Kissat

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
puar
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 572
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 09:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puar »

olen ehkä joskus tainnu laittaakin kissani kuvan tänne, mutta laiuudelleen...
<a href='http://80.81.189.232/f//00/59/80/75/11251551.jpg' target='_blank'>Minun kissani Pumpulienkeli, alias "Pummi", "Pimpsa", "Pumpsa" ja "Pumba"</a>
('o')
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

<!--QuoteBegin-Dragonmaster+May 8 2005, 20:55--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Dragonmaster @ May 8 2005, 20:55)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> No, meidän kissamme ainakin ovat suhteellisen tyytyväisiä sisäkissoja ja asun omakotitaloalueella kyläpahaisessa. Täällä ei yksinkertaisesti uskalla pitää kissoja ulkona, naapurusto kun sattuu olemaan täynnä kissanvihaajia, jotka suorastaan odottelevat kissoja pihoilleen jotta pääsee syttymään haloo ja kissannirhijäiset. Mitenkään huonona kissanomistajana en itseäni pidä vain siksi, etteivät ne pääse ulos muuten kuin valjaissa tai muuten valvonnan alaisina. Ainakaan kissani eivät vaikuta kovinkaan tyytymättömiltä. Jotkut kissat pitävät sisällä olosta, jotkut eivät, ja molempaa sorttia on elänyt tämän huushollin hoivissa.

Ja en minä ainakaan menisi kamalan kriittisesti arvostelemaan sisällä kissojaan pitäviä omistajia, sillä elämäntilanteita on monenlaisia. Joidenkin mielestä kissoja on hankalaa pitää ulkona, varsinkin kun kissat eivät kuulu Suomen luontoon ja tekevät hallaa joidenkin tiettyjen lintulajien kannoille. Onhan se helppoa sanoa, että "No onko sitä kissaa sitten pakko ottaa", mutta eihän se ole niin helppoa, eihän?

Ja sitäpaitsi, monet sisäkissat ovat pitkäikäisempiä kuin suuri osa ulkokissoista, oli sitten tyytyväinen elämäänsä tai ei. [/quote]
Muuta en tuohon voi sanoa kuin AAMEN. *kumartaa syvään*
Avatar
Magic
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 04:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magic »

Pienestä asti olen kissoista pitänyt. Aikoinani kinusin meille kissaa, sainkin hirvikoiran.
Mikä hirvittävä vääryys.
Ainoa este kissan hankkimiseen oli yksinkertaisesti se, että koko perheemme (lukuunottamatta itseäni) on allerginen eläimille. Koira oli helppo vaihtoehto, koska se voi viettää koko elämänsä ulkona, etenkin tuollainen paksuturkkinen peto.

Tosin, jos nyt saisin valita, valitsisin ehkäpä kissan.
Kahdeksanvuotiaalla pikkutytöllä ei vain kerta kaikkiaan ole taitoa kouluttaa koiraa hyväkäytöksiseksi. Onneksi tuo otus on nyt iän karttuessa rauhoittunut ja tottelee minuakin ihan kiltisti.

Ajatus kissasta, joka makoilee päivät pitkät ikkunanlaudalla, kehrää sylissä kun istuskelen koneen ääressä ja makoilee nukkuessani peittoni päällä, on kerrassaan hurmaava.
Ehkäpä joskus monen, monen vuoden kuluttua hamassa tulevaisuudessa voisin hankkia itselleni kissan. Kunhan olen ensin löytänyt itselleni vakituisen työn ja talon jostain. Kerrostaloasunnossa kissan pitäminen voisi olla yhtä helvettiä.
Kuva
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Kyllä ulkoilu on rankkaa puuhaa:

Kuva

(Kuviolöhöilyä!)
Yasha
Genin
Genin
Viestit: 195
Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 15:46

Viesti Kirjoittaja Yasha »

kissat? eh ^^" en erityisemmin välitä kissoista eikä ne etenkään minusta... xD
huonoja kokemuksia vaan :) ei mitään kivaa niistä.. kai
entisen kaverinkin kissa vaan kylmästi upotti sen saatanan terävät kynnet mun
korvanlehteen ja alko puremaan mua poskesta ^^" hrrrrr.. .
ja muutenkin kaikki vaan räppäsee aina päin näköä niin että joka kerta on tullut
kauheita jälkiä naama täyteen :)
en erityisemmin välitä kissoista enkä aio sellaista koskaan ottaa ;)
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Kisut on kyllä joskus ihan kivoja,mut en ole kissa ihminen.Ehei..vaikka olen kissa luoneltaan. :shock:
Kuva
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

i'll kirjoitti:Minulla on kaksi tällä hetkellä 13 viikkoista kissanpentua.. Shiro Namida, kaunis tyttönen ja Pentti, oikein paksukainen, (ainakin siitä kasvaa hervottoman kokoinen..hyvä vaan) ) :D Pieniä riiviöitä, jotka nyt sattuu nukkumaan.. Aikaisemmin meillä oli 19-vuotias Akseli, joka kuitenkin jouduttiin nukuttamaan lokakuussa 2004... maatiaskisuja kaikki..
http://irc-galleria.net/view.php?nick=d ... d=15318066 <--- siinä linkki, jos joku haluaa nähdä ne.. :P
:O Asdfhskdgjshg miten söpöjä! Voi ei, mitä pieniä kirkassilmäisiä nöpöneniä, EEEE! :D Kerro niille sellaisia terveisiä, että ovat kauhean kauniita molemmat. :3 Ja rapsuttele vähän kanssa minun puolesta. ^^
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

frostious kirjoitti:Kyllä ulkoilu on rankkaa puuhaa:

Kuva

(Kuviolöhöilyä!)
Mahtava kuva! Tuommoset kissat pitäis munchata kuoliaaks. x3

Meitin kissat ne vaan läskistyvät koko ajan... Ja leikattu kolli on kasvanut ihan hullun kokoiseksi. Tässä hää esittelee miulle läskipersettään omimalla puolet piirustuspöydästä itselleen. Sikapossu-Rauski

Pitää nyt emonkin kuva näyttää, hää on sellainen linssilude.
Aino: "Hoo?"
Kuva
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Dragonmaster kirjoitti:Meitin kissat ne vaan läskistyvät koko ajan... Ja leikattu kolli on kasvanut ihan hullun kokoiseksi. Tässä hää esittelee miulle läskipersettään omimalla puolet piirustuspöydästä itselleen. Sikapossu-Rauski

Pitää nyt emonkin kuva näyttää, hää on sellainen linssilude.
Aino: "Hoo?"
Ääk, miten suloisia! Voi, tuo jälkimmäinen kuva on aivan mahdottoman ihana, ihanat tappisilmät ja tuo musta läiskä nenällä ja KIELI! :D Voi miten kaunis neiti, <3 Ja kolli mokoma, persu pois piirustuspöydältä! x3 Ei vais, ihana komia miäs. *rapsuttaa*
Kerro kissoillesi rapsutusterveiset! <3
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Tätä tuskin tuplapostiksi lasketaan, kun edelisestä postista on kymmenen päivää aikaa...

Saimme kaksi uutta kissanpoikasta! :D Kaksi seitsenviikkoista pikkutyttöä, niin suloisia että hampaat irtoavat! Toinen on tumma kilpikonnakuvioinen, toinen on hunajaraidallinen. Nimiä ei olla vielä keksitty...
Tässä niitä totutellaan uuteen asuntoon - ovat ihan ihmeissään, pikku repsukat. x3

Kuvia myöhemmin!
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

frostious kirjoitti: Saimme kaksi uutta kissanpoikasta! :D Kaksi seitsenviikkoista pikkutyttöä, niin suloisia että hampaat irtoavat! Toinen on tumma kilpikonnakuvioinen, toinen on hunajaraidallinen. Nimiä ei olla vielä keksitty...
Tässä niitä totutellaan uuteen asuntoon - ovat ihan ihmeissään, pikku repsukat. x3

Kuvia myöhemmin!
Awwwh, hurjan pieniä otuksia sitten varmaan ovatkin. Ja nimien keksiminen on aina mielestäni se hauskin vaihe kissanpennun kasvattamisessa... Karsastankin aika paljon ihmisiä, jotka eivät ollenkaan uhraa vaivaa tai mielikuvitusta kissansa nimen keksimiseen. Tätini ovat yksiä sellaisia, antavat aina jonkun Disney-hahmon nimen ja joskus ovat kierrättäneetkin samoja nimiä ;>__> Onneksi minä ja siskoni sentään olemme antaneet kissoille sellaisia loistavia nimiä kuin Lisko, Sisilisko ja Hirmulisko.

Ai niin... Terveyttä ja pitkää ikää pennuille. ^^
Kuva
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Frostin mainitsemat kissavauvat saivat nimet!

Saanko esitellä: Misa ja Nelle. Misa on tuo hunajanvaalea ja Nelle tuo tumma kilpparikuvioinen.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Mulla on traumoja kissoista.

Kun olin n.7? Mun mummin kissa raapas mua käteen, kun yritin silittää sitä.. En tykännyt kissoista moneen vuoteen, nykyään en inhoo mitään eläimiä.. Mutta en liiemmin rakastakkaan. Mutta jos koira tai kissa syliin tulaa, kyllä mä sitä rapsutan/silitän ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

No kuitenkin, meillä on söpö pieni kissa, joka rakastaa ihan älyttömästi hiiriä, rottia, jäniksenpoikasia ja oravia. Kyllä kyllä, se lahjoittelee meille niitä aina välillä.. Sohvi myös rakastaa matkustelemista. Tässä kesällä se oli yhdeksän päivän matkalla - jossakin... ^^;

KUVA: http://www.freewebs.com/sudenkodinelaimet/Sohvi.bmp

Sohvi taitaa olla ainoa kissa, jonka kanssa tulen toimeen. Muut katit jotenkin välttävät seuraani.
Yksikin kissa kerran aivan selkäni takana töllötti minua todella murhaavasti. Kun käännyin, kissa suunnilleen hyppäsi kattoon, ja minä samaten.. Sen jälkeen se ei tullut lähellekkään -___-
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Runte kirjoitti:Mulla on traumoja kissoista.

Kun olin n.7? Mun mummin kissa raapas mua käteen, kun yritin silittää sitä.. En tykännyt kissoista moneen vuoteen, nykyään en inhoo mitään eläimiä.. Mutta en liiemmin rakastakkaan. Mutta jos koira tai kissa syliin tulaa, kyllä mä sitä rapsutan/silitän ^^
No voi hyvänen aika. >_>;; Minun ollessani lapsi, meidän Miiru-kissamme raapaisi minua naamaan - se oli sylissäni, ja sen häntä sattui jäämään jonnekin väliin niin että sitä sattui (Miiru on kamalan herkkä hännästään, paljon herkempi kuin muut kissamme). Toisen silmäni alle tuli sellainen "reikä", josta kynsi oli mennyt sisään, eli oli aika lähellä ettei silmä mennyt. Ja vaikka tietysti pelästyin kovin, en saanut mitään traumoja.

Lisää kuvia Misasta ja Nellestä:
Pikkuinen Nelle
Misa linssiluteilee
Leikki meneillään

Niillä on ihan jumalattomasti energiaa, eivät malta olla hetkeäkään paikoillaan, että niistä saisi kunnon kuvat. xP Ja jatkuvasti yhdessä, ne eivät mene minnekään yksin! Jos toinen on syömässä, toinenkin on - jos toinen on hiekkalaatikolla, toinen joko kyttää vierestä tai on myös hiekkalaatikolla. Ja ei ole montaakaan yhtä söpöä näkyä, kuin kaksi pientä kissavauvelia nukkumassa niin lähekkäin ja kiinni toisissaan, ettei ole enää varmaa missä toinen kissa loppuu ja toinen alkaa. :3
Vastaa Viestiin