Alemmuudentunne

Haluat esitellä piirroksen tai vain jutella niistä? Täällä se onnistuu.
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alemmuudentunne

Viesti Kirjoittaja Metal »

Kyllähän pieni alemmuuden tunne välillä nippaisee, mutta yleensä lohduttautua sanomalla itsekseni: "Meillä on niin erilaiset tyylit, ettei niitä voi verrata toisiinsa. Tuon toisen tyyli vain näyttää vähän paremmalta, mutta on minullakin omat vahvuuteni!" tai "No, mulla ei ole noin hyviä värityksiä, joten se taitaa olla osasyynä, miksen minä osaa noin hyvin." (=tekosyitä XD)
Joskus muutama vuosi sitten (okei, taitaa siitä olla kauemminkin?) vertalin itseäni kamalasti muihin, mutta olen onneksi vähentänyt tuota. Nykyään tosin piirroksiani kehutaan enemmän kuin ennen, joten saattaa tämä alemmuuden tunteen vähyys johtua siitäkin?

Vaikken voikaan sanoa, että olen yhtä hyvä kuin jotkut, joiden piirroksia nyt näkee vähän joka paikassa, en voi sanoa, että vihaisinkaan omia piirroksiani ^^
Kuva
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Re:

Viesti Kirjoittaja Francis »

Höh, neljässä vuodessa en ole muuttunut :D Painin edelleen alemmuudentunnon kanssa, vaikka nyt olen päässyt toteuttamaan jo hieman unelma-ammattiani eli grasun hommia..

Tällä hetkellä yritän tehdä sarjakuvaa ITSELLENI, ja koetan olla välittämättä niistä pienistä äänistä päästä "tästä tulee ihan kauheaa paskaa", "kukaan ei koskaan tule pitämään tästä"...

Kyllä se siitä ._.
Kuva
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Alemmuudentunne

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Puhun nyt myös yleisesti alemmuudentunteesta.

Olen yleisesti ottaen pärjännyt hyvin koulussa. Todistus näyttää kiitettävää (paitsi liikunnan kohdalla, se on kasi :P), osaan piirtää mielestäni aika hyvin ja kirjoitan mielelläni. Olen kehunkipeä ja saatan kerjätä perheenjäseniltäni töistäni kommenttia niiden ollessa vielä kesken.

Jos joku minun ikäinen tai minua vanhempi tekee hienon työn, kommentoin sitä aika normaalisti. Mutta minulle tulee lähinnä ?!!???!-fiilis kun näen jonkun nuoren neron tekevän helposti ja vaivattomasti jonkin upean työn. Turhaudun enkä välttämättä osaa kehua kunnolla neroa. Pääsen kuitenkin siitä aika nopeasti yli. Sama pätee myös kouluasioihin: Jos joku saa minua paremman arvosanan aineessa, jossa olen itse ollut ryhmän ykkönen, minulle tulee aika epäuskoinen olo.

Töitä kommentoidessani yritän yleensä etsiä SEKÄ HYVÄT ETTÄ HUONOT puolet töistä. Huonojen puolien etsinnällä yritän kompensoida alemmuudentunnettani...
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Alemmuudentunne

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Minä itse vihaan sitä, kun joku tulee viereen silloin kun piirrän ja on siihen että: "Vähän hieno, yhyy mä en osaa ees piirtää!"
Kehuista en pistä pahakseni. Olen luopunut jo asenteesta "Ei tää oo ees hyvä piirros, tää on ihan hirvee", sillä se ei oikeasti hyödytä ketään. En itse pidä montaakaan työtäni ihan hirveänä, vaikka ne yleensä ovatkin aika laidasta laitaan. Ja on kyllä kiva saada kehuja. Mutta jos joku kehtaa tulla väittämään minulle ettei osaa piirtää, niin normivastaus tulee olemaan tämä:
"Kaikki osaa piirtää, joko hyvin tai huonosti. Ja jos haluat olla parempi piirtäjä, niin piirrä enemmän ja harjottele äläkä tuu mulle ruikuttamaan."
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Ryuu
Student
Student
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Marras 16, 2010 16:50

Re: Alemmuudentunne

Viesti Kirjoittaja Ryuu »

Viittaperkele kirjoitti:Eikös kaikille piirtäjille tai mille tahansa taiteilijoille tule joskus pienoinen alemmuudentunne, kun katselee kuinka vanha tekijä pistää menoksi?
Ei minulle ole koskaan tuollaista tunnetta tullut, johtunee kai siitä, etten ota piirtämistä kovin vakavasti.
Vastaa Viestiin