Onko Naruton laatu pudonnut?

Ja Naruto manga keskustelut käydään täällä spoilereiden välttämiseksi.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rcls
Genin
Genin
Viestit: 120
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 04:08
Viesti:

Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Rcls »

Viime aikoina ei ole paljon tänne laiteltu keskustelua uusista jaksoista. Omasta mielestäni Naruto vs. Pain taistelun jälkeen koko saagan laatu on pudonnut huomattavasti. Tuntuu kuin ideat olisivat loppuneet ja halutaan saada tarina päätökseen mahdollisimman nopeasti. Esim:
Spoileri, maalaa nähdäksesiViimeisimmässä jaksossa Naruto kohtasi äitinsä jälleen kerran omassa mielessään ottaen yhteen Foxin kanssa, ja vasta hetki sitten sai tietää isänsä, Minaton, samassa paikassa.
Myös tämä Sasuke vs. Danzou oli liian hätiköityä juonessa. Konohan takapiru pääsee viimein valtaan ja heti kuolee Sasuken jatkuvan angstin seurauksena. Ja Sasuken taistelutyyli, huh, äijältä katosi kaikki se 'viisaus' mistä sasukea ylistettiin samalla kun Itachi delas, ensimmäisenä kaikki Mangekyo voimat päälle ja sitten taktikoidaan vasta. Kabuto, Orochimarun vieressä kulkeva loinen myös, kanssa tapa saada tämä pahis takaisin kuvioihin kun Akatsuki on vetämässä viimeisiään. Ja kukaan ei tunnu pahemmin vaivautuvan miettimään Madaran voimia, tietävät vain että se on Space\time ninjutsua mutta siihen se jääkin. Ja tämä tarinan vetäisy 10-häntäisestä Juubista, hohhoijaa..

Ja anime, taisi jo karata käsistä shippudenin alussa, mutta uusimmassa jaksossa jossa Naruto kohtaa Painin on aivan törkeää miten koko saagan hienoin taistelu tuhotaan aivan surkealla taustamusiikilla ja kun Naruto tekee jotakin liikkeitä tuhlataan 2 min kun ensin Naruto selittää mitä teki, sitten sammakot selittävät toisilleen mitä se teki ja lopulta vastustaja kelaa mitä se teki. Mitä tapahtui tälle vanhalle Kyuubiraivolle jossa vain mätettiin sumun peitossa eikä sen enempää selitetty mitä tapahtuu? Sarja alkaa muistuttaa Bleachia jossa ajatus on kadonnut kauan sitten ja ylivenytetyt ja tylsät jaksot jaksaa vain lukea koska ei ole muuta tekemistä.
Kuva
Avatar
Ðrake
Student
Student
Viestit: 33
Liittynyt: La Huhti 11, 2009 19:23
Paikkakunta: Kotka

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Ðrake »

rcls kirjoitti:Viime aikoina ei ole paljon tänne laiteltu keskustelua uusista jaksoista. Omasta mielestäni Naruto vs. Pain taistelun jälkeen koko saagan laatu on pudonnut huomattavasti. Tuntuu kuin ideat olisivat loppuneet ja halutaan saada tarina päätökseen mahdollisimman nopeasti. Esim:
Spoileri, maalaa nähdäksesiViimeisimmässä jaksossa Naruto kohtasi äitinsä jälleen kerran omassa mielessään ottaen yhteen Foxin kanssa, ja vasta hetki sitten sai tietää isänsä, Minaton, samassa paikassa.
Myös tämä Sasuke vs. Danzou oli liian hätiköityä juonessa. Konohan takapiru pääsee viimein valtaan ja heti kuolee Sasuken jatkuvan angstin seurauksena. Ja Sasuken taistelutyyli, huh, äijältä katosi kaikki se 'viisaus' mistä sasukea ylistettiin samalla kun Itachi delas, ensimmäisenä kaikki Mangekyo voimat päälle ja sitten taktikoidaan vasta. Kabuto, Orochimarun vieressä kulkeva loinen myös, kanssa tapa saada tämä pahis takaisin kuvioihin kun Akatsuki on vetämässä viimeisiään. Ja kukaan ei tunnu pahemmin vaivautuvan miettimään Madaran voimia, tietävät vain että se on Space\time ninjutsua mutta siihen se jääkin. Ja tämä tarinan vetäisy 10-häntäisestä Juubista, hohhoijaa..

Ja anime, taisi jo karata käsistä shippudenin alussa, mutta uusimmassa jaksossa jossa Naruto kohtaa Painin on aivan törkeää miten koko saagan hienoin taistelu tuhotaan aivan surkealla taustamusiikilla ja kun Naruto tekee jotakin liikkeitä tuhlataan 2 min kun ensin Naruto selittää mitä teki, sitten sammakot selittävät toisilleen mitä se teki ja lopulta vastustaja kelaa mitä se teki. Mitä tapahtui tälle vanhalle Kyuubiraivolle jossa vain mätettiin sumun peitossa eikä sen enempää selitetty mitä tapahtuu? Sarja alkaa muistuttaa Bleachia jossa ajatus on kadonnut kauan sitten ja ylivenytetyt ja tylsät jaksot jaksaa vain lukea koska ei ole muuta tekemistä.
Mangaa kohtaan on kyllä vielä mielenkiinto säilynyt mutta alkaa animen kohdalla hiipua. Mangassa kiehtoo se että koska viimein Naruto pystyy hallitsemaan nine tails foxia ja aletaa lähenee pikku hiljaa tähän ajankohtaan. Sekin on myöskin kiintoisaa, kun saa tietää vähän Naruton vanhempien menneisyyttä jne.
Animessa juuri tämä Naruto vs. Pain taistelu on myös mielestäni vähän huonosti toteutettu... Saapa nähä miten tulevissa jaksoissa on se yksi kohtaus toteutettu ja pahoin pelkään että menevät senkin möhlii.. rcls: kun sanoit että alkaa muistuttaa Bleachia niin tässä olen samaa mieltä. Toivotaa parasta että vielä paranisi loppua kohti.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Runte »

Tämä topic on hieman myöhässä.
Usko sarjaan meni ajat sitten ja lähes joka viikko kysyn itseltäni: "Miksi edes seuraan vielä tätä?!"

Shippuudenia pitää kasassa kohtuullinen animointi ja openingit.
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Itse (yleensä) ainakin diggailen vielä ^^ Varsinkin nämä ihan uusimmat manga kikkailut uppoavat :D
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Animesta olen itse tipahtanut kärryiltä jo aikaa sitten, mutta mangaa olen jaksanut vähän selailla läpi jotenkuten. Laatu on tippunut tuosta Pain vs. Naruto fightista niin roimasti että olen tosiaan alkanut harkita itsekin sarjan seuraamisen lopettamista. Narutosta on tullut ainakin näissä viimeisimmissä kymmenessä chapterissa sen Sasuke-tapaamisen jälkeen täysi idiootti ja muutenkin pari viimeisintä chapteria ovat ihan täysin käsittämättömiä.
Spoileri, maalaa nähdäksesiOlihan se tietenkin kiva että Kushina tuodaan esiin, mutta tuo tapa ja hetki ovat sen verran laimeita että melkein hävettää Kishin puolesta.
Ehkä tässä pitää vain toivoa että laatu taas paranee.
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
Lounatuuli
Student
Student
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 10, 2009 17:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Lounatuuli »

Animen laatu ei vastaa yhtään enää mitä pitäisi. Piirtäminen tunnutaan hoitavan siitä mistä aita on matalin, muistatte varmaan Naruton epämääräisen läsähtävän saapumisen Konohaan muutama jakso sitten. Hinatankin ulkomuoto on muuttunut radikaalisti sekä oliko nyt aivan välttämätöntä maalata punaiset posket Hinatalle flashbackeihin... Välillä tulee toki hyvällä idealla toteutettuja animointeja, mutta harmiksi taso on keskimäärin melkoisen matala.
If A equals success, then the formula is: A = X + Y + Z.
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Naruto on ollut mulle kuollut Danzou-faitosta lähtien. Kuolinisku taisi kyllä olla Sasuken Konoha-angsti. Kishi ei enää välitä pitää hahmoja kasassa kunhan sarja porskuttaa eteenpäin. Ainoa mikä edes hitusen kiinnostaa on Suigetsun, Juugon ja Karinin kohtalo.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Deli
Genin
Genin
Viestit: 161
Liittynyt: To Touko 26, 2005 21:12
Paikkakunta: Cyberspace

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Deli »

Animen taso on kyllä hälyyttävän huonoa tällä hetkellä, mitä helvettiä ne siellä kelailee kun tekee tällästä tärkeimmälle arkille?
Mangaa diggailen paljon, ei siinä mitään.
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Katsoin episodin 166 pitkän animetauon jälkeen ja järkytyin. Puutteelliset varjot, blurratut hiuskiillot, hahmojen muuntuneet ulkonäöt (esim. Hinatan terävät silmät, vrt. ao. mangaluvun kuva)... eijeijeijei ei! Mikä teitä animaattoreita vaivaa? Missä ovat Viherhirmujen ja Hinatan hiusten ikkunaruutukiillot? Pääsemmekö enää tämäntasoiseen varjojen ja ryppyjen huolitteluun? Tässä vielä yksi havainnollistus animaation laadun tipahtamisesta: verratkaa nyh noita simmuja.

Mangan puolella on taas hieman hätäilyn henkeä ilmassa. Tuntuu siltä kuin Kishimoto ei olisi saanut kylliksi aikaa miettiä asioita, ja siksi hänen on käytettävä halpoja juonenkäänteitä ja kaikki flashpakkitkuttelut mietintäajan pelaamiseksi. Kishi, ota lomaa ja mieti rauhassa, kyllä me lukijat pidämme sitä sen arvoisena!
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Orion
Student
Student
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 12:34

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Orion »

Mangan taso oli mun mielestä alhaisimmillaan Hidan & Kakuzu arcissa, en vaan tykänny yhtään siitä ja lopetinkin lukemisen vähäksi aikaa. Invasion of Pain arc taas oli helposti lempi arc koko part 2:sta ja siitä lähtien Kishi onkin parantunut huimasti.
Kuva
"Even I can tell that hatred is spreading. I wanted to do something about it ... but I don't know what ... but I believe ... that someday the day will come when people truly understand one another!! If I can't find the answer, it will be up to you to do it!!" -Jiraiya
Avatar
Benutzer
Student
Student
Viestit: 47
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 15:58

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Benutzer »

Itse en koe kyllä että Naruton laatu on pudonnut! On harvinaista kyllä että näinkin pitkä mangasarja on vielä näin suosittu ja minusta tarinaan tulee vielä paljon kiinnostavia käänteitä ja uusia hahmoja! Olen päättänyt että seuraan tätä sarjaa vaikka se kestäisi maailmanloppuun saakka! Ja olen niin pienestä tätä seurannut ja olen kiintynyt hahmoihin sen verran että en voisi kuvitella lopettavani seuraamista vain sen takia että sarja on venynyt älyttömyyksiin.
Ehkä olen sitten vain niin utelias. Mutta jokatapauksessa rakastan tätä sarjaa edelleen<3
Kuva
Drop
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 23:41

Re: Onko Naruton laatu pudonnut?

Viesti Kirjoittaja Drop »

Itse olen ihan vasta aloittanut sarjan lukemisen joten en tiedä että onko laatu pudonnut :? Itse luen vähäisiä naruto mangoja innolla monta kertaa..ja on tuossa laatu parempi kuin jossain hopeanuolessa :lol:
Vastaa Viestiin