Millä piirrätte/ väritätte ?

Haluat esitellä piirroksen tai vain jutella niistä? Täällä se onnistuu.
Hail Storm

Viesti Kirjoittaja Hail Storm »

piirretyt kuvat skanneriin ja Paint Shop Pro 7:lla väritys... En ole vuosiin taas käyttänyt värikyniä, mutta lyijäreitä sitäkin innokkaammin... Kyllä Photo Shop kelpaisi minunkin koneelle, mutta ei ole tullut hankittua... (pitäisi kyllä...)
Avatar
Maakeri
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 336
Liittynyt: La Syys 10, 2005 21:00
Paikkakunta: Kihniö

Viesti Kirjoittaja Maakeri »

Mä teen mun piirrustukset kokonaan käsin... ei satu vielä olemaan skanneria... Luonnokset (joita itse kutsun alus piirroksiksi) teen joko lyijy- tai kuulakärkikynällä. Sitten teen tussauksen ohuella, mustalla kynällä tai pullomusteella. Kuvatukset väritän akvarellikynillä (paitsi jos olen rajauksen tehnyt musteella niin sitten väritys puuväreillä)
Avatar
Blackened
Genin
Genin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 03:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Blackened »

Aiemmin tein tussi töitä, nykyisin teen lyijykynällä lähinnä luonnoksia, työt väritän photoshopilla. puuväri töitäkin teen välillä :)
Kuva
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Tosi usein teen lyijykynällä. Nykyisin olen innostunut tussaamaan siihen päälle, mustalla siis. Väritin ainakin joskus puuväreillä, kun olin tussannut, no pian meinaan tehdä taas yhden työn niin. Tietokoneella piirrän myös.

Mutta joo. Taidan pysyä enimmillään noissa lyijykynä-töissä, tai niin no, nykyisin niitä tussailen. :D
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Orochi
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 19:30
Paikkakunta: chuu~
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orochi »

Omistaa --> Pentablet (jota rakastan *_*), OpenCanvas 4.06E Plus (meillä on viha/rakkaus suhde), Photoshop Elements 2.0 (kelpaa... -.-).

Ja sitten käytän oekakia Kupolissa. Tykkäilen piirtää koneella, mutta OC döödailee eikä anna tallentaa, joten yksi kuva täytyy tehdä kokonaan loppuun samana päivänä, niin käytän mielummin oekakia... Ja photarilla INHOAN piirtää, koska siinä ei ole mitään watercolor-tekniikkaa, vaan inhottava airbrush... käytän tätä ohjelmaa vain lisätäkseni highlightit, korjatakseni värit ja säätääkseni kontrastia.

Harvemmin piirrän tavalliselle paperille semmoisella hei-jee-nyt-aion-piirtä-jotain-über-kivvoo-asenteella.... englanninkirja on enemmän käytetympi ja siihen raapustamiseen kelpaa kyllä ihan tavallinen lyijytäytekynä HB lyijyllä.
Jopi

Viesti Kirjoittaja Jopi »

Käytän yleensä pelkkää lyikkäriä joskus puuvärejä ja olen siirtymässä vesiväreihin. :D
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

lyijykynä --> tussaus --> skannaus --> photari
Kuva
Y.S.A.K
anime-fani

Viesti Kirjoittaja anime-fani »

tota mä piirrän iha lyijykynäl, tussaan, ja sitte väritän värikynäl
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Useimmiten teen ihan vaan lyijykynätöitä. Ei vaan meinaa löytyä hyvää kovuutta... Toisinaan myös tussaan ja väritän puuväreillä. Tusseja käytän harvoin.

Tietokoneellakin olisi ihan mukava oppia värittämään, muttei ole mitään sopivaa ohjelmaa siihen ;__;
Viimeksi muokannut Hi Enzeru, Ke Marras 05, 2008 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
TAMPEE
Genin
Genin
Viestit: 184
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja TAMPEE »

Luonnostelen lyijykynällä ainakin tällä hetkellä, mitään hyvää mustaa tussaustussia ei ole vielä tullut oikein löydettyä. Ja Photoshop seiskaa haluaisin oppia käyttämään mutta kun se pitäisi ensin hankkia -_- Corel Paint Shop Pro X on aivan pyllystä nimittäin. Mulla on vielä paljon opittavaa~ Ei kukaan sattuisi tietämään mitään hyvää tussaustussia?
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Piirrän lyijykynällä tavalliseen SketchBookiin, skannaan koneelle ja väritän PhotoShop CS2:sella.
Kuva
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Tota piirtelyä ei tuu enään harrastettua oikeastaan yhtään, mutta ihan lyikkäreillä sitä tuli tehtyä sillon joskus.
Värittämisessä Photari on ystävä ^^ (On sillä joskus myös piirrettykin.. Vaihtelevin tuloksin :p )
Avatar
Uusis
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 16:47

Viesti Kirjoittaja Uusis »

Photoshop CS2... Ja jouluna tulee lisäks ehkä Wacom Intuos3 A4 :P
Kuva
Uusis syö hiekkaa ja paskoo graniittia.
Avatar
Gama-Kaeru
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 16:10
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Gama-Kaeru »

Värittelen joskus koneella, enimmäkseen OpenCanvasilla, kun Photoshoppi on liian vaikia...
"Hyvin suuniteltu matka on jo puoliksi pilalla."

MATKALLA KAUHAJOELLE COSPLAY-VIIKOLLE!!!
Vastaa Viestiin