Kiusaaminen

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.

Onko sinua kiusattu?

Minua on kiusattu
66
55%
Minua kiusataan
15
13%
Ei ole
20
17%
En osaa sanoa
18
15%
 
Ääniä yhteensä: 119

Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Minulle on vittuiltu ja minua on kiusattu koko peruskoulun ajan, siis luokilla 1-9. Olen joutunut kestämään sitä karmeata rasitusta, varsinkin yläasteella koulunkäynti oli hirveätä. Pari meidän luokkalaista ei pitänyt minusta ja he alkoivat levittää huonoa mainetta minusta. Seitsemännen luokan jälkeen puoli koulua oli minua vastaan. Jopa omat kaverini. He eivät halunneet puolustaa minua sen takia jo nämä kiusaajat alkaisivat kettuilemaan heillekin.
Tämä vittuilu ilmeni monella tavalla. Enimmäkseen se oli haukkumista pöljillä nimeni variaatioilla ja kaikella tyhmällä mitä ole vahingossa suustani lipsautellut. Yritin olla välittämättä ja sehän onnistuikin. Pystyin olemaan reagoimatta mihinkään. Sitten vittuilu nousi jo pahemmalle tasolle, esimerkiksi jos kävin ruokalassa hakemassa lisää leipää, maitolasiini oli kummallisesti ilmestynyt jotain makaroonilaatikkoa ja ketsuppia. Tai sitten jos kengän pohjissa sattui olemaan lunta, nehän piti tietenkin räiskiä minun päälle. Tai jos olin jättänyt jollekin yleiselle paikalle repun, se löytyi seuraavaksi jostain vessasta tai roskiksesta. Joskus oli pakko vetäistä turpaan, näin yksinkertaisesti vain punaista ja olin mittaani myöten täynnä. Tuollaista jatkui ne kahdeksannen ja yhdeksännen luokan ajan. Joka ikinen päivä. Sitten oli näitä väkivaltaisia ihmisiä puolisenkymmentä. Minua tönittiin päin ovia, päähäni halottiin 10 cm paksuisia jäälevyjä ja vaatteitani sotkettiin. Kerran sain kaksi nyrkiniskua takaraivooni poikien pukuhuoneessa. Kukaan ei tullut auttamaan kun makasin lattialla melkein tajuttomuuden partaalla. Muistaakseni kaikki vain..nauroivat, tai ilkkuivat. Se oli aivan karmeaa. Opettajille juoruilu ei auttanut. "Hyi sinua, ethän tee sitä ikinä enää!?" "En...." "Tämä selvä." Kiusaus jatkui seuraavana päivänä kahta kauheammin. Siihen täytyi vain totutella. Jos nyt haluaisin, voisin vaikka haastaa oikeuteen kaikki kiusaajani, ja varmasti voittaisin koko jutun. Se vain että minun pitäis haastaa puoli koulua..

Onneksi nyt täällä ammattikoulussa mitään tuollaista ei ole enää tapahtunut. Suurimmat osat kiusaajista lähtivät muualle opiskelemaan, eipä niistä enää haittaa ole. Totta kai niitä vielä harva se päivä näkee, mutta antaa heidän olla. Moikkaan vain ihan normaalisti niinkuin mitään ei olisi edes tapahtunut. Ammattikouluun siirtymisessä oli sekin hyvä puoli, että valhein ja selkäänpuukottaen muodostettu yläasteen maine puhdistui kertaheitolla. Nyt kelläkään ei ola mitään syytä vittuilla minulle ja voin jatkaa rauhassa elämääni. Oikeasti voisin sanoa että olen varmasti ollut yksi Oulun kiusatuimmista ihmisitä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Ringo-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 19:18
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan »

Minua on kiusattu päiväkodissa,koska olin niin lyhyt,ja nuoremmat kutsui minua vauvaksi kun olin heitä lyhyempi.Siitä en vaan muista kamalasti mitään,onhan siitä jo piiiiitkä aika.2-3-luokilla minua kiusattiin ystäväni takia,koska ystäväni oli tosi lapsellinen ja muuta(en nykyään ole hänen ystävänsä).Minulle melkein tultiin joka välitunti sanomaan siitä,mutta minä puolustin ystävääni.Että siinä teille sellainen tarina...

LoneWolf,tuo kuullostaa oikeasti aivan hirveältä!Oikeasti haluaisin potkaista nyt jokaista kiusaajaasi,tuo on vi*un lapsellista! >___<
Toivon että kukaan ei kiusaa sua enään ikinä,sillä minun mielestä sinussa ei ole mitään kiusaamisen arvoista.
Kuva
"Viattomuus ei ole rikos."
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Ringo-chan kirjoitti: LoneWolf, tuo kuullostaa oikeasti aivan hirveältä!Oikeasti haluaisin potkaista nyt jokaista kiusaajaasi,tuo on vi*un lapsellista! >___<
Toivon että kukaan ei kiusaa sua enään ikinä,sillä minun mielestä sinussa ei ole mitään kiusaamisen arvoista.
No kiitoksia, tuo piristi mukavasti! ^__^ Sinä olet todella hyvä tyyppi. Eihän sen jokapäiväisen rääkkäyksen sietäminen tosiaan mitään hauskaa ollut, mutta onneksi ei ole enää tuollaista joutunut yhdeksännen luokan jälkeen kestämään. Mun elämä ois varmaan lopullisesti pilalla jos ne kiusaajat olis tullut tuohon meidän nykyiseen kouluun.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Ayami
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 18:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ayami »

En ole aivan varma onko kiusattu,mutta pientä nimittelyä tai haukkumista on selän takana tai edessäkin...
Jos minua ärsytetään tarpeeksi,voi mennä tappeluksi asia,usein on selvitty vain pienillä kinasteluilla ja kynnet on usein käytössä...Elikkä raapimis jälkiä tulee tappeluista mutta kiusaamista ei ole paljoa...

Kerron nyt totta olevan inhottavan ns. tarinan:
Meidän koulussa on poika jolla on rollaattori tai kulkuväline jolla hän kulkee päivät pitkin (ei pysty kunnolla kävelemään ja sun muuta).Yksi päivä yksi poika leikki sillä rollaattorilla ja se rollaattoripoika sanoi ettei saisi,sitten se rollaattori kaatui.Rollaattoripoika itki ja poika joka kaatoi sen sanoi opettajille ettei tehnyt sitä.

Inhottavaa,mutta en nyt tiedä lasketaanko kiusaamiseksi vaiko miksi...
Palasin o_o
Kuva
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Ei ole kiusattu...kai... Olen aina ollut outo ja erillainen, mutta onneksi tietyt ihmiset ovat pitäneet minusta. Joten minua ei ole uskallettu kiusata, kun ystävät ovat olleet vierelläni.
Ja sen lisäksi ala-asteeni oli pieni ja siellä oli suvaitsevaista porukkaa. Ei minusta varmasti ole puoletkaan oppilaista pitäneet, mutta en ole vaan välittänyt toisten mielipiteistä.
Huomaan, kuinka onnellinen olenkaan saanut olla, kun minulle on siunaantunut nämä luonteenpiirteet ja ystävät.


Mutta minua on väitetty kiusaajaksi. :| Täysin syyttä suotta. Jouduin puhutteluun, ja yritin selittää tilannetta opettajille, mutta eiväthän ne uskoneet. No eipä siinä sitten muuta kun lupasin että en enää ikinä kiusaa ketään (vaikken koskaan ole kiusannutkaan) ja se siitä.
En vieläkään tajua miksi olin siellä puhuttelussa. Vähän kyllä ketutti kun eivät uskoneet, ja sain huonon maineen koulussa enkä saanut mahdollisuutta saada stipendiä.
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

Onhan tässä päässyt siihen kiusattuna olemisen osaan. Vähän koko ala-asteen ajan ties mistä. Kai sen vuoksi kun olin ruma ja oli r-vika ja olin ujo. Ja aika sinisilmäinen olin joten hyvinhän sitä sai kiusattua,varsinkin kun pidän hevosista. Ei hyvä luoja ihmiset osaavat olla paskapäitä ja oksettavia kun vetävät melkein mistä tahansa naurun aihetta. Muutin eri paikkakunnalle ja täällä tulivat ns pissikset kuvioihin. Ne vetivät kanssa melkein mistä tahana naurun aihetta, vaikkapa siitä jos käytävällä pelasin kännykällä matopeliä. Oikein mukavaa kun kuiskuteltiin, jätettiin yksin jne. Valinnaisliikunnan tunneille en mennyt lainkaan, syynä se että nämä pissikset olivat siellä, eikä kukaan ryhmässä puhunut minulle. Opettaja ei käsittänyt kun sanoin että en vaan tule heidän kans toimeen kun eivät edes puhu minulle.

Lonewolf Tuo on ollut ihan äärimmäisyyksiin mennyttä kiusausta O_O
Kuva
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Mua kiusattiin. Ja paljon. Ja se ei muuttunut oikeastaan mihinkään kun menin lukioon, kyllä se lieveni. No, pahin on varmaan se, kun mut kivitettiin kerran koulussa. Ainahan on ollut sellaista takki roskiksessa ja koulukirjat kasteltu vedellä jne. En oikeestaan halua puhua tosta kiusaamisesta, koska mulle tulee vaan paha olo siitä. Ja mitä se muita hyödyttää tietää, mitä mulle on tehty, kun olin 12-vuotias? Kiusaajat siitä kuitenkin enemmän kärsii kuin minä, tai ainakin haluan uskoa niin. :roll:
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

No on siinä ollut kestämistä. ;___; Näin (toivottavasti) tulevana opettajana pakko sanoa, että suurin osa opettajista hoitaa tuollaiset asiat niin helvetin typerästi eli toisin sanoen ei ollenkaan. Aikuiset elää jossain harhaluulossa, ettei lapset oikeasti tosissaan joudu tuollaista kestämään ja parempi vaan ohittaa koko hoito torumalla ja ajatella sitten ettei mitään tuollaista tapahdu. <___< Toivottavasti minusta tulee erilainen.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Tuo mitä LoneWolf kertoi kuulostaa todella kamalalta... Ei siis huhhuh miten jotkut voivat olla tyhmiä.. Saat kunnioitukseni kun tuollaista kestit, mulla olis jo naksahtanu päässä ja Pitkässäniemessä oltaisiin tarkkailussa.. Hyvä että nyt tilanne on parempi.

Tuosta tuli ny huono omatunto, yhden ystävän pikkuveljeä kiusataan mutta en ole saanu mitään tehtyä ku en edes tunne ko. ihmistä kunnolla.. Käy vaan sääliksi se, hieman samaan tyyliin ku LW;ia oli kiusattu, tönitään päin ovia ja muutenkin jotain tollasta... :/
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Brawler »

Inhottavaa Lonewolf... Varmaan aika inhottavaa ollut. Tekis mieli ojentaa niitä sun kiusaajia hiukan! Grrr!
Noh, onneksi sinua ei näköjään enää kiusata kuten kerroit ^_^, on inhottavaa kuunnella kun jotain kiusataan, silloin kun tekisi niin mieli auttaa kiusattavaa.

Noh, itseäni ei paljoa ole kiusattu, paitsi ehkä ala-asteella vähän, muta ojensin kiusaajia kumasti ^___^.
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
Hatashi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 21:46
Paikkakunta: Imatrallahan mie..

Viesti Kirjoittaja Hatashi-san »

LoneWolffilla ja mulla jokseenkin samanlaista...

Nyt ysillä mulla on muutama kaveri ja kiusausta vähän..on sitä silti joskus.
Mutta ala-asteella ei ollu yhtään kaverii, luokilla 2-6 mua kiusattiin joka päivä, ei yhtään poikkeusta, opettajat yritti tehä jotakin mutta ei niittenkään rangaistukset tepsiny.. Mua tönittiin, hakattiin, haukuttiin, reppu ties missä, yhen tapauksen muistan jossa mut oli tönästy maahan ja yks tyyppi tulee hyppii mun päällä. Ruokalassa juuri nuo samat lasi jutut. Luokassa muistan kun pyyhekumista tuli silmään monet kerrat.. hirveetähän se oli. Hyvä että menin eri yläasteelle kuin ne muut.
"Deeper, I wanna go, hesitating no longer!
Mr. Reaper, let me show, my soul has grown much stronger"
Inquisitor
Genin
Genin
Viestit: 105
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 16:38

Viesti Kirjoittaja Inquisitor »

Oma kiusaukseni ei ole mitään verrattuna hatashin kiusaamiseen (oikeen harmittaa sun puolest, koska mun kaverii kiusattiin koko yläaste vaan yhen tyhmän pikku jutun takii). Niin siis itteäni on kiusattu ihan vähän vaan ala-asteella jos sitäkään nyt kiusaamiseksi voi sanoa, mut kummiskin mukavaa se ei ole.

Yläasteella (meillä ainakin) sai varoa joka sanaa. Meinaan jos sano jotain joskus väärin tai väärään paikkaan ni siitä sitte sai muistaa monta kuukautta. Esimerkkinä mun kaverin tapaus kun se lopetti joskus aineensa lu'un vähän liian aikasin ja sano silleen hassusti "valmis" ni sitä kiusattiin sen takii koko yläaste sillain et joka väliin sanottiin "valmis". Ihan käsittämättömän tyhmää.

:) Tuli vähän kirjotettuu (jaksokohan kukaan ees lukee XD )
minoriedit: sitä vaan, että tuohan on just hyvän mittainen viesti ja jopa asiaa täynnä. Eli älä kuvittele, ettei tuollaisia muka jaksaisi lukea.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Hatashi-san kirjoitti:LoneWolffilla ja mulla jokseenkin samanlaista...

Nyt ysillä mulla on muutama kaveri ja kiusausta vähän..on sitä silti joskus.
Mutta ala-asteella ei ollu yhtään kaverii, luokilla 2-6 mua kiusattiin joka päivä, ei yhtään poikkeusta, opettajat yritti tehä jotakin mutta ei niittenkään rangaistukset tepsiny.. Mua tönittiin, hakattiin, haukuttiin, reppu ties missä, yhen tapauksen muistan jossa mut oli tönästy maahan ja yks tyyppi tulee hyppii mun päällä. Ruokalassa juuri nuo samat lasi jutut. Luokassa muistan kun pyyhekumista tuli silmään monet kerrat.. hirveetähän se oli. Hyvä että menin eri yläasteelle kuin ne muut.
No on se ollut kyllä sullakin melko kestäminen. Meillä on vain se ero, että sinä sait pyyhekumista päähän, minä metalliteroittimesta. Olen taas huomannut että siitä kiusauksesta on jäänyt ikuiset jälet, varsinkin kiusaajiin. Harva se päivä näen muutamaa rasittavaa tyyppiä tässä lähistöllä pyöriskelemässä. Ovathan he käyneet esimerkiksi joskus viikonloppuisin - silloin kun me olemme mökillä - riehumassa kännipäissään. Esimerkiksi kuukausi sitten huomasin että joku oli käynyt pihallamme, koska kuistille oli ilmestynyt pari kaljapulloa ja äitini pyörä oltiin pöllitty. Olen varma että asialla on eräs tietty kiusaaja.

Yleensä annan anteeksi melko helposti, mutta kiusaajiani en koskaan unohda. Itseasiassa jos saisin luvan tappaa, tietäisin heti ketkä saisivat luodista päähän. Niin paljon minä heistä vieläkin pidän.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Hatashi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 21:46
Paikkakunta: Imatrallahan mie..

Viesti Kirjoittaja Hatashi-san »

LoneWolf kirjoitti:
Hatashi-san kirjoitti:LoneWolffilla ja mulla jokseenkin samanlaista...

Nyt ysillä mulla on muutama kaveri ja kiusausta vähän..on sitä silti joskus.
Mutta ala-asteella ei ollu yhtään kaverii, luokilla 2-6 mua kiusattiin joka päivä, ei yhtään poikkeusta, opettajat yritti tehä jotakin mutta ei niittenkään rangaistukset tepsiny.. Mua tönittiin, hakattiin, haukuttiin, reppu ties missä, yhen tapauksen muistan jossa mut oli tönästy maahan ja yks tyyppi tulee hyppii mun päällä. Ruokalassa juuri nuo samat lasi jutut. Luokassa muistan kun pyyhekumista tuli silmään monet kerrat.. hirveetähän se oli. Hyvä että menin eri yläasteelle kuin ne muut.
No on se ollut kyllä sullakin melko kestäminen. Meillä on vain se ero, että sinä sait pyyhekumista päähän, minä metalliteroittimesta. Olen taas huomannut että siitä kiusauksesta on jäänyt ikuiset jälet, varsinkin kiusaajiin. Harva se päivä näen muutamaa rasittavaa tyyppiä tässä lähistöllä pyöriskelemässä. Ovathan he käyneet esimerkiksi joskus viikonloppuisin - silloin kun me olemme mökillä - riehumassa kännipäissään. Esimerkiksi kuukausi sitten huomasin että joku oli käynyt pihallamme, koska kuistille oli ilmestynyt pari kaljapulloa ja äitini pyörä oltiin pöllitty. Olen varma että asialla on eräs tietty kiusaaja.

Yleensä annan anteeksi melko helposti, mutta kiusaajiani en koskaan unohda. Itseasiassa jos saisin luvan tappaa, tietäisin heti ketkä saisivat luodista päähän. Niin paljon minä heistä vieläkin pidän.
Metalliteroitin..auts ? mahto muuten sattuu :(
Mullakin päässä oikein lista niistä kenet ampuisin ensiksi..veikkaan että yks lipas ei riitä..
"Deeper, I wanna go, hesitating no longer!
Mr. Reaper, let me show, my soul has grown much stronger"
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

Ala-asteelta yläasteelle kiusattiin. Kun ammattikouluun menin niin siellä ei kyllä onneksi enää kiusattu. Tosin olin ainut tyttö, joten ei kukaan minulle muutenkaan puhunut mitään. Sen verran hiljainen olin. Nyt olen taas uudella luokalla, kun tuppasi hieman into käydä koulussa lopahtamaan 2005 vuoden keväällä ja syksyllä. Siihen kyllä oli monta eri syytä. Mm. juuri se koulukiusaus, koska ala-asteella en ollut tajunnut että minua kiusattiin. Enkä kyllä yläasteellakaan. Vasta ammattiopistoon mennessäni tajusin kuinka tyhmä olin tosiaan ollut ;P Nyt on kyllä erittäin mukava luokka, jossa kaikki nyt suurinpiirtein tulee toimeen, eikä ketään kiusata. Sen voin kyllä sanoa että sen kiusaamisen takia meni elämä kyllä aikaslailla pilalle. Ala-asteella olin aina energinen ja sosiaalinen, mutta yläasteelle mennessä olin paljon hiljaisempi. Sitten kun sinne ammattiopistoon menin niin hyvä kun sanoin sanaakaan. Opettajillekaan uskaltanut puhua mitään. En esim. uskaltanut kysyä mitä tehtäviä oltiin aiemmin saatu, jos olin poissa ollut tai jos en ollut jossain kokeessa käynyt niin en uskaltanut mennä kysymään, että koska minä sen voisin tehdä. Tosin se saattoi myös johtua siitä kun ala-asteella opettajat alkoivat minua syyttelemään kiusaksista. Kerrankin kun olin sanonut kiusaajille, että sanon äidille jos se ei lopu, niin kiusaajat olivat menneet jotain opettajalle sanomaan siitä. Sitten opettaja otti minut yksin puhutteluun ja sanoi että en voi valittaa kenellekään, kun he eivät ole mitään pahaa tehneet -_-;; Nyt olen kyllä virkistynyt paljon enemmän ja olen jopa ylpeä itsestäni kun uskallan välillä jotain sanoa luokkatovereillenikin ^__^

Huomaan kyllä että muilla on ollut paljon pahempaa se kiusaaminen. Minua ei olla koskaan esim. tultu potkimaan. Tavaraa varasteltu ja haukuttu ja naurettu ja levitetty juoruja ja jne., mutta onneksi ei koskaan hakattu.


Ja tuota Hatashi-sanin ja LoneWolfin juttua lueskellessa, niin voin sanoa että minullakin on pari jotka saisivat kuoleman heti jos semmoiseen saisin mahdollisuuden ;P
Minullakin sama asia että annan liian helposti anteeksi. Jos kiusaaja yhden kerran on kiltti, esim. lainaa kumiansa, niin sitten heti aina ajattelin että "Vau! Sehän on mahtava tyyppi!" ja heti yritin ystävystä, mutta totta kai kaikki lopahti aika nopeasti.
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Vastaa Viestiin