Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Evun-Madara
Student
Student
Viestit: 1
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 13:25

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Evun-Madara »

Tietääkö kukaan mistä saisin akatsuki kaavun kokoa L????
En omista ompelukonetta,joten en voi itse ommella.....
;/
:3
Avatar
Ataxia
Genin
Genin
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 20:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Ataxia »

Evun-Madara kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä saisin akatsuki kaavun kokoa L????
En omista ompelukonetta,joten en voi itse ommella.....
;/
:3
Suosittelen, että menet jonkun ompelijan juttusille, mukanasi kuva kyseisesta vaatekappaleesta.
Sinusta otetaan mitat ja ompelija luo sitten niiden mukaan sopivan kokoisen kaavun.

Näin itse tein aikoinaan kun cossailin.

Ja lisäksi jos epäilyttää hinnat, kannattaa kysellä eri paikoista ja vähän kilpailuttaa.
Näin saat varmasti päälle istuvan kaavun.
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinde »

akatsuki kaapu on järkyttävän helppo tehdä itte. ohjeeksi käy vaikka tämä sivu, kunhan tekee hihoista sellaiset niinkun akatsukilaisilla on. mutta se nyt ei ole vaikeaa, päin vastoin, helpompaa kuin esimerkkitakissa.

jos haluaa vuorin, niin suosittelen kovempaa päälliskangasta ja sitten satiinia vuoriksi niin se ei vuoda helmasta rumasti ulos. Ja pilvet kannattaa kiinnittää liimakangkaalla ja viimeistellä parilla harsinpistolla. kanttinauhaa eteen ja nepparit kiinni, voila.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Rinde kirjoitti: Ja pilvet kannattaa kiinnittää liimakangkaalla ja viimeistellä parilla harsinpistolla.

Minä tein pilvet huovasta, ei purkaannu ja tulee erittäin siistejä. Ja vedenkestävällä puuliimalla kiinni, ei ole liikkuneet ja ei tule mitään jälkiä etupuolelle näkyviin kun siististi malttaa tehdä. Huom, huopaakin saa eripaksuisina! Ei kannata ottaa sitä kaikkein paksuinta jos sillä menetelmällä tekee :)
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Olen jo jonkin aikaa haaveillut Shippuuden Tenten -cossin tekemisestä. En ole koskaan aiemmin cossannut tai osallistunut minkään sortin isompiin animetapahtumiin, mutta se kuulostaisi hauskalta... Tenten iskisi eniten siksi, koska minulla on jo luonnostaan tummanruskeat (tosin ei niin tummat kuin Tentenillä), suorat pitkät hiukset ja tummat silmät. Shippuudenin Tenten on jopa suunnilleen minun kokoiseni, ainakin mitä Narutopediaan on uskominen.

Haaveilun jatkamiseksi haluaisin kuitenkin kysellä paria asiaa:

1. Muistan joskus kauan sitten nähneeni jossain sarjakuva-/elokuva-/animesarjafaniliikkeessä Helsingissä jonkinlaisen valmiin Naruto-otsasuojuksen (muistan sen lähinnä siksi koska se tipahteli alvariinsa hyllystä), mutta en muista minkä hintainen se oli. Ovatko yleisesti ottaen tällaiset valmiit otsasuojukset kovin hintavia? Jos ovat, niin onko jotain siistiä mutta jokseenkin helppoa tapaa tehdä Konohan otsasuojus itse? En ole tosin kovin pro käsitöissä... (olen miettinyt teettäväni Tenten vaatteet jollakulla käsityötaitoisella tutullani.)
2. Mikä olisi fiksuin ja siistein tapa tötertää Tentenin nutturat? Minulla on tummanruskeat, piikkisuorat ja lapaluista hieman yli yltävät hiukset sekä sattumalta myös ylimittainen otsatukka, josta saattaisi olla helpohko (?) saada Tenten-fleda. Mutta miten nutturoista saisi mahdollisimman siistit? Hiukseni alkavat törröttää helposti.
3. Sitten vähän cossietikettiä: Millaisiin tapahtumiin "kehtaa" cossata? Niissä isoissa coneissako? Missä cossaus yleensä tapahtuu?

Kiitos <3 Ja ohjailkaa minnuu jos tiedätte kivoja tutoriaaleja aiheesta, pikagooglauksella en löytänyt itse.
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Heipähei!


Hiusten suhteen osaisin sanoa seuraavaa: jos sinua askarruttaa sävy, voit värjätä ne sävyshampoolla tai kevytvärillä. Se ei kestä kauaa, ei tule juurikasvua ja n. kuukaudessa hiuksesi palaavat oman värisikseen (kestää yleensä 5-24 pesua merkistä riippuen). Ne on helppoja käyttää eikä maksa paljoa.


Sitten kysymyksiisi:

1. Ainakin Blibbo (Kamppi) myy/on myynyt forehead protectoreita. Niiden tekeminen ei kuitenkaan ole työlästä vaan aika helppoa. Itse tein omani [kuva] selllaisesta jämäkähköstä muovista ja ihan peruslakanakankaasta (minä siis tuossa oikealla). Leikkasin muodon yhteen kappaleeseen ja liimasin toiseen, jotta sai alapuolelle myös tuota. Sitten sprayasin vannemaalilla tuon, kiinnitin leikkaamaani kangaspalaan siihen kohtaan kun halusin tuollaisilla paperinipsuilla (niitä saa Tiimarista, kannattaa nekin sprayata) ja sitten ompelin protectorin pötköön. Käännös pötölle ja tikkasin vielä reunat, jotta se pitäisi muotonsa. Aikaa meni ompeluun ehkä 15 minuuttia, maalin ja liiman kuivuminen sekä kuvan leikkaaminen vievät automaattisesti kauemmin. Mutta koko homman saa hoidettua päivässäkin, ja tuohonhan voisi myös käyttää ohuehkoa solumuovia halutessaan. Pitää vaan olla varovainen ettei taittele liikaa, koska solumuoviin jää taitokset sellaisina ruttuina näkyviin. Muita liikkeitä joista kannattaa kysellä tuota protectoria ovat Ippai (Kaisaniemen metrotunneli) ja Kukunor (Tennispalatsi).


2. TenTenin nutturat voi tehdä monella tavalla. Itse lähtisin tekemään niin, että tupeeraan osan hiuksista palloksi, joiden päälle laitan sileitä hiuksia muovailuvaahdolla tai lakalla kiinnittäen, jotta ne näyttäisivät sileiltä palleroilta. Toinen tapa on kieputtaa osa hiuksista rullalle, jolloin niistä saa helposti palleron. Sitten voi halutessaan jättää sen kieputetuksi tai samalla tavalla vetää sileitä hiuksia päälle. Muista: pinnejä ei voi olla liikaa! Esimerkiksi hengettömillä on helppo piilottaa sojottavat suortuvat. Muista kuitenkin, että laitat pinnit niin ettei ne näy mistään suunnasta. Parhaan tavan itsellesi löydät harjoittelemalla. Itse aina omilla hiuksilla cosplayatessani testaan etukäteen, mikä toimii ja mikä ei, jos ei ole varma. Se on hyvä keino estää viime hetken paniikkia, ja hiusten laitto sujuu nopeammin kun on harjoitellut. Lisäksi myös tiedät, kuinka paljon aikaa sinulla suunnilleen menee hiusten laittoon ja osaat tehdä aikataulutuksen pukemiseen helpommin. :)
Muista, paljon lakkaa! Kun on sopivan vahvaa, ei varmasti törrötä. Mene ostamaan esimerkiksi Emotionista, ota kuva kampauksesta mukaan ja kysy myyjiltä neuvoa vahvaan. He osaavat auttaa varmasti!


3. Jos tiedät että johonkin tapahtumaan on menossa cosplayaajia, mukaan vaan! Mitä pienempi tapahtuma, sen hauskempi jos ihmisillä olisi cossivaatteet päällä tai on muuten panostaneet tunnelman luomiseksi. Suurempiin coneihin helposti hukkuu massan mukana, mutta siellä voi sen takia olla turvallisempi olo - tai sitten ei. Kaikenlaisiin alan tapahtumiin, jossa tiedät cosplayausta olevan on ihan hyväksyttävää laittaa cossivaatteet päälle. Osa kulkee cossit päällä vapaa-ajallakin - eli miten tyylilleen taitaa! Mukaan vaan rohkeasti :)



Toivottavasti oli jotakin apua tästäkin selostuksesta, onnea cossin tekoon!
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Aaah, paljon kiitoksia tiedoista! Oli erityisen viisastavaa kuulla epäkestovärjäysmetodeista ja yleisesti cossietiketistä.

Olen kuitenkin miettinyt asiaa hieman lisää ja keksinyt itselleni vielä helpompaa cossattavaa: Hakun tässä asussa. (Niille, jotka pelkävät linkin takaisin mörköjä, tiedoksi: Se asu on se vaaleanpunaista yukataa muistuttava hihaton asu, jossa Haku meni keräämään yrttejä ja kohtasi Naruton, joka luuli häntä siinä asussa tytöksi. Esiintyi jaksossa 12.)

Funtsin tätä cossia seuraavista syistä:
1) Ei mitään kovin kummallisia asusteita, vain sandaalit, kori, "yukata", kangasvyö ja tuo "kaulapanta".
2) Hiuksia ei tarvitse laittaa ihmeellisesti, ja kaupan päälle hiukseni ovat luonnostaan suunnilleen sopivan pitkät, aika tummat (mustahtavaa helposti lähtevää sävyteshampoota niin hyvä tulee!) ja piikkisuorat. Ainoa harmi on vain se, että otsatukkani on hieman liian lyhyt Hakulle...
3) Asu vaikuttaa sen verran yksinkertaiselta että voisin suoriutua jopa itse sen tekemisestä. Ja netissähän on paljon yukatojen ohjeita, jättää vain hihat pois... Noiden kuvioiden painamisessa voi olla omat kikkailunsa, mutta olen painanut kangasta ennenkin.
4) Ruumiinrakenteeni sopii Hakulle: en ole turhan rintava. Tosin olen noin kymmenen senttiä Hakua pidempi :D

Mutta kiitos kuitenkin cossiavustuksista Tentenin asun suhteen, vaikka ajatukseni muuttuivatkin ^^ *taisi hiushärpäkefobistina säikähtää nutturoiden laittoa* Hakun asussa tosin saattaa olla se huonohko puoli, ettei se kovin viileille keleille sovi :D Pitää odotella kesäisempiä kelejä, mutta saanpahan aikaa väsätä pukua!

Tässä muuten huvin vuoksi listaa muista asuista, joita olen tätä cossausjuttua miettiessäni harkinnut:

1) Tayuya. Harkitsin tätä siksi, koska Tayuyan asu vaikutti yksinkertaisemmalta kuin Tentenin asu ja koska ääneni on naiseksi matala (kuten Tayuyalla). Hylkäsin ajatuksen kuitenkin siksi, koska en halunnut parturoida pehkoani enkä viitsi lainailla hienoja huiluja osaamatta soittaa sellaisia.
2) Orihime (Bleach). Tämä asu tuntui vielä iisimmältä. Silmäni ovat tosin väärän väriset, mutta pikku vika. Hylkäsin tämän, koska en saisi kevytväreillä kyllin samaa väriä kuin Orihimella (liian tumma) ja koska rintavarustuksen toppaus ei kuulostanut houkuttelevalta ajatukselta *perfektionisti*
3) Neji. Tätä mietin lähinnä läpällä. Hylkäys tuli siksi, koska en halunnut alkaa kikkailla piilolinsseillä, ja lisäksi hiukseni ovat liian lyhyet Nejille.

Että tällaisia mietteitä aloittelijalla :D

E: Taas muutosta! Even simplier, ever easier! Nyt tuli taas ajatusvaihto: Uchiha Mikoto (=Sasuken ja Itachin äiti) sopisi vielä paremmin! Asuina vain paita, jonkin sortin essu, hame ja sellaista. Ja otsiksenikin sopisi hänelle nappiin :D Mustaksi värjääminen vain huolettaa... No, katsoo saanko lopulta mitään aikaan!
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Nuti, jos sulla on lyhyt otsis nii föönaa/geelaa se ylös ja kampaa pidempää tukkaa yli, nii saat ton Hakun ihme hyppyrietujutskelin. En oo varmaan koskaa nähny meinaa Hakucossaajaa jolla olis oikeesti tukka tollee eestä eikä vaan perus keskijakauksella
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Ei se oikein toimi: otsikseni on liian leveältä alalta liian lyhyt. En tiedä, toimisiko tuo lakkaus/geelaus siististi... en ole muutenkaan mikään parturi :'D

Taas asuvaihtoehto vaihtui! Nyt mielessäni on Inuzuka Hana! Laitoin Mikoton hyllylle siksi, koska hän on liian normaalin näköinen hahmo eikä häntä tunnista kovin helposti/nopeasti Naruto-hahmoksi. Lisäksi minulla on epäilykseni hiusvärien suhteen... Mieluummin lähellä a'la naturellea kuin pikipää seuraavat vuodet! Osasyy asun vaihtoon on ompelutaitoinen kaverini, joka rohkaisi minua kokeilemaan vähän hankalampien asujen tekemistä. Toivottavasti pitäydyn nyt kunnolla Hanassa enkä vaihda ajatuksiani TAAS :'D Toisaalta on onni, etten ole vielä oikeasti ehtinyt aloittaa mitään...

Ajattelin laittaa päälleni Hanan eläinlääkäriasun, koska se liiviversio on makuuni liian paljastava (ja monimutkainen ommeltava). Korvaan kuitenkin ne "verkkoshortsit" vaikka mustilla shortseilla tai leggingseillä :'D Alle laitan jonkinlaisen tumman topin ja sitä Hanan käsivarsitilpehööriä siltä varalta, että eläinlääkärikaapu pitää stripata jossain kohtaa jostain syystä pois. Hmmm... lisäksi minulla olisi rikkinäiset sandaalit, joista saisi tuunattua ninjakengät, mutta eläilääkärikuteissaanhan Hanalla on enemmänkin sandaalien näköiset jalkineet...? Hmmmm... mutta jos tulevaisuudessa cossaa joitain muita Naruto-hahmoja ja tarvii monot... olisikohan sittenkin parempi... *muminaa*

Toivottavasti en saa ennen seuraavaa cossitilaisuutta enää asuideoita vaan pysyn tässä ^^' Sen siitä saa kun ideoita tulee liikaa...
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinde »

^en oo koskaan varmaan nähny Hana-cossia! Missä aattelit käyttää pukua? ensikesänä vai jo aikasemmin?
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nuti »

^ Aijjaa, minun ei siis tarvitse todennäköisesti pelätä vastaan vaappuvia klooneja :D Hyvä! Niin, en ole vielä päättänyt, mihin tapahtumaan osallistuisin yhdessä kaverini kanssa. Voisi alkaa kysellä... Keväällä tai kesällä luulisin pöllähtäväni jonnekin, en ole varma. Tosin kaverillani saattaa mennä aikaa asun tekoon, hän on aika kunnianhimoinen ompelija :D Haluaisin mennä nimittäin ensiconiini kaverini kanssa, koska kaverini on ollut coneissa ennenkin ja tietää vähän miten siellä pitäisi toimia. Muutenkin olisi mukavampaa mennä coniin porukassa.

...

...mitä kaikkia cossitapahtumia onkaan itse asiassa tulossa? ^^' Kesällä taisi olla Traconia ja keväällä Bakaconia, eikö?
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
sasukeuchiha
Student
Student
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 07, 2009 18:47
Paikkakunta: kempele
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja sasukeuchiha »

meitille tilataan tässä lähipäivinä sasuke cosplay asu.se on ihan eka cosplay asuni :D pitäs sitten viellä ostaa musta peruukki ja hius geeliä et sais sitte sen kampauksenki...sitten vasta vois osallistuu johonki coniin :D
tietääkö teistä kukaan et paljon kello on??Ps:SASUKE ON PARAS!!!!!!<3<3<3<3<3<3<3<33<3<3<3
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Francis »

Nuti kirjoitti:...mitä kaikkia cossitapahtumia onkaan itse asiassa tulossa? ^^' Kesällä taisi olla Traconia ja keväällä Bakaconia, eikö?
Ja jos on roolipeleistä kiinnostunut niin ehdoton con on myös Ropecon. Siellä on kyllä vähemmän anime-cossaajia, mutta se onkin hyvä sauma tehdä vaikka steampunk-asu, pelihahmo tai mitä päähän pälkähtääkää.

Littlis, Ki-ken-tai-ichi ja mie aateltiin pukeutua klovneiksi ja laittaa kaasunaamarit. Miksi? No en tiedä.
Kuva
Avatar
Gaanaru
Student
Student
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2011 21:00
Paikkakunta: Veteli
Viesti:

Gaaran asun kaava!!??!!!

Viesti Kirjoittaja Gaanaru »

Tarvin apu! Oon ettiny Gaaran asuun kaavoja, mutta niitä ei löyhy mistään. Joten jos joku tietää mistä vois saaha, niin lähettäkää sähköpostia tai facebookkiin. S.posti: arttu.haapasalo@luukku.com Face: Arttu Haapasalo
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Re: Gaaran asun kaava!!??!!!

Viesti Kirjoittaja Francis »

Gaanaru kirjoitti:Tarvin apu! Oon ettiny Gaaran asuun kaavoja, mutta niitä ei löyhy mistään. Joten jos joku tietää mistä vois saaha, niin lähettäkää sähköpostia tai facebookkiin. S.posti: arttu.haapasalo@luukku.com Face: Arttu Haapasalo
Pienellä muokkauksella voi tehdä jostain Gaaran pukua muistuttavasta kaavasta Gaaran kaavan ( jos osaa, mie en ainakkaan). Suuri käsityölehti on aika varma kaavojen suhteen, ko siellä on kaikenlaisii.
Kuva
Vastaa Viestiin