Naruto-Cosplay

Vastaa Viestiin
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja minori »

^ Hallelujah!

Ja ehkä olen itse liian cosplay-puristi, mutta mun mielestä se on se cossaamisen ideakin, että tehdään puku niillä kyvyillä mitä sattuu löytymään. Keksitään itse ihmeviritelmiä ja juostaan rautakaupassa kyselemässä tyhmiä. Ei ole mitään järkeä tehdä valmiilla mallilla, koska sillon on vaan (huono) kopio muiden puvuista. Ja suurimmalla osalla teistä on äiti (tai kavereita), jotka tietävät kumpaan päähän neulaa lanka pujotetaan, joten kysykää heiltä! Ei ihmisen tarvitse edes tietää mitä cosplay on auttaakseen.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

minori kirjoitti:Ja ehkä olen itse liian cosplay-puristi, mutta mun mielestä se on se cossaamisen ideakin, että tehdään puku niillä kyvyillä mitä sattuu löytymään. Keksitään itse ihmeviritelmiä ja juostaan rautakaupassa kyselemässä tyhmiä.
Tai kuten Littlis sahaamolla:
"Olisikos teillä sellaista lautaa josta olisi hyvä rakentaa kengät?" :3
"... siis mitkä!?"


Mutta joo, samoilla viivoilla. Mun mielestä cossiasu pitää tehdä itse koska se on se perusjuju. Tai koota. Mutta teettäminen on vähän fuskausta, u know. Onhan se ymmärrettävää, että jos ei osaa, mutta en minäkään osannut kun aloitin, olin ommellut yhden hameen ennen sitä. En mä kyllä viekään osaa, mutta olen jo huomattavasti parempi. Tosin äitee (mikä suuresti hämmästytti mua) sanoi, että oon kyllä jo aika taitava koska kyhäilen kaikkea ihmeellistä, kuten esmes Orihime-puvun kahdessa päivässä. Tosin siinä onkin helvetisti virheitä, jotka minä näen. Ompelullisia, ei pukuun vaikuttavia. Mutta se on kaikkein kivoin kun ihmiset tulee sanomaan että on hieno asu ^^

Joo, en tiedä itsekään mitä selitän xD
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Sansi kirjoitti:Mitäs jos ei ole IKINÄ edes ompelukoneeseen koskenut :0 metrin päästä olen päässyt kyyläämään... :'D niin siitä vaan jotain cossiasua sitten säätämään. ö__ö'
On olemassa sellainen juttu kuin opettelu :D Aloita jostain perusvaatteesta (ei cossikamoista) niin saat tuntumaa ompeluun. Aluksi ei pidä kuitenkaan liian isoa palaa yrittää, vaan aloittaa jostain t-paidasta tai hameesta tai laukusta. Luultavasti kaveripiiristä löytyy edes yksi ompelutaitoinen, joka voi opastaa alkuun. Ja todellakin, niitä ompelukirjoja ja -lehtiä on kirjastot täynnä, niistä saa hyviä käytännön vinkkejä vaikka minkälaiseen ompeluun ^^

Kaikki ovat aloittaneet jostain eri ikäisinä, eikä kukaan ole syntynyt ompelukone suussa (toivottavasti ainakaan..) :D
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja minori »

^ Jeps, ja on niitä helpompiakin cossipukuja kuin jotku Final Fantasy -viritelmät kuten tämän topicin aihekin eli esim moni Naruto-hahmo (Konohamaru, Shino, pikku Iruka, Sasuke jne...). Eli jos alat harjoittelemaan, niin Sasuken T-paita ja shortsit esim. tuskin on liian haastava. :)
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja minori »

Luepa muutama viesti taaksepäin ja kysy äidiltä apua.
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

chibi deidara kirjoitti:ok XD

en löytänyt :( ja muuten voisin myös cossata hidanii ja kakuzuu ja zetsu (helppo) autatko minori??+
minori tarkoitti varmaankin seuraavia viestejä:
Mirha kirjoitti:Sen verran ihan yleisesti kaikille cossaajille:

Puvuille ei ole olemassa valmiita kaavoja. Uskokaa jo, että ne pitää itse miettiä ja mitata ja soveltaa omista vaatteista tai tehdä kaavat omien vaatteiden pohjalta. Cosplay ei ole vielä niin laajalle levinnyt harrastus, että käsityölehdissä olisi "Tee-Se-Itse-Naruto, yksi koko joka sopii kaikille"-tyyppisiä juttuja. Parhaiten saat istuvat vaatteet niin, että otat jonkun hyvänkokoisen vaatteen, pistät sen sanomalehdelle ja piirrät sen mukaan kaavat. Mielikuvitus ja hahmotuskyky käyttöön. Ei ne cossit niille pro-tyypeillekään tyhjästä ilmaannu. Ja tietenkin jos olet ihan "käsi" käsitöissä ja avaruudellinen hahmotuskykysi ei erota palloa kuutiosta, suosittelen puvun teettämistä, mikä on sitten taas kallis homma sillä se vie toisen ihmisen (mahdollisesti ammattilaisen) kallista aikaa.
minori kirjoitti:^ Hallelujah!

Ja ehkä olen itse liian cosplay-puristi, mutta mun mielestä se on se cossaamisen ideakin, että tehdään puku niillä kyvyillä mitä sattuu löytymään. Keksitään itse ihmeviritelmiä ja juostaan rautakaupassa kyselemässä tyhmiä. Ei ole mitään järkeä tehdä valmiilla mallilla, koska sillon on vaan (huono) kopio muiden puvuista. Ja suurimmalla osalla teistä on äiti (tai kavereita), jotka tietävät kumpaan päähän neulaa lanka pujotetaan, joten kysykää heiltä! Ei ihmisen tarvitse edes tietää mitä cosplay on auttaakseen.
Lisäksi kehottaisin lukemaan säännöt, nehän pitäisi lukea jo ennen ensimmäisenkään viestin postausta jota ei tuplapostista päätellen ole tapahtunut.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja minori »

Kiitos gebric.

Cossaaminen on loppujen lopuksi ihan samanlainen harrastus kuin vaikka pitsinnypläys. Jos haluat viedä töitäsi pitsinäyttelyyn, niin et voi kailottaa netissä, että iiks antakaa mulle täydelliset ohjeet miten tuo ja tuo malli tehdään ja suunnilleen vielä nyplätkää se mun puolesta, että voin mennä esittelemään töitäni näyttelyyn. Eli jos tahdot cossata, niin ei auta kuin opetella ompelemaan. Tai sitten suoraan teettää asunsa muilla. Valmista mallia kun ei yksinkertaisesti ole. Apua saa aina kysyä, mutta täysin valmista "Cosplayta tyhmille" -ohjetta ei ole, jos ei ompelemisen alkeita ensin vaivaudu opettelemaan. Eli neula käteen ja harjoittelemaan!!
Avatar
Suiggari-Tou
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 12:05

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou »

Hmmmm, tajusin viimein, että vaikka Hinata-cosplay olisi ihana tehdä, niin kiitos akatsuki-friikkiyteni, Deidaran cossaaminen tuntuu jostain syystä mukavammalta ja läheisemmältä vaihtoehdolta. Kaapuun löytyy yllättävän paljonkin ohjeita, jos vain jaksaa etsiä netistä, löysinkin jo pari hyvää ohjetta, ja koska ompelukone tuntuu varmalta välineeltä ja rahaakin on, niin Traconissa erittäin todennäköisesti näette miut Deidarana.

Tosin yksi ongelma on, nimittäin Deidaran toisen silmän päällä oleva kamera. Hätätapauksessa sorrun yhden fan-artin ratkaisuun peittää kyseinen silmä simppelisti sideharsolla, tai suuressa punaisessa hälytyksessä ilman sitä. Eli kuitenkin, mitä materiaaleja olisi hyvä käyttää, ja miten sen saa pysymään päässä? Pahvi olisi periaatteessa hyvä, mutta hieltä ei coneissa välty juuri mitenkään, joten pahvi ei tule näyttämään erityisen hurmaavalta märkänä.
Avatar
Gaara Chibi
Student
Student
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 19:03
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Gaara Chibi »

mhhh Gaara puku on tekeillä tämän vuoden Cosplay gaalaan. pian valmis. 8)
Anteeksi että elän en tee sitä toista kertaa
Sabaku no Gaara rules
Avatar
Sasuke95
Student
Student
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Touko 20, 2009 16:07

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Sasuke95 »

Itse en ole vielä cossannu ketään mut ajattelin et jossain vaiheessa voisin cossata vaikka Sasukee tai jotain akatsukin jäsentä.
Kuva
LastKazekage
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 17:39

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja LastKazekage »

Itse asiassa liittyen hieman sasuken viestiin, Akatsukiin nääs. Tietäisikö kukaan mistä saa kiinalaisia olkihaatuja tai vastaavia. Kun itachi ilmestyy ensimmäisen kerran on hänellä päässään tälläinen. Mieluiten suomesta tämä hattu. Kiitti jo etukäteen
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Cyran »

^Coneissa ainakin myydään jos lähiaikoina on tiedossa joku coni missä voisi käydä. Mutta muuten en sitten tiedä löytyykö välttämättä Suomesta.
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Vastaa Viestiin