Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sucha
Genin
Genin
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 01:24
Paikkakunta: Thor Camp

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Sucha »

Siis ei jumalauta et fiilikset voi olla maassa animesarjan jälkeen. Oon angstinu koko päivän ja katellu tota loppua useampaan otteeseen.
Spoileri, maalaa nähdäksesiItse tulin ainakin tulokseen, että Lelouch on sen kärryn kuski, ehkä sen takia, että saisin edes jotain mielihyvää täst kaikesta. Äääh, noi molemmat loppumusat oli aivan mahtavia. Kylmätväreet meni ympäri kehoa niiden soidessa. Pakko sanoo vaa, että kaiken tän jälkeen en kunnioita ketään muuta animehahmoa niin paljon kun Lelouchia. Tiiän kyllä, että tää angstvaihe menee ohi, mutta tällä hetkellä olo on niin paska.
Paras animesarja mitä oon itse kattonu. All hail Lelouch! <3
Kuva
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Olihan tuo aika eeppinen. En tiedä johtuiko siitä, että en jaksanut keskittyä, mutta juoni meni joistain kohdin aika ohi, enkä tiennyt kuka oikeastaan on kenenkin puolella. Tästä johtuen jaksoin keskittyä vielä vähemmän -___- Loppu oli kyllä aika arvattava, mutta hyvä. CG on laadukas sarja alusta loppuun, mutta ei yllä top kolmoseeni.

Löysin tänään Code Geass -kolikkomasiinan (sellanen millasista saa roinaa/purkkaa jne). Ei ollut kuitenkaan niin hienoja roinia että olisin ottanut.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Mä ja mun kaveri ollaan kyllä hemmetinmoisia no-lifeja, mutta saapahan siitä hyvät naurut aina silloin tällöin..

Eräänä iltana aloin tylsistyneenä heittämään kaverilleni pinky promisea läppänä ja tästä alkoi pohdintamme kumpi meistä olisi Lulu ja kumpi Nunnally. Itse sain jälkimmäisen tittelin, koska mulla on huono näkö enkä ikinä katsele ympärilleni. Samana iltana olimmekin jo sitten jaelleet Geass-hahmojen roolit kaikille tutuillemme. Inside-läppä jatkoi elämistään, puhuttelin kaveriani oniisamana ja vertailimme kokoajan tekemisiämme sarjan hahmoihin. Yksi parhaimmista repeämisistämme tapahtui eilen kun katsoimme kakkoskautta uudestaan ja kolmosjaksossa Lulu tiuskahtaa Rollolle että 25. lokakuuta on oikeasti Nunnallyn syntymäpäivä - joka huvittavaa kyllä, on myös minunkin syntymäpäiväni XD Hajosimme siihen paikkaan ja kaveri totesi että nyt ei ole mun henkilöllisyydestä sitten epäilystäkään..
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Anrica
Chuunin
Chuunin
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 18:53
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Anrica »

Mun tarinani Code Geassin pariin on hyvin samankaltainen kuin se miten päädyin seuraamaan Narutoa.

Aluks mä en voinu sitää CG:tä, kammosin suunnattomasti animointityyliä ja etenki Knightmareja. Aattelin etten vois ikänä kattoo tätä. Jotenkin mä silti stalkkasin tätäkin töpöä ja aloin tulla väkisinkin uteliaaksi. Lopulta sitten, kun mun sisko alko kattoo tätä, nii piti iteki sit kokeilla et mikä täs on nii kivaa. No pakko myöntää - sarja vei mut mukanaan heti. En yleensä tykkää koukuttua uusiin sarjoihin koska sillon rupeen hinkuamaan mangaakin ja mitä kaikkea. 8< mut nyt oon kattonu CG-animea vasta viisi jaksoa ja sain kiksit niistä Knightmare-faitoista. Aah. *___* tyksin Suzakusta ja Lelouchista tällä hetkellä, repesin Levalin ääninäyttelijälle. Jotenki on sen verran sekavat fiilikset jääny ekoista jaksoista, että katon ne uudestaan ennen ku jatkan yhtään pidemmälle.

Mutta niin, näin mulla. <3 olen nyt koukussa ja varmasti katon sarjan kokonaan, kunhan jaksamus antaa tarpeeksi myöten.

Kuinka hyvä CG:n manga on?
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Lucy »

En kehottaisi koskemaan mangoihin ennenkuin ainakin eka kausi on katottuna. Mangat on kuitenki vaan yksinkertaistettuja ja oudompia versioita animen monipuolisesta ja kiehtovasta kokonaisuudesta. Niissä jokaisessa on kuitenkin jotain hyvää, joten kannattaa niihin tutustua.

Lelouch of the rebellion manga on ehkä vähän nuoremmille tarkoitettu. Siinä ei ole knightmareja ja muutenkin piirrostyyli on jotenkin outoa.. Se kuitenkin seuraa animen juonta joten siinä mielessä ihan mukava versio.

Nightmare of Nunnally on paras kokonaisuus ja ehkä tarinallisesti mielenkiintoisin mangaversio. Tosin siihen on sitten jo kunnolla lisätty uusia hahmoja ja juonielementtejä mitä animessa ei ole. Lelouch on aika OOC, mutta nyt viimeisimmät chaput toivat hänestä kiehtovia piirteitä esille. NON on ehkä oma lempparini ja narutofanissa monet kaipailevat tästä animeversiota.

Suzaku of the counterattackissa on paras piirroslaatu. Juonesta en osaa oikeen sanoa kun käännettynä löytyy vasta eka chapteri. Tämäkin taitaa kyllä alkaa piakkoin kulkea ihan omia teitään ja Lulua näkyy harmillisen vähän :C Vähän outo fiilis tästä versiota. Luin kyllä mielenkiintoisen spoilerin jokin aika sitten ja haluaisin sen sekä piirrotyylin takia saada tätä lisää.


Nyt on myös alkanu joku neljäski spinoff, mutta sitä en oo viel päässy kokeilee. Harmittaa kun vaan Lelouchin mangaa löytyy fantasiapeleistä. Onhan siellä hyllyillä myös eka novelli, mutta niistä olen kuullut pelkkää huonoa. Saa nähä milloin olen tarpeeksi epätoivoinen niihin tarttuakseni ><
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Lucy »

CLAMPin Code geass taidekirja saapui viimein ja olen ollut ihan pilvessä sitä selaillessani =^^=

Nyt ärsyttää enemmän kuin koskaan kun se täydellinen japanintaito puuttuu. Kirjassa on paljon CLAMPin kommentteja sekä jonkinlainen "Short story" ja pitkä "Backstage dialogue" Taniguchilta ja Mokonalta. Olen aina halunnut tietää mikä on CLAMPin suhtautuminen sarjaan, varsinkin kun Lulu ja Suzaku muistuttavat niin paljon CLAMPin omia hahmoja ja CLAMP on muutenkin tunnettu traagisuuden ihannoijana.

Mikäli oikeus olisi tapahtunut maailmassa, C.C.lla olisi ollut animen lopussa CLAMPin hänelle suunnittelema yli-upea asukokonaisuus rinnastamaan Lulun ja Suzakun kuteita. Lulun originaali leija-hattukin on niinku miljoonakertaa parempi kuin animessa nähty kapteenilakki.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

17 jaksoa katsottuna. Koukuttava sarja, ei voi muuta sanoa. Sääli vaan, etät pitää ladata jaksot 18-25 uudestaan kun on jo ladattujen jaksojen tekstit "vähän" myöhässä vrt. puhe.

Eipä mitään, hieno sarja jonka voisi katsoa yhdeltä istumalta lävitse. Suosikki hahmoja ehottomasti Suzaku, Kallen ja Lelouch. Kaksi ensimmäistä, koska ovat molemmat mielenkiintoisia hahmoja [Lelouch ärsyttää aina välillä mutta esim. jakso 16/17 on Lelouch-näytös, josta pidin. Caring brotha is he.]. Suzaku varsinkin, kun on oikeasti 11:lainen mutta kuitenkin on britti. Koko sarjan asetelma on aevan loistava ^^

Lisää kommaa kun kausi nro. 1 saatu loppuun.
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Mukavaa että saadaan jälleen lisää faneja tälle foorumille ^^

Mutta mua oikeesti ihmetyttää miten joku voi löytää Lelouchista ärsyttäviä puolia. Olin tukehtua nauruun kun luin animelehden arvostelua sarjasta ja siinäkin mollattiin Lulua ihan kympillä. Muutoinkin tuo arvostelu oli niin täynnä ennakkoluuloja ja perusteettomia väitteitä. No jaa.. en muutoinkaan tue tätä uudempaa animelehteä.. Asiallisempi toimitus vaihtoi Japan pop:iin.

Suzakussa on kyllä omat puolensa joista pidän ja joita vihaan mutta ei nyt mennä siihen kun et ole sarjaa vielä kokonaan nähnyt. Eilen illalla kun vaan taas kuuntelin ekan kauden sound episodeja tuli Suzakun ääninäyttelystä ja Arthur-kommelluksista sulonen aww-reaktio XDD

Edit: Newsflash! Money makes the world go around:
All of you have shown us much appreciation and made the DVDs as well as the CDs so popular. Really, we have been blessed with fervent fans…. Thank you very much. Like we have said before, [a major character development happened] but Geass cannot die. It just ended, but we think it would be nice if we can still do something more. In any case, when we can announce something, in the not-so-distant future…
Linkki

Code geass R3? Code geass filler arc R0? Nightmare of Nunnally anime version? Code geass R2 as it was originally planned? Heittäkää veikkauksia kehiin! XDD Tälläset jatkopäätökset kyllä yleensä raiskaavat kaiken mikä oli faneille pyhää..
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Lucy kirjoitti:Mukavaa että saadaan jälleen lisää faneja tälle foorumille ^^

Mutta mua oikeesti ihmetyttää miten joku voi löytää Lelouchista ärsyttäviä puolia. Olin tukehtua nauruun kun luin animelehden arvostelua sarjasta ja siinäkin mollattiin Lulua ihan kympillä. Muutoinkin tuo arvostelu oli niin täynnä ennakkoluuloja ja perusteettomia väitteitä. No jaa.. en muutoinkaan tue tätä uudempaa animelehteä.. Asiallisempi toimitus vaihtoi Japan pop:iin.
Ooo pitääpä lukea kyseinen juttu. Mikä Anime-lehden numero kirjoitti Code Geassista?

Mikä Lulussa välillä ärsyttää. Kaveri on välillä niin täynnä itseään, että ei ole tosikaan. Ainakin mun mielestä. "Hähää hyvin menee, tänks to me". Kuluu viisi sekuntia: "Däääm noi terroristit ei osaa mitään." Tälläi vähän kärjistäen :) Vähän sama akuinb Lightissa [DeathNote]. Mutta jos otain pahaa niin jotain hyvää. Kaveri sentään välittää läheisistään ja sitä rataa. Ei ole mikään yltiö angsti, kuten Sasuke. Vaikka kaveri on katkera, ei angstaile. Ainakaan animessa. Mangaa en ole lukenut.
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Runte »

^
^
Vaikka Geassin loppu oli a-i-v-a-n loistava! Silti kuulun siihen porukkaan, joka halajaa lisää xD
Mieluiten R3 muodossa, mutta kyllä muukin muoto kelpaa, kunhan tekevät lisää <3
Tosin, Nunnallyn versioo en halua kehiin, sillä sitä voi lukea.. Parempi olis samantapanen kun R2, eli täysin "filleröity" tuotantokausi, niin mistään ei voi spoilaantua ja viikonlopun jännitys kasvaa kaksinkertaseks ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ei siit animelehden arvostelusta oo ku jotain pari kuukautta, mutten kehottaisi sitä etsimään. Niin hatusta heitettyä tekstiä se oli. Huvittaa kun kaikki shonen-mätöt saa automaattisesti kolme/viis tähteä suosion takia. Olis kivaa tietää kuinka monta jaksoa arvion kirjoittaja vaivautui katsomaan ja millä asenteella. Olisin antanut palautetta mutta idioottimaiset sivut estävät järkevän keskustelun ilman tilaajatunnusta.

Lulu ei kyllä ole koskaan ollut täynnä itseään Raito-tyyliin. Alussa hän väheksyi Clovista, joka oli ihan todellisuuden mukaista. Lulu ei edes lapsena hävinnyt kertaakaan Clovikselle shakissa joten mollaus oli ihan kohdallaan. Corneliaa ja Suzakua Lulu on kyllä useasti aliarvioinut, mutta tämäkin on ihan eriasia kuin omahyväisyys. Näistä virheistä hän kuitenkin otti opikseen joka on mielestäni vain yksi hienoimmista Lelouchin hahmon puolista.

Tulee oikeestaan vaan kaks kertaa mieleen milloin Lelouch on asiattomasti väheksynyt alaisiaan tai muita ihmisiä, ensimmäisen kerran tokassa jaksossa Lulun oman johtamiskokemuksen puutteen takia ja myöhemmin ekalla kaudella panikoinnin seurauksena. Tässäkin mielessä Lulu eroaa siis Raitosta selvästi. Lulun huonompia puolia on ennemminkin liika itsevarmuus ja ylpeys mutta eivät nämäkään kovin useasti korostu liikaa. Voisi jopa sanoa että molempia tarvitaan jotta voi esiintyä vakuuttavana johtajana.

Ja noista jatkosuunnitelmista vielä:
Spoileri, maalaa nähdäksesiKeksin kyllä pari vaihtoehtoa miten jatko-osa voisi toimia. Joko niin että Lulu elelee world of C:ssä ja toimii C.C.n kautta tukien Zerozakua tai sitten otetaan ne pari zero requiemia edeltävää kuukautta tarkastelun alle OVA-muodossa. Olen ollut katkera kun näitten kuukausien tapahtumia ja tunnetiloja ei kuvailtu mitenkään. Lulua ei missään helkutin nimessä saa herättää henkiin, sillä se laimentaisi zero requiemin tarkoituksen. Totaalinen spin offkin olisi parempi vaihtoehto kuin R2n lopun raiskaaminen.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

^
Liittyen Luluun vielä. Olet kyllä oikeassa, Lulu on ehdottomasti parhaimpia ja "syvimpiä" antagonisteja kun verrataan näihin muihin shounen sankareihin[köhköhNarutoköhköh]. Sarja on itselläni vielä kesken joten ihan kaikkea en hahmosta vielä edes tiedä. Ehkä jotain syvempää analyysiä kun olen saanut 1. kauden loppuun ^^

Kohta pitäisi saada jatkaa 1. tuotantokausi loppuun. Paremmilla subeilla [toivottavasti] olevat jaksot kohta koneella joten.. ^^ Jäi vielä aika jännittävään kohtaan. Yksi parhaita sarjoja, joita olen katsonut.
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Olin huono asiakas ja lukaisin Japan popin Code geass arvostelun kaupassa. Oli kyllä huvittavaa verrata sitä Animelehden versioon. Japan pop antoi 4,5 ja Animelehti muistaakseni vajaa kaksi tähteä.

Japan popin arvostelu oli ihan mielenkiintoista luettavaa ja siinä otettiin esille hienoja asetelmia sarjasta, kuten Lulun ja Suzakun välinen moraalinen tappelu. Monipuolinen hahmokaarti sai paljon ylistystä kuin myös sarjan tyyli sekoittaa monia erilaisia genrejä yhteen.

Animelehden kirjoitus taas löysi hyvää pelkästään musiikeista ja hahmosuunnitteluista. Code geassia muistaakseni valitettiin epärealistiseksi ja Lelouchia aivan liian ärsyttäväksi. Tätä väitettä on kiva peilata siihen faktaan että Lelouch on voittanut lukemattomia hahmoäänestyksiä sekä Japanissa että foorumeilla vaikka gallupeissa olisikin ollut mukana kaikkien animesarjojen hahmoja. Arvostelussa myös heitettiin outo väite että kakkoskausi olisi saanut enemmän ylistystä kuin ensimmäinen, mutta asiahan on juuri toisin päin.

Kun olen jo jonkin aikaa seuraillut Randon Curiosity-blogia, oli mukavaa huomata että Code geass R2 oli napannut vuoden animesarjan tittelin sekä lukijaäänestyksessä että blogin ylläpitäjän osiossa. Ykköskausi otti muistaakseni viimevuoden tittelit, tosin kirkkaammalla enemmistöllä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Olen hieman myöhässä, mutta vihdoin löysin käännökset Mutualityn lyhyille tarinoille. Spoilereita kakkoskauden lopusta ja.. sigh.. T^T Okouchin kirjoittamaa, joten kaanonia ellei toisin todisteta. Kannattaa lukea - Nämä paikkaavat muutamia aukkoja..

http://forums.animesuki.com/showpost.ph ... count=3024

Kuulin myös, että viimeinen picture drama tulee sijoittumaan vikan jakson jälkeen. Saa nyt nähä mitä se tulee pitämään sisällään.. pohjustusta seuraavalle kaudelle tai ehkäpä eräs kohtaus joka loistaa poissaolollaan vikassa jaksossa
Spoileri, maalaa nähdäksesinimittäin Lulun hautaaminen..
Niin ja animesukista löytyi myös toinen mielenkiintoinen käännöspätkä Mutualitysta koskien Roloa:
Spoileri, maalaa nähdäksesiHänet suunniteltiin alussa Lulun 16-vuotiaaksi velipuoleksi ja sen takia hänen ulkonäkönsä on kuin Lulun ja Nunnallyn välimuoto. Hän olisi siis ollut Mariannen poika, ei Charlesin. Hemmetti tää olis ollu mielenkiintoista XD Enää en ihmettele miks Nightmare of Nunnallu veti villin kortin Rolon suhteen.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Viesti Kirjoittaja Runte »

^ Se NoN Rolo on ihan syvältä :D Olis ny ees hiustyyliä muuttanu tjtn, mut ei helv. tehdäämpä siitä sit tollanen.

Noi pari pätkää oli iha ok. mielenkiintosia, mut ei ne kyl mitään "aukkoo" täyttäny.. Ainakaan sellasta jota ilman ei pärjäis. Pieni lisä sarjaan, siinä missä ficitkin.
En oo tähän mennessä vielä muita mielenkiintosia Picture Dramoja nähny kun sen mis Karen ja C.C. keskustelee siel huonees. Muut on ollu huonompia kun Drama CD:t. Joten ei oo korkeet odotukset tän viimesen kanssa, mutta jos sen ny kuitenki kattois.
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Vastaa Viestiin