nimet

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
KALATEKID
Rookie
Rookie
Viestit: 63
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 09:27

Viesti Kirjoittaja KALATEKID »

<!--QuoteBegin-Kiddo+Mar 28 2005, 12:50--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Kiddo @ Mar 28 2005, 12:50)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Mä tykkään tosi kovasti Eveliina nimestä tytöllä ja sitten pojalla Santeri ja Valtteri :wub:
Tosi söpöjä nimiä minun mielestä ^^ [/quote]
Mun nimi on Valtteri... :D Tykkään itekki siitä nimestä, enemmän ku jostain Seposta tai Kalevista. Pentti ja Kake on myös yhtiä härskeimmistä...
OON HOMO HEI ! : = D
kiseki

Viesti Kirjoittaja kiseki »

Noh, meidän sisarusten nimet ovat Maura (minä), Miro ja Jyri. Minusta ne ovat kivoja nimiä. Ennen vihasin nimeäni, sillä lapsena toiset lapset naureskelivat sille ja kukaan ei ikinä kuullut sitä oikein ensimmäisellä kerralla o_O Tosi musertavaa pikkulapselle. No, nykyään sitä osaa arvostaa, vaikka vieläkin hirvittää se jos täytyy jossain puhelinkeskustelussa alkaa tavaamaan nimeään, kun sukunimikin on niin outo ettei sitä kukaan ole ennen kuullut, vaikka supisuomalainen onkin.

Muita kivoja nimiä: Viljo, Julius, Pyry, Kusti, Antti, Peete, Pietu, Pietari, Petja, Eriikka, Katariina, Kaarina, Merle (serkkuni^_^), Lilli...

Entäs eläinten nimet? Pojille: Leku (tarkoittaa vauhtia, ihan suomeksi), Poja (kuulostaa ihanalta, jotenkin muinaiselta ja tavallaan kaukomaalaiselta ja silti suomalaiselta), Outo Kolina (hevoselle)
Tytöille: Vieno Helinä (hevoselle), Täpinä (sopisi jollekin söpötyseläimelle, kuten kanille)

No näitä on tullut mietittyä kovasti, eikä nyt edes tule kaikki mieleen...ö_Ö Nimet ovat kivoja:)
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Mä en oo ikinä miettiny tätä :lol: omana nimenä.. empäs tiä.. Tommi olis aika kiva..
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Taateli
Chuunin
Chuunin
Viestit: 221
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:36

Viesti Kirjoittaja Taateli »

Omalle tytölle voisi antaa nimeksi:
-Serafiia
-Irene
-Eliza
-Gabriella
-ym...

Pojalle taas:
-Mikael
-Joonas
-Friz
-Freddy
-Gabriel
-ym...


Koska suku on kotoisin saksasta voin antaa lapsilleni saksalaisia nimiä, joten valinnanvaraa on normaalia enemmän. Tykkäisin antaa lapselle ulkomaalaisen nimen...tai jossei isä siihen sitten joskus suostu (tietysti pitää olla hyvät perustelut) niin sitten ainakin toiset nimet pitää olla ulkomalaisia. Olen ylpeä sukujuuristani. (eikä varmastikkaan tullu selväksi tekstistä <_< ) Omasta nimestäni (Tiija) tykkään vaikka rasittavaa kun kukaan ei koskaan kirjoita sitä oikein, ja sama ongelma sukunimen kanssa, kun se on ulkomaalainen.

EDIT: ai, siskokin tänne jo kerkesi. :P
Kuva
Kiitos nixuboy ^^
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Nausicaä tai Naushika on ihana nimi ^^
Anime lehdessä luki kun joku (en muista nimeä)
Sarjakuva taitelija oli antanut tyttärensä nimeksi Nausicaa...<3
Tuo Gabriel on minustakin ihana nimi
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
SilverWolfie
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 388
Liittynyt: To Elo 19, 2004 10:58

Viesti Kirjoittaja SilverWolfie »

Olen jo kauan tykännyt parista nimestä: Gabriel, Mikael, Brian
juu ne on poikien nimiä.. :D ei nyt ole mitään tyttöjen nimiä joita saisin päähäni.

Eli siis perustelut: Täytyy ihan sanoa, että nuo kuulostavat vain niin ihanilta nimiltä. En osaa oikein selittää miksi pidän juuri noista nimistä :lol:

HEI! nyt keksi tytön nimen mistä tykkään: Annie ;)
Avatar
NenweN
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 13:01
Paikkakunta: SuomiFinlandprkl

Viesti Kirjoittaja NenweN »

Mä tykkään jotenkin Eleonoorasta, Auroorasta, Amandasta ja Emmasta. Mä en oikein tiedä mikä siihen on syynä. :D
Pikkumyyn suusta: "Toisen suru, toisen onni. Meitä onnisti. Kiitos, kiitos."
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

lolz3r0 kirjoitti:<!--QuoteBegin-Kiddo+Mar 28 2005, 12:50--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Kiddo @ Mar 28 2005, 12:50)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Mä tykkään tosi kovasti Eveliina nimestä tytöllä ja sitten pojalla Santeri ja Valtteri :wub:
Tosi söpöjä nimiä minun mielestä ^^
Mun nimi on Valtteri... :D Tykkään itekki siitä nimestä, enemmän ku jostain Seposta tai Kalevista. Pentti ja Kake on myös yhtiä härskeimmistä... [/quote]

Toi oli aika paha xD Mun isän nimi on Seppo Kalevi.. Ei muuten, mutta just otit juuri nämä kaksi nimeä esimerkiksi, ja.. kuitenkin :D

Niin, jostakin ihmeen syystä pidän tytön nimestä Omena. Ja Pähkinä olis kanssa söpö. Älkää kysykö miksi. *Juoksee alta pois, ennenkuin keretään heittämään liian mädillä mansikoilla*
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
ziradia
Genin
Genin
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 20:31
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ziradia »

Väii, ihanat japanilaiset nimet .. Japanese names for boys and girls .. aww ^^

En pidä yhtään suomalaisista nimistä >< .. Varsinkin sellaiset "vanhanaikaiset" nimet ovat hirveitä (esim. Elizabeth, Auroora, Anastacia) Olen ehkä näiden lyhyempien ja tavallisempien nimien ystävä (Siru, Antti) Sitten myös sellaiset nimet, joilla on oma tarkoitus kielessä ovat kauniita (Tuuli, Meri, Sini/Sani, Kukka, Kirsikka, Lumi, Omena jne.) Ne ovat tosin lähinnä tyttöjen nimiä.
-OFF-
Joskus leikittelen ajatuksella, että antaisin lapseni nimeksi esim. Maijan. Tämä olisi kauheata häntä kohtaan, sillä sukunimeni on Mikkonen >D .. Maija Mikkonen .. *köh köh*
Kuva
Jos sulla lysti on, niin kätes yhteen naulaa!
Y.S.A.K
Avatar
~Gaara~
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 15:27
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja ~Gaara~ »

Charuka kirjoitti: Aijai, mä rakastan lyhyitä poikien nimiä kuten Riku, Rami jajaja.. :D
Heheee, meijän ukin nimi on Rami :lol:


(Itse tykkään japanilaisista nimistä: menami, Shirohane, geemugeto jne.)

En oikeastaan paljoa suomalaisista nimistä pidä, mutta tässä on kuiteski niitä, joita omalle lapselle voisi antaa:

Pojalle: Teemu-Juhani, Jussi, Saku, Riku, Ville

Tytölle: Jaana, Jonna, Sanna, Silja, Kirsi
Kuva
Arigato gozaimasu avatar kuvasta, ja signature kuvasta valvoja89..! :)
I exist kill everyone other than me....
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

~Gaara~ kirjoitti:
Charuka kirjoitti: Aijai, mä rakastan lyhyitä poikien nimiä kuten Riku, Rami jajaja.. :D
Heheee, meijän ukin nimi on Rami :lol:


Meiänkin papan nimi on Rami
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

~Gaara~ kirjoitti:
Charuka kirjoitti: Aijai, mä rakastan lyhyitä poikien nimiä kuten Riku, Rami jajaja.. :D
Heheee, meijän ukin nimi on Rami :lol:
meiän papan nimi on kans Rami

Edit: voi helevetti kun ensin kirjotin tuli jokin "no post exisit in this forum ja nyt sitten tulee tupla posti ei ei ei ei ei
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ziradia kirjoitti:Väii, ihanat japanilaiset nimet .. Japanese names for boys and girls .. aww ^^

En pidä yhtään suomalaisista nimistä >< .. Varsinkin sellaiset "vanhanaikaiset" nimet ovat hirveitä (esim. Elizabeth, Auroora, Anastacia) Olen ehkä näiden lyhyempien ja tavallisempien nimien ystävä (Siru, Antti) Sitten myös sellaiset nimet, joilla on oma tarkoitus kielessä ovat kauniita (Tuuli, Meri, Sini/Sani, Kukka, Kirsikka, Lumi, Omena jne.) Ne ovat tosin lähinnä tyttöjen nimiä.
-OFF-
Joskus leikittelen ajatuksella, että antaisin lapseni nimeksi esim. Maijan. Tämä olisi kauheata häntä kohtaan, sillä sukunimeni on Mikkonen >D .. Maija Mikkonen .. *köh köh*
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Olen huomannut että vaikken venäjänkielestä pidäkkään ollenkaan niin silti pidän venäläisitä nimistä aika paljon :3 Siellä on aika paljon sellaisia minun korvaa helliviä nimiä.
Yksi ihan hyvö juttu venäjällä nimiin liittyen on se, että jokainen kutsuu yhtä henkilöä eri hellittely nimellä, kuten puoliso, ystävät, perheenjäsenet, äiti jne. Mutta sitten pystyy myös aivan taivutuksen mukaan loukkamaan toista :D Aika siistä sinänsä. Ainakin ymmärtää milloin toista loukataan.

Poikien nimiä:
-Chirstopher/Cristoper
-Gabriel
-Sergei
-Huron (tarkoittaa ensinmäistä jääkautta, norjaa kai)
-Arthur, Arttu
-Miska

Tyttöjen nimiä:
-Lyyra/Lyra
-Meri
-Rei
-Lilja
-Nefer

Eli ilmeisesti pidän pitkistä poikien nimistä ja lyhyistä ja ytimekkäistä naisten nimistä. Pidän siitä että nimillä on historia tai jokin symbolinen merkitys.
Kuva
Vastaa Viestiin