Koulujuttuja

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Fuuu, sain tänään ekan jakson todistuksen ja muutaman kurssikokeen takas... Kemiasta tuli se kymppi, yay, ja samoin psykologiasta O_o En kyllä mitenkään tajua miten, pitää huomenna käydä kinuamassa se koe takas. Historian kurssista tuli ysi, samoin kokeesta. En valita, en niin kauheasti keskittynyt siihen kurssiin :) Ruottin nelosesta ja terveystiedon ykkösestä tuli molemmista kasit. Okei, terveystieto on nyt yks ja hailee, ei haittaa vaikka kokeestaki tuli elämäni ensimmäinen 7½ :P Ikinä ei oo tullu seiskalla alkavaa numeroa... Nooooooh, kerta se on ensimmäinenki. Mutta ruotsi... siitä en tajua miten oon kasin saanu O_o Kyllä mä nyt kuvittelisin olevani enemmän ysin oppilas :> Oon tietenki saattanu kusta jonku koetehtävän totaalisesti tai että tuntiaktiivisuus on vähän niin ja näin... mutta silti :E Pitääpä kysyä opelta huomenna ^^

Huoh, viikko pois koulusta eikä oikeestaan mitään tietoa missä menossa missäkin aineessa :D Pistän koneen nyt kiinni ja alan lukemaan kaikki läpi, yaaay. Onneksi on syysloma ennen koeviikkoa, saa senkin käyttää oleelliseen ^^
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Meidän luokan kaksi uutta oppilasta. Poikia siis. Jututin niitä köksän tunnilla, ja molemmat ovat ihan OK.. mitä nyt ovat sellaisia perverssejä luupäitä -.- No, ihan mukavia sellaisia kuitenkin. Ei ole kuitenkaan kivaa kun kutsuvat kaikkia tyttöjä "haniksi" ja "kultsiksi" ja ovat niin.. tiedättehän (ette välttämättä, mutta oletan että jotkut saattavat tajuta).

Bilsantunneilla on nykyään jotenkin hervoton meininki. Joku raukka erehtyi kysymään opettajalta että milloin vaihtuu maantiedoksi, niin opettaja huudahti "maantietoa! Kohtahan aletaan vasta lisääntyä!" kaikki oli O_O ja sitten hän jatkoi "no seksiä!!" jos meillä olisi ollut puhekuplat pään päällä niin siinä olisi ollut pisteitä.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Nyt on jo menty muutama viikko toista jaksoa. Lukio on nyt mennyt paljon paremmin kuin viime vuonna ^^ Sain matikan 4-kurssista 8, taloustiedosta 10, historian 12-kurssista 9, ruotsin 4-kurssista 7 ja kuviksen 4- kurssista 10. Eli olen todella, todella tyytyväinen ^^

Muutenkin tuntuu taas hyvältä olla koulussa. Motivaatio on kohonnut todella paljon, ja nyt siellä on taas ihan mielellään.

Yksi koulun matikan opettajista on virka vapaalla jouluun asti ja sillä on sijainen, joka näyttää ihan Mr Beaniltä (kirjoitetaanko se noin ?) Se on sellainen opettaja, että länttää kirjan siihen haijastus härpäkkeeseen (hightechpiirtoheittimenkorvauslaite :p) ja on sieltä alleviivannut juttuja, mitkä sitten pitää kopioida vihkoon. Sen kursseilla siis oppii erittäin hyvin... Ei sen reppanan äänikään kuulu takapenkille asti, ja jos kysyy jotain tehtävää, se joutuu joskus menemään naapuriluokasta kysymään neuvoa siihen n__n
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Koulu menee... hyvin.

Matikan uusinta ensi viikon maanantaina, johon alan jo pikku hiljaa valmistautua.

Uusi jakso alkoi viime viikolla, ja olen tyytyväinen saamiini maikkoihin. Tässä koulussa on maikkoja joista pidetään, ja maikkoja joista ei niin paljon pidetä. Ketään ei kuitenkaan vihata.

Vaihdoin tänään OPO:lla ATK-kurssini pois, koska en halunnut viettää maanantaina kolme tuntia koulun koneella putkeen. Valitsin kurssin, johon en ehkä pääse, koska OPO:n mukaan se on hänen mielestään aika täynnä. Minun pitää kuulemma huomenna kysyä kyseisen aineen opettajalta, että mahdunko mukaan. Toivon että pääsen.
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

MsUchiha kirjoitti:Stressattaa ihan sika paljon huominen englannin koe... On pakko saada kiitettävä, jotta numeroni pysyy ysissä... Ongelma on vaan siinä, etten ole koskaan saanut kiitettävää enkusta, ja nyt jätin harjoittelemisen melkein kokonaan.. Äsh. Tässä nyt viime hetken sanoja ja kielioppia kertaan, mutta huonolta näyttää... :// Äh. Seuraavalla kerralla on pakko aloittaa lukemaan englannin kokeeseen ennemmin kuin päivää ennen, ei tästä tule mtn =.=
Sattuipa. o_o Minullakin on englannin koe tänään. Minulla ei ole koskaan ole kyllä ollut ongelmia kiitettävien saamisessa, kun tokarin numero on aina ollut 10, kolmosesta lähtien... ^^' Minä katson enkunkokeeseen lukiessa eniten sanoja ja kappaleita, kieliopit tulee jotenkin tuosta vain... :P Mutta kannattaa tosiaan lukea muistiinpanoja, jos niitä on vihossa, ne auttaa.

...nyt kyllä stressattaa, että mikä siitä viime matikan kokeesta tulee. >__> Kielelliset nerot eivät näemmä voi osata matikkaa... :D 6½ on alatavoite. =_=
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

On meilläkin ollut kokeita ja sanakokeita jonkun verran.

Toissapäivänä meillä oli englannin pikkukoe, johon meidän piti opetella kahden kappaleen sanat ja epäsäännöllinen monikko. Omasta mielestäni koe oli ihan helppo, muttemme ole saaneet vielä kokeita takaisin. : >>

Tänään ruotsintunnilla meidän ruotsin- ja köksänopettaja (opettaa meille noita kahta ainetta) kehui minua; "Sä oot oikeen petrannut ruotsissa" ja oikein kyselikin pojilta, että kuka muu oli lukenut sanakokeisiin kun minä. Seiskalla ruotsi oli minun yksiä lempiaineita, mutteipä ole enää.. ruotsi ei ole lempiaineitani vaikka olenkin siinä ihan hyvä. Minun mielestäni englanti on tuhat kertaa hyödyllisempi kieli kuin ruotsi. : D
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Matikan kokeesta tuli 7½. o/ Yeehaw.

Mutta ruotsista pamahti sitten ysi! <3 Jee!

...en varmaan ole ainoa joka ei älyä fysiikasta mitään mutta valitanpa silti siitä että fysiikka on minulle tavattoman käsittämätön käsite.

VALIVALI. x(

Doih.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
nyanni
Chuunin
Chuunin
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 22:28
Paikkakunta: JKL mo

Viesti Kirjoittaja nyanni »

Kohta vaihtuu jakso! \o/ Mm'mm. Tänään saatin tulokset enkun kurssista, itselläni meni mielestäni tosi hyvin;

"Iso" koe: 9
Kuuntelukoe ja tekstin ymmärtäminen: 9½
Sanakokeet: 9-

Kerrankin saan olla tyytyväinen itseeni. :'p Ja sitten huomenna on vielä tämän jakson viimeinen koe, johon oonkin valmistaunut niin ahkerasti. Kemia sukkaa. :'<
uguu olenko söpö
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

Aloitin nyt syksyllä lukion toisen luokan ja hauskaa on ollut tähän asti~ Luokallamme on saksalainen vaihto-oppilas joka viipyy tässä meidän luokassa nyt tämän koko lukuvuoden. Vielä en ole erityisemmin uskaltautunut puhumaan hänelle koska en luota englannin taitoihini niin paljon että uskaltaisin sanoa jotain ^^'

Meillä oli nyt myös viime perjantaina psykologian koe kun se psykologian jakso kerran loppui. Täytyy sanoa etten yhtään osaa sanoa miten tuo koe saattoi mennä, psykologia tuntui kamalan vaikealta, varsinkin jotkut niistä käsitteistä mutta nyt pitää vain odotella että tuo koe meni edes läpi, kun en kuitenkaan aio tuota ainetta kirjoittaa niin en erityisemmin välitä numerosta. Ja nyt syysloman aikana pitäisi saada tuo psykologian vihkokin valmiiksi ettei tarvitse sitten parina viimeisenä iltana ennen deadlinea tuskailla sen kanssa.

Seuraavana jaksoaineena sitten maantieto.. Kuolen jo valmiiksi, ja IP:nä kuvis, odotan kauhulla koska se opettaja osaa välillä olla melko rasittava..
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
hyu
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 638
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hyu »

Nyt on kolme koetta saatu, ja olo on vähän niin ja näin. Enkuun ja ruottiin olen tyytyväinen, enkusta 10 plussan ja ruottista 9 puolen, vaikka luulin ,että se meni päin mäntyä. Mutta kemia... 9 plussa tuli ja olen aika pettynyt. Pisteitä meni jostain tyhmistä työturva asioista, kemian osuus oli täydellinen. Esim. varoitusmerkeissä ei kelvannut ympäristölle haitallinen, piti olla ympäristölle vaarallinen... Ja kun kysyttiin, että miksi kaasupolttimen sininen liekki on parempi, vastasin, että se on tehokkaampi, eikä nokea. Ja sitten se oli laittanut, että millä lailla tehokkaampi! ARRRGGH! Onko se kone vai ihminen! Ymmärrän jotkut tapaukset, mutta tuo! Ja muuten, oli kemian puolella yksi virhe. Siinä piti kertoa onko lettutaikina ja pari muuta puhtaita aineita, heterogeenisiä jne. Mistä minä tiedän miten lettutaikina valmistuu, kun en ole sitä tehnyt, joten miten voin tietää, että se on joku suspensio tai joku muu, milloin siitä tulee heterogeeninen! OLen minä joskus lettutaikinaa nähnyt, eikä siitä kyllä huomaisi, että se on heterogeeninen...

Juuh, minä taas valitan, mutta kun se ärsyttää. Jokin siinä kemian opettajassa on jotenkin... tylsistyttävää. Sen puheista ei oikein saa innostuttua vaikka yrittäisi, enkä pidä sen opetusmenetelmästä. Ei se nyt tyhmä ole, en minä mene ketään haukkumaan, mutta jotenkin se ei ole minun mieleen sitten yhtään ja se vaikuttaa kemian tuntityöskentelyyn. Olen niin kateellinen niille, joilla on meidän koulun paras kemian ope, meidän luokanvalvoja. Toivotaan nyt, että tottuisin siihen opeen...
Kuva
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Hyu kirjoitti:Juuh, minä taas valitan, mutta kun se ärsyttää. Jokin siinä kemian opettajassa on jotenkin... tylsistyttävää. Sen puheista ei oikein saa innostuttua vaikka yrittäisi, enkä pidä sen opetusmenetelmästä. Ei se nyt tyhmä ole, en minä mene ketään haukkumaan, mutta jotenkin se ei ole minun mieleen sitten yhtään ja se vaikuttaa kemian tuntityöskentelyyn. Olen niin kateellinen niille, joilla on meidän koulun paras kemian ope, meidän luokanvalvoja. Toivotaan nyt, että tottuisin siihen opeen...
Meidänkin kemian/fysiikan/meikäläisten matikanryhmän opettaja ei ole minun mielestäni mikään paras kertomaan asioita niin että ne ymmärtäisi. :P Jotenkin ei vaan jää päähän, kun mies katsoo jonnekkin kaukaisuuteen ja näyttelee jotain piirtoheitinkalvoja ja selittää niinkuin meidän tottakai PITÄISI ymmärtää ne asiat. En saa Jaskalta ikinä mitään päähäni kun meille opetetaan asioita, eikä oikein saa selvää mitkä ovat ne tärkeimmät asiat...

...no niin, nyt alkoi taas pelottamaan että mitäköhän ihmettä sieltä fysiikan kokeesta nyt tulee... ;___; Kunhan ei mene kutosen alapuolelle...
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

:DDDDDDDDDDDD Tiedän kuulostavani äärimmäisen vanhalta kun näin sanon, mutta voi voi teitä pikkusia siellä ala- ja yläasteella x) "Voi harmi kun tuli vain kasi pökä" "dang ku odotin jotain ysi plussaa parempaa" ... Anteeksi, että nauran näin häpeilemättömästi, mutta kun se koulu on sen verran helppoa nuorempana ja kyllä sieltä pois pääsee vaikka tuliskin todistukseen - iiks! - vain kasi tai ysi :) Oon ite ollu ihan samanlainen yläasteella että ei tämä mitään kateellisen panettelua ole :) Huvittavaa ku nyt sitä tajuaa miten... eh, hassu sitä pienempänä oli ^^

On kyllä hyvä, jos oikeasti panostatte siihen opiskeluunne ettekä tähtää vain nätteihin kymppiriveihin todistuksessa, mutta oikeasti. Sillä ei loppujen lopuksi ole paljookaa merkitystä sen lukio- tai amispaikkanne suhteen. Sisään pääsee muutenki kuin sillä melkein kympin keskiarvolla. Ei ole tarkotus mitenkään masentaa teitä, mutta jollain tapaa ajateltuna kaikki tuo teidän kouluun käyttämänne energia on menny ihan hukkaan :D

Ja minori nauraa katketakseen kun lukee Aven kirjotelleen tällasta tekstiä xD
Avatar
Rolle
Genin
Genin
Viestit: 174
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:44

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Nauran niille päin naamaa joiden numerot huononevat yläasteen loppua kohti. Ja muka sekin laitois vaikeutuisi eteenpäin mentäessä =D. Ittelläni on tainut käydä toiste päin. Jotenkin voittajafiilis kun kaverien numerot tippuu ja omani pysyy siellä kympin ja ysin tuntumassa, vaikka en vapaa-ajallani käytännössä tee yhtään mitään koulun eteen, läksyjä lukuunottamatta. (Ei sen suhteen, että niiden numeroiden perässä olisin. Oikeastaan kokoajan olen muuttamassa asennettani enemmän siihen, että opin käytävät asiat täydellisesti [joka ei ole mitenkään vaikeaksi tähän mennessä osoittautunut], kuin että pänttäisin kokeisiin numeroita varten. Numerot tuntuvat tulevan oppimisen sivussa aika mukavasti.)

Ei muuta hehkuttamista tällä kertaa.
Kuva
Avatar
Neari
Genin
Genin
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 19:45
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Neari »

Minä taas en voi ymmärtää miten jotkut valittelevat miten huonosti kokeet menevät ja vähintään ysin saavat niistä kuitenkin ja tämän jälkeen ollaan pettyneitä...

Itselläni on seiska sellanen vielä hyväksyttävä numero ja siitä ylöspäin oleviin numeroihin olen vain tyytyväinen.
Kuva
Vastaa Viestiin