Ranma ½

Yleinen mangakeskustelu
Avatar
Nezumi
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 355
Liittynyt: To Syys 09, 2004 23:48
Paikkakunta: Lahdeksi kai tätä kutsutaan.

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Ranma-manga on ihan hyvää. Siellä on tosin kyllä asioita, joita en itse olisi lähtenyt tunkemaan. Anime on täyttä roskaa, petyin pahasti kun näin. Juoni vaihtelee aika lailla. Tai onhan siinä siis sama idea, kyllä varmaan tajusitte. Animessa hahmot tuntuvat kömpelöiltä. Suomenkielinen käänös mangasta hieman tökkii, kun olen lukenut englanniksi fanikäännöksiä. Jotkut suomenkieliset ilmaisut eivät istu. En oikein pidä Takahashin tyylistä, ihan ok se on.
Come to the dark side, we have cookies
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Ranma manga on ihan hyvin piirretty ja hauska..Suomalainen julkaisu ei tosin ole mitenkään erikoisen hyvä.. :huh: ..Mutta hinta on sopiva
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
ReddiS
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 681
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 20:34
Paikkakunta: East Side of Palokka

Viesti Kirjoittaja ReddiS »

Ranman ansiosta aloin lukee ja kattoo vähän enemmän animee/mangaa. Siitä on hyvä kiitä Rumikoo. :P Mut silti Inu-Yasha on parempi ku Ranma, ja Inu-Yashan voittaa Evangelion. Mut Evankin voittaa eräs sarja... nimittäin NARUTOOOOO!!! :lol:
Kuva
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-Maelstorm+Jan 5 2005, 11:41--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Maelstorm @ Jan 5 2005, 11:41)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Jämsän kirjastossa on akira 1-9, aina menossa <_<
ja ranma 1-5, vähintään 3 varausta kullakin, aina.
Alun jaksot mä jouduin ostaan divarista. ihan säästö syistä. (1€/kpl) :P
ei niitä oikeastaan muualta löytyny enää [/quote]
Hitto, juuri viime viikon olin jämsä/jämsänkoski alueella, enkä tuolla sitten tajunnu käydä <_<
Ehkä ens viikolla sitten...
Kuva
Rina
Oinin
Oinin
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:23
Paikkakunta: OKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rina »

omistan kaikki ranmat .tosin tarina alkaa jumittaa paikoillaan
Itachi: You must F*CK your closest friend to awaken the same mangekyou sharigan as me...
HAHAHA!!!! That would make Sasuke homo-erotic.
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Ranman juoni tosiaan on välillä aika puista ja jututkin välillä menevät vanhoiksi, mutta pidän piirustustyylin yksinkertaisuudesta. Kaiken lisäksi sarja on mukava yleinen puheenaihe ystävieni kesken, sillä lähes kaikki kaverini lukevat kyseistä sarjaa.
Kuva
Avatar
Yoshi
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1306
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 18:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

suomeksi luen.. kun ei manga kauppaa lähellä näy... kyllähän sitä ruotsiksikin voi ^^ mutta sain todistukseen 7 ruotsista.. ettei se ihan kävisikään..

se on minusta hyvä sarja. vaikkakin on pojille suunnattu. mutta silti luen ^^
ja juoni töksähtelee jo nyt näissä 13 jakson aikana.. mutta se vaan on hyvä.. sensurointia voisi käyttää xD ettei vaikka äiti mene sitä selailemaan tai kurkkaisi olan yli kun on lukemassa sitä ja siinä sivulla on sitten joku alasti.. ei hyvä!

enkä tunne yhtään tyyppiä porvoosta joka lukisi mangaa tai katsoisi animea.. tylsää! eivät tiedä mistä jäävät paitsi ;P
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Olen lukennut Ranmaa 1-15 ei olla tultu ostamaan,mutta Salapoliisi Conania KYLLÄ! Se on niin huippu! :P
Kuva
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Ranma oli oikeastaan ihan ensimmäinen mangani, jota luin ihan kunnolla. Ja sitä kai saa kiittää siitä, että minä tähän animeen ja mangaan hurahdin. ^^
Sarja on mukava, siinä on huumoria ja toimintaa sekoitettu sopivasti, vaikka juoni ei kyllä etene suuntaan eikä toiseen.. Omistan volat 1-15. Siinä vaiheessa kiinnostukseni lopahti, enkä ole sarjaa enää jaksanut oikein seurata. Kyllä minun on se pakko joskus loppuun lukea, mutta kun noita osia on 38 niin en taida jaksaa ostaa ihan jokaista.. .___.
@LoHaRi@

Viesti Kirjoittaja @LoHaRi@ »

[quote="LittleSamurai"] Minusta Ranman suomennos ei ole ollenkaan hassumpi..

Niinpä, ja mahtava sarja muutenkin. Että semmosta. :D
Novadille
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Novadille »

Ranma oli yksi ensimmäisistä animeista mitä koskaan olin nähnyt Sailor Moonin ohella. Sarja vaikutti vielä nelisen vuotta sitten hauskalta, mutta nyt se on alkanut pikkuhiljaa tympiä.

Alussa olin todella innoissani siitä, että sarjaa alettiin julkaista suomeksi. Viiden ensimmäisen kirjan jälkeen alkoi kuitenkin tympäisemään. Tarina ei etene yhtään mihinkään ja Akane ja Ranma käyvät koko ajan vain raivostuttavimmiksi. Mokomat itsepäiset vanhat muulit... Silti olen ostanut jokaisen tähän mennessä ilmestyneen mangan. Pakkomielle, pakkomielle... Viimeisen pokkari (26) oli kuitenkin ihana ^__^

Anime sen sijaan on todella kivaa katsottavaa ^^ Räkätin sille kun katsoin sitä Italiassa viime kesänä.
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Toinen manga, jota luin. (ensimmäinen oli Kenshiiiin <3) Jaksoi kiinnostaa paljonkin jonkun aikaa, mutta muutamassa kuukaudessa siitä meni maku kun juoni ei edennyt mihinkään. Mutta hauska sarja silti, ihan kivaa aivot narikkaan-viihdettä.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Hyvä sarja, tätä enkuksi lueskelen, koska suomennos ei nappaa. Mutta sen pitäisi alkaa kiinnostamaan, koska enkuksi on ilmestynyt nyt vasta 32 alppaa, ja suomennos lähestyy ikävän nopeasti...
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Vastaa Viestiin