Koulujuttuja

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Seisoskeltiin siinä koulumme pihassa ja naureskelimme jotain, kunnes opettaja yhtäkkiä huikkasi:"väistykääs vähäsen siitä tulee pian ambulanssi"
Katsottiin toisiamme ihmeissään että mitä nyt oli tapahtunut ja jäätiin katsomaan. Joku sanoi että joltain oli mennyt silmä puhki. Kas, hetkenpäästä
joku poika tuli paperi silmän päällä ambulanssiin. En oikein tiedä oliko se puhki kun ei vertakaan ainakaan paljoa tullut mutta jotain vähän vakavampaa kumminkin kun oikein ambulanssi kutsuttiin... Koulussamme oli silloin ikkuna rikki, en tiedä liittyikö se mitenkään siihen..
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
LäderLappen
ANBU
ANBU
Viestit: 475
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 12:02
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja LäderLappen »

Lukion toinen vuosi menossa ja pakko sanoa, että välillä ei ole aavistustakaan mitä mä teen lukiossa. Tää on ihan kauheeta. Jos koulu menee hyvin, kaikki muu kärsii ja päinvastoin. Ei sillä että koulu tai muu elämä huonostikaan menisi. Laski se keskiarvo aika paljon peruskoulun päästötoikkarista, mutta kasin paremmalla puolella VIELÄ pyöritään xD Vaikka kemiasta vedellään urheasti 6 ja 7. Naurattaa se mun räpellys kemian tunneilla. Aika epätoivosta.
Urheasti ajattelin kyl lukea kaikki kurssit. Vaikka en kirjoittaa kemiaa aiokaan.
Kirjotuksista puheenollen mulla alkaa kirjotukset jo keväällä ja kohta pitäs ilmoittautua. Maantieto saa kunnian olla ekana. Vaikka maantieto on mun vahvimpia aineita pelottaa ihan perk*leesti 8D

Meidän koulun paras opettaja on vähän yli 30v. nainen, joka opettaa historiaa ja yhteiskuntaoppia. Aivan ihana. Ei mikään räpätäti, hauska, osaa erittäin hyvin asiansa, kertoo mielenkiintoisia esimerkkejä ja on tarpeeksi vaativa. Erittäin vaativa jos en sanoisi. Lisäksi pienoinen feministi omalla hauskalla tavallaan xD Idolini. Olen aina tykännyt historiasta ja yhteiskuntaopista, joten se ehkä vaikuttaa asiaan :D Yläasteellakin pidin kemiasta ihan älyttömästi lähinnä sen opettajan takia, mutta nykyään inhoan koko ainetta. Siksi että en enää osaa ja mun ja opettajan välit ei kyl ole mitkään parhaimmat. Siihen tosin olen kyllä itsekin syyllinen. Olen hirveän "opettajasidonnainen" mitä eri aineisiin tulee. Näkyy varsinkin ruotsissa. Meillä on 2 opettajaa ruotsissa ja toisesta tykkään, toisesta en. Mukavalla opella numero on 8 ja sillä natsilla numero on 7. Olen siis suhteelisen typerä. "Mulla ei ole asennevammaa ruotsia kohtaan. Mulla on asennevamma *opettajan nimi* kohtaan." Päätin kyllä ruveta opiskelemaan ruotsia. Ihan varmasti aloitan. Heti syysloman jälkeen. Ja fysiikkaa. Mä lasken. Otan vain laskimen toiseen ja kynän toiseen käteen. Mähän teen sen. En usko noihin itsekään.
Kuva

AMPUKAA ITTENNE.
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Near kirjoitti:Itselläni on seiska sellanen vielä hyväksyttävä numero ja siitä ylöspäin oleviin numeroihin olen vain tyytyväinen.
Minullakin on täysin sama juttu. Jos saan kokeesta seiskan, hyväksyn sen vielä, mutta jos tulee huonompi, olen pikkuisen pettynyt. Ainoastaan olen tyytyväinen, jos saan yli seiskan.

Meillä oli tänään ruotsinkoe, johon en ollut ehtinyt valmistautua kunnolla mutta koe oli yllättävän helppo (lukuunottamatta muutamaa tehtävää, joihin en saanut vastausta), kun tehtävät oltiin otettu suoraan työkirjasta. :''D
Kokeen jälkeen saimme kakkua, kun meidän yhdellä avustajalla oli tänään synttärit. (:
The world is rolling around at the speed of rebirth.
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Juupa juu hyvinhän tämä koulu on alkuun lähtenyt nimittäin kokeet on ollu tosi hyviä:

Fysiikka : 7½ (aika huonosti meni mut silti yli keskiarvon)
Enkku: 9-
Matikka: 9-
Historia: 9

Heehee näillä tienaa hyvin! Saatteko te muuten kukaan muu rahaa hyvistä koe numeroista?
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

J@nzki kirjoitti:Saatteko te muuten kukaan muu rahaa hyvistä koe numeroista?
No, minä en ainakaan saa kovin usein rahaa hyvistä koenumeroista (saan kokeista yleensä 7½-9). :p
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Katrim_
Genin
Genin
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 21:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Katrim_ »

Koulu on aivan ihana!
Ihanat opet:

Antti Heino: uskonnon ope ja mun luokanvaljoja.. On erittäin hauska!
Päivi Kangas eli kukka capri, Purnio: fysiika ja kemian ope.. Hyvä lahjoon oppilaita lukeen!

Ja sitten koulun inhotuimmat opet:

Sirpa Orpana: koulun inhotuin opettaja Junnilan jälkeen.. Pitää ihan himo vaikeita kokeita; opettaa bilsaa ja maantietoo
Jaakko Junnila: historian ope.. V*ttumainen ope; kyylää ja hengittää niskaan koko ajan!
End of all hope..

Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Koska vuodatukseni sattuu nyt liittymään hieman enemmän kouluun kuin muihin juttuihin, niin nostan tämänkin topikin.

No niinh. Koeviikko on menossa ja omat ajatukset jossain ihan muualla. Matikan koe meni ihan päin päivänsädettä ja kokeenpalautuksessa taatusti hymy hyytyy. No jaa, kokemus tämäkin; enpähän oo koskaan ennen uusintakokeessa ollu :O

Viime perjantaina oli enkun koe, joka meni ihan jees. Oon pro ja ylpee siitä. Mutta mutta, tänään oli bilsa kakkosen kurssikoe ja ei elämän kevät ja ARHGH ku se meni päin mäntyä :( Kirjoitin ihan mitä sattuu ihan mihin sattuu ja nyt ketuttaa ku olisin oikeasti osannu kirjottaa aika pirusti proteiinisynteesistä ni en sitte kirjottanu, koska minä pöljä unohdin, että mitä entsyymit ovat <___< Gah. Ja viimeinen tehtävä meni senkin puolesta pieleen, etten tajunnut, että mustien labristen syntyyn riittää se, että ainakin toinen vanhemmista on genotyypiltään BBEE... Että baibai pisteet ja hyvä numero :D Lisäten vielä lukemattomat poissaolot syistä X,Y ja Z niin on numero taatusti ehkä hieman... "heh".

Muutenkin on ajatukset ollu taas ihan olennaisessa <__< Ei pysty keskittymään oikein mihinkään ja tämä ahdistaa, kun ens jakso on aika rankka ni äh. Ei millään jaksais taas tehdä yhtään mitään :/

Ääääääääääääääähhhhhhh~
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Minulle on noussut pienet koulupaineet nyt päähän asti. Tiedetään, olen aina saanut vähän paineita kokeiden vuoksi, koska jos suoraan sanotaan, en osaa lukea kokeisiin. Yritän aina sitä perinteistä keinoa, mutta se ei auta niihin aineisiin, jossa olen huono. (eli lähes kaikkiin) Kyllä minä opiskelen! Teen läksyni, olen aina koulussa, jollen ole kipeä, luen kokeisiin, teen esitelmäni/tutkielmani/jne. huolella... Mutta silti en vain opi! En taida päästä Tammerkosken lukioon... *kävelee kohti läheisintä seinää, jotta voi hakata päänsä irti*

Kyseinen lukio on ainoa lukio, jonne voin mennä. Toiset ovat joko jo ehkä vähän liian kaukana, niissä on vieläkin korkeampi keskiarvo tai olen kuullut niistä pahoja huhuja, jotka ovat nostattaneet epäluuloja. Tammerkosken lukio on muutenkin juuri minulle tarkoitettu. Se on kuvispainotteinen ja sinne menevät vielä ehkä osa luokkalaisistanikin, niin ei taas tarvitsisi hankkia uusia kavereita. Kuulin siskoltani, että hänellä ei ollut ainuttakaan kaveria lukiossa ja sanoi, että siihen tottuu. Minä olenkin eri tapaus. Minä kaipaan kavereideni läheisyyttä. Siksi olenkin ystävyysriippuvainen, jos näin voi sanoa.

Okei, kaikkia varmaan kiinnosti tämä valitukseni, mutta halusin avautua jossain. Olen niin päästäni sekaisin...
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Andar
Genin
Genin
Viestit: 115
Liittynyt: To Elo 25, 2005 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Andar »

Ave-chan kirjoitti:Koska vuodatukseni sattuu nyt liittymään hieman enemmän kouluun kuin muihin juttuihin, niin nostan tämänkin topikin.

No niinh. Koeviikko on menossa ja omat ajatukset jossain ihan muualla. Matikan koe meni ihan päin päivänsädettä ja kokeenpalautuksessa taatusti hymy hyytyy. No jaa, kokemus tämäkin; enpähän oo koskaan ennen uusintakokeessa ollu :O

Viime perjantaina oli enkun koe, joka meni ihan jees. Oon pro ja ylpee siitä. Mutta mutta, tänään oli bilsa kakkosen kurssikoe ja ei elämän kevät ja ARHGH ku se meni päin mäntyä :( Kirjoitin ihan mitä sattuu ihan mihin sattuu ja nyt ketuttaa ku olisin oikeasti osannu kirjottaa aika pirusti proteiinisynteesistä ni en sitte kirjottanu, koska minä pöljä unohdin, että mitä entsyymit ovat <___< Gah. Ja viimeinen tehtävä meni senkin puolesta pieleen, etten tajunnut, että mustien labristen syntyyn riittää se, että ainakin toinen vanhemmista on genotyypiltään BBEE... Että baibai pisteet ja hyvä numero :D Lisäten vielä lukemattomat poissaolot syistä X,Y ja Z niin on numero taatusti ehkä hieman... "heh".

Muutenkin on ajatukset ollu taas ihan olennaisessa <__< Ei pysty keskittymään oikein mihinkään ja tämä ahdistaa, kun ens jakso on aika rankka ni äh. Ei millään jaksais taas tehdä yhtään mitään :/

Ääääääääääääääähhhhhhh~
Itse menin viime jaksossa ensimmäistä kertaa uusimaan jotain, nimittäin tuon bilsa kakkosen. Ei voi ymmärtää logiikkaa siinä, että uusinnat on keskimäärin helpompia kuin alkuperäiset kokeet. Mikä matikka? 7? Kurssit seiskasta eteenpäin on tylsiä(eipä derivaatalla oikeasti tee mitään 'oikeassa' elämässä).

Tietenkin nytkin vaan katsoo animea, kun pitäisi jaksaa keskittyä opiskeluun, jaksossa kun on 6 lukuainetta.
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Matikka 6, todennäkösyyksiä ja tilastoja. Sangen hyödyllisiä kapistuksia, jos niitä osaisi käyttää.. *huokaus* Onneksi on kuitenkin koeviikko nyt ohi ja taas muutama viikko iloista ja huoletonta opiskelua ennen kolmatta koeviikkoa -__-
Avatar
Desert Master X
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 12:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Desert Master X »

Minulla ei ole koulua 8 viikkoon koska olen työssäoppimassa Vantaan mediakeskuksessa graafikkona:)

Täällä on sinäänsä ihan jees, paitsi kun pomo on kuvaamas niin silloin on aika boring meininki...
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Jeah.. Pamahti pari hylsyä liiallisten poissaolojen takia.. Ja juuri sillon kun koulun olisi pitänyt loppua..
Eli ens viikolla niitä selvittelemään ja sitten se oiskin työharjottelujaksoa vaille siinä :p Vihdoinkin!
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

koeviikko puolessa välissä.. tänään oli historian koe, kurssi 02, periaatteessa taiteiden historian kurssi... ihan hyvin meni mutta essee hieman huonommin... :/

4. jakso on aika tappo jakso... 6 eri koetta sitten jakson lopuksi... Ja fysiikasta en osaa mitään... Kirootu olkoon fysiikan opettajani!! Hän on "periaatteiden"-mies... "Periaatteessa tämä kaava menee näin" Entäs käytäntö!?!?! :evil: Doh....
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Meillä oli tällä viikolla kolme koetta: englannin, uskonnon ja biologian kokeet - kaikki kokeet menivät ihan hyvin, paitsi uskonnossa saimme käyttää kirjaa apuna (Ei tämä lunttaamista ollut, ei ei.. opettaja sanoi, että saamme käyttää kirjaa apuna. ^^' ).

Muistin palauttaa historian kokeen vasta tällä viikolla ja enkä edes muistanut palauttaa ruotsin koetta, vaikka se olikin laukussani.. minullakin hyvä muisti.

Koulussa jotkut päivät ovat olleet löysiä, eivät liian tiukkia päiviä. ^___^
Mutta torstaina liikunnassa oli luistelua, minä jouduin pelaamaan poikien kanssa jääpalloa, kun kaksi muuta tyttöä (mukaanlukien paras kaverini) harjoittelivat taitoluistelujuttuja. Varmaan siksi, kun minulla oli hokkarit jalassa, en olekkaan moneen vuoteen luistellut kaunoluistimilla. Olihan poikien kanssa ihan kiva pelata, teinkin pari maalia. 8DD
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Vastaa Viestiin