko Naruto manga suomeksi hyvä?

Viesti Kirjoittaja Drop »

Noo suomeksi luen koska enkku ei ole mikään paras ja muutenkin luen nopeammin suomeksi koska mulla menisi kaikkien tekstien kääntämisessä varmaan jtn.3h :shock:
Vastaa Viestiin