Fairy Tail

Yleinen mangakeskustelu
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Fairy Tail

Viesti Kirjoittaja minori »

Tällainen uusi manga tuli vastaan ja tykästyin. ^^


Juonikuvaus: (olen laiska ja pastetan muualta kääntämättä, kun kaikki kuitenkin täällä enkkua osaa - tai ainakin luulisi )

Fairy Tail takes place in a world of magic, and is about a young mage named Lucy and her dream of becoming a full-fledged mage and joining the infamous mage guild, Fairy Tail. On her travels, she meets a boy named Natsu, who turns out to be a
powerful mage from Fairy Tail, and finally joins Fairy Tail herself, finally on the path to becoming a great mage.


Neljä chapua ilmestynyt, joista kolme käännettynä täällä: http://groups.msn.com/FairyTailMangaGroup/welcome.msnw

Käykää ihmeessä lukemassa, jos kiinnostaa. ^^ Hauskaa se vähintäänkin on!
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Itse kuulin kyseisestä sarjasta ekaksi ircissä Setzeriltä ja sitten se unohtuikin, mutta sitten kun eka chapu oli scanlattu oli 4chanissa sarjasta juttua ja linkki nii lukasinpa sen ja hyvähän se oli.
Päähahmon persoona ei nyt ole mikään originaalein, mutta koko juoni on mielestäni mielenkiintoinen ja tähän asti esitellyt hahmotkin vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta. Että ei voi kun odottaa lisää luettavaa.
Kuva
Avatar
toma
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 20:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toma »

circol kirjoitti:Päähahmon persoona ei nyt ole mikään originaalein, mutta koko juoni on mielestäni mielenkiintoinen ja tähän asti esitellyt hahmotkin vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta. Että ei voi kun odottaa lisää luettavaa.
Samaa mieltä. Tempperamenttisiä sexy-bimbo blondeja, kun on mangoissa aika paljon. Ei juonikaan tässä vaiheessa originaalisin ole, mutta veikkaan, että kyllä se siitä kohenee. Onhan tarina vasta alussa. Piirrustusjälki on musta aika kivan oloinen. Erityisesti ilmeet on hauskasti piirretty, kun niitä on vähän liioteltu.
Kaikenkaikkiaan ihan hyvältä sarja vaikuttaa, ja enköhän ala sitäkin seuraamaan, kunhan ne saa lisää käännettyä.
Kiltit lapset eivät pyydä mitään.
-Kiltit lapset eivät saa mitään
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Tämä manga on lukemisen arvoinen ihan vain sen takia koska siinä on Plue.
Plue taas on Hiro Mashiman edellisestä mangasta, eli Ravesta. Suosittelen vaikka se onkin kliseinen.
Ja tätä itse Fairy Tailia en oo vielä ehtinyt lukemaan (vaikka plue siinä esiintyykin)
Avatar
Tonza
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 02, 2004 17:27

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Fairy Tail on kyllä mainio ja sarjan ulkoasu on kuin One Piecen ja RAVEn sekotus.

Vaikuttaa kyllä paremmalta kuin mangakan edellinen eli RAVE.
KuvaKuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Fairy Tailia ilmestynyt jo 21 chapua käännettynä, ja ladata voi Kefin sivuilta: http://www.kefi.org/fairy.php ^^

Muistin taas tuossa muutama päivä sitten alkaa lukea pitkästä aikaa tätä ja innostuin taas. ^^ Nyt jo pyörii mielessä ehkä cossi-innostuskin, mutta sitä nyt pitää vielä miettiä. xD
hyu
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 638
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hyu »

Ara? En ollutkaan tätä huomannut, kun en yleensä juuri Manga ja Anime osioita katsele. Mutta siis, minä olen ollut sarjan kanssa kutakuinkin alusta asti, en nyt ihan chapua muista, oli se ainakin alle kymmenen, jotain tuota minorin luokkaa. Pidän piirustustyylistä, One Piecen kautta nuo ilmeet ovat tulleet tutuiksi ja ainakin minä olen niihin tykästynyt ^^ Sarja vaikuttaa mukavalta, huumorintäytteiseltä ja hauskalta, mutta siinä on myös magiaa, josta minä erityiseseti pidän ^^ Lempihahmo on Gray.
Kuva
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Luin ensimmäisen, ja ihastuin. Kyllä tuolla Bleachikin saavutetaan. Tuo kissa on ihana.
Kuva
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Oli pakko lukea muutama chapter kun tätä on niin paljon hehkutettu, ja luin sitten saman tien kaikki chapterit. Mielenkiintoinen, ei tässä vaiheessa paljoa enempää pysty sanomaan. Koukuttaa pahasti.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Aloitin lukemaan, kun chapuja oli ilmestynyt muutama. Luin ne ja jäin koukkuun pahasti. Vaikka tämä näyttääkin olevan sitä perus shounenia, niin jokin tässä koukuttaa ja pahasti ^^
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Olen tässä kymmenisen chapua lueskellut. Piirrostyyli on ärsyttävän OPmäistä ja on turhauttavaa kun kunnollinen juoni tuntuu puuttuvan. Tollanen random taikuus -säheltäminen ei muhun oikeen iske ja magia on muutenkin varsin kulunut aihe.

Kyllä tätä lukee tekemisen puutteessa, mutta erityisesti haluan tietää enemmän tuosta Grayn nakuiluharrastuksesta XD
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Fairy Tail

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Pakko myöntää että minäkin onnistuin koukuttamaan itseni tähän magasarjaan. Aluksi luulin että tämä on joku keijukaismanga, mutta rohkeninpa kuitenkin kokeilla (ja tässä sitä ollaan taas). Erityisesti hahmot ja juoni ovat pirun mielenkiintoisen tuntuisia. Latasin ~20 chapua koneelle, kolme olen ehtinyt kiireiltäni lueskella läpi. Odotan innolla tämän sarjan animea, voi olla todella hyvä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Fairy Tail

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Öh, rupesin tässä miettimään että miksi ihmeessä kaikki uusia chaptereita laittaneet ovat laittaneet ne fanclubiin kun tämäkin ketju on olemassa. Pitemmittä puheitta, Fairy Tail 48
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Rota
Genin
Genin
Viestit: 180
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:31
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Fairy Tail

Viesti Kirjoittaja Rota »

Aloin eilen yöllä tätä lukea ja pakko sanoa että on todellakin koukuttava sarja. Itse tykkään, vaikkakin tuli heti mieleen OP. Mutta nyt alan taas lukemaan, pakko päästä eteenpäin... n____n*
Avatar
Karuoru
Genin
Genin
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 02:23
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Fairy Tail

Viesti Kirjoittaja Karuoru »

Ensimmäisen kerran kun kuulin sarjan nimen, se herätti kyllä kieltämättä liian paljon mielenkiintoa liian väärästä syystä. Tiedättehän te kaikki sanonna virheistä oppii? Minulla on joitakin ihan mielettömän turhia mutta sitäkin kulumattomampia oppimiskokemuksia, sen lisäksi päähäni pinttyy myös typerimmät lukivirheet. Sana 'fairytale' kuuluu näihin, sillä olen joskus kaukaisessa nuoruudessani vuosia sitten lukenut sanan aina 'fairytail', ja luen vieläkin, ollen toki hyvin tietoinen virheestäni, mutten... no jostain syystä pääse siitä eroon. Se on 'keijuhäntä', eikä mikään muu. Minulla oli joskus seiska-kasiluokalla, ja on kai edelleen, tosin jäissä yksi keskeneräinen roolipeli suunnitelma, joka kulki nimellä "Fairytail", tällä oli sitten myöhemmin sisarprojekti "Nest of rainbowbird"...
No mutta kukkapurkista asiaan. Ostin kerralla jokin aika sitten Raven kolme ekaa volumea varauksellisella mielenkiinnolla. En kumminkaan ottanut Hiro Mashiman 'wannabe-One-Piece'-piirrostyyliä kovin hyvin, varsinkin kun tarina ei ollut lähelläkään... No, sitä mitä vertailukohteemme on (ja minusta on ihan ok verrata Eikka-setää ja Mashimaa, joten siitä ei tarvitse erikseen tulla huomauttamaan).
Fairytale ei sinäänsä myöskään iskenyt kovinkaan kovaa (inner me thinking:"...minun lukivirheeni, prkl!"), vaikka Raven ja Fairytalen välissä Mashima on kehityynyt vähäsen tarinoitsijana pääasiassa. Taikuus taikuutena ja keskeisenä elementtinä oli aluksi erittäin mielenkiintoisen oloinen, mutten päässyt tätäkään odotusta hirveän hyvin lunastamaan. En sano etteikö Fairytale olisi hyvä sarja, mutta minun näkökulmastani siitä, samalla tavalla kuin Ravesta puuttuu joku thö certain something - en vain saa päähäni mikä.
Tämän lisäksi sarjasta on savustettavissa turhan paljon kliseitä. Olen aina ollut sitä mieltä että tuommoinen pikku retroilu ja katoavien luonnonvarojen kierrätys on erittäin hyvä niksi, klassikon yksi tärkeimpiä mausteita, mutta Fairytale yrittää seisoo kyllä liian vankasti savijaloillaa, joista pikkaisen liian iso osa on jo nähty.
Kuva
Vastaa Viestiin