Animecon V - Jyväskylässä 14-15.7.2007

Kuolleet, muttei suinkaan unohdetut topicit
Lukittu
Avatar
Retsku-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 09:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Retsku-san »

Mie oon tulossa nytten Jyväskylään melkoisella varmuudella.:)
Minun eka coni ja Cossin Fullmetal Alchemist elokuvan Edward Elriciä.
Viimeksi muokannut Retsku-san, Ke Kesä 06, 2007 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Kuva
Saki-san
Genin
Genin
Viestit: 130
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:47

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Saki-san »

Ave-chan kirjoitti:
Saki-san kirjoitti:Ajattelin kysyy kun olen puhunut jonkun verran noista pukujen ja kankaiden hankkimisesta.. Anteeks jos häiritsee sua :O
Tämä vain sattuu olemaan Animecon V 2007 -topikki, jossa pääideana olisi varmaan keskustella itse tapahtumasta, ohjelmasta, paikasta yms. Se varsinainen cosplay-topikki löytyy osoitteesta http://www.naruto.fi/board/viewtopic.php?f=6&t=2062

Käytä edes off-merkintöjä, kun kerta näytät tykkäävän sen harrastamisesta " ^^ "

/off
Sorry ja kiits! Mie oon kyl aika huono käyttää viel foorumei, mutta kai mie viel opin ^^
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja minori »

^ Ei se foorumin käyttö nyt vaadi sen kummempaa kuin että ajattelee ennen kuin sählää ja kysyy jos ei tiedä.


Meillä taisi viime hetkellä tulla muutos pukuasioissa. ^^' Koska olen sen verran kamerahuora ja Bleach-tardi, niin päätettiin chaurontin kanssa jättää Fairy Tail tuonnemmaksi ja cossata taas Bleachia. ^^' Eli siis ilmestymme paikalle Grimjawina (chauron) ja Ilfortina (minä - siis se pitkätukkainen blondi arrancar, kun ette kuitenkaan muista :P ). Toivottavasti emme huku massan alle, kun joka toinen kuitenkin cossaa Bliitsiä. Tosin tietty nyt tehdään niin parhaat puvut, että erotutaan. xD
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Karupin kirjoitti:Traconia ei välttämättä järjestetä tänä vuonna lainkaan.
EIIII. :,( Missäs ihmeessä sitä sitten käy pitkän ja pimeän talven aikana valaistumassa? Toivottavasti kuitenkin on Tracon, meidän kun piti kaverin kanssa vetäistä sinne kunnon GinKirat... *mumbles*
minori kirjoitti:Eli siis ilmestymme paikalle Grimjawina (chauron) ja Ilfortina (minä - siis se pitkätukkainen blondi arrancar, kun ette kuitenkaan muista :P ).
! <3 Arrancarit on aina vaan plussaa. Saatte varmaan kuitenkin ylirasituksen kameroista. :D
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Saki-san
Genin
Genin
Viestit: 130
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:47

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Saki-san »

Tänävuonna en pääse tulemaan mutta ensi vuonna on paremmat mahdollisuude, mutta jos en pääse silloinkaa niin ainakin kun se tulee tänne Helsinkiin, niin pääsen. :D :D

Tyhmä viesti..
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Pääsen kyseiseen tapahtumaan ja seuralaiseni on jälleen kerran Anni-serkku (se tyttö, joka cosplayasi viime Animeconissa Kagomea Inuyashasta (sillä oli silmälasit ja melko lyhyt peruukki) ja oli Naruto.fin miitissä mukana) - sainkin tässä lähiaikoina Annilta viestin, että yöpaikkamme on varmistunut. Emme mene hänen parhaan ystävän luokse vaan saamme käyttää hänen isosiskonsa asuntoa, jee. \o/

Cossaan Harua Kissojen Valtakunta (Neko no ongaeshi)-animeleffasta tavallista Harua - en sitä muotoa, jossa Harulla on kissankorvat, viikset ja häntä. Luultavammin cossaan samaa henkilöä molempina päivinä, kun en ole suunnitellut cossia toiselle päivälle.

Edit:
Ave-chan kirjoitti:Uijuijui, saako tulla halimaan? ;__; Sais olla kyllä enemmän Ghibli-cossaajia liikenteessä muutenki...
Juu, saa toki tulla halimaan. ^_^'
Viimeksi muokannut Wendy, Ke Kesä 06, 2007 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Wendy kirjoitti:Cossaan Harua Kissojen Valtakunta (Neko no ongaeshi)-animeleffasta tavallista Harua - en sitä muotoa, jossa Harulla on kissankorvat, viikset ja häntä. Luultavammin cossaan samaa henkilöä molempina päivinä, kun en ole suunnitellut cossia toiselle päivälle.
Uijuijui, saako tulla halimaan? ;__; Sais olla kyllä enemmän Ghibli-cossaajia liikenteessä muutenki...

Cossipukuihin liittyen, alotettiin kaverin kanssa oikeastaan eilen tekemään niitä asujamme, ja mun pitäis kahdessa viikossa saada kaks pukua valmiiksi xE Ei yhtään nouse paniikki, ei sitten millään... Pitää nyt kattoa että kuka ne meikäläisen kostyymit tuonne Animeconiin roudaa, ja missä saan ne taas itselleni jotta voisin kuoriutua näistä kuolevaisen vaatteista ja syntyä uudelleen jonain ihQdaana animetyttönä :/ Nooh, onhan tässä päälle kuukausi aikaa miettiä tommoset jutut ^^

Onko miitistä sovittu vielä mitään vai jätetäänkö ihan viime minuuteille? ;P
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Ave-chan kirjoitti:Onko miitistä sovittu vielä mitään vai jätetäänkö ihan viime minuuteille? ;P
Ei oo vielä sovittu mitään. Voisihan sitä tässä suunitella tai tehdä jonkun ilmoituksen omaan topicciinsa. Tai joskus kesäkuun loppupuolella ehkäpä. Silloin varmasti useampi tietää(varmaksi) pääseekö tulemaan vai ei.:S
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Ave-chan kirjoitti:Sais olla kyllä enemmän Ghibli-cossaajia liikenteessä muutenki...
Ihan samaa mieltä. Itsekin huvittaisi tehdä joku hahmo, mutta joskus repäisin semmoisenkin idean että cossaisin Miyazakia itseään. xD Umm, joo. Toteutus tökkii vähän vielä... >___>
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Arkku kirjoitti:Haaaaaaa!
On päätetty, että cossaamme kaveri porukalla Akatsuki membuja! ^^ Tiedossa olevat hahmot: Kakuzu, Hidan, (itachi?)

!!! Ei, MINÄ olen ITACHI!xD *omistushaluinen* No mut hei, hei Kakuzu ja Hidan liittykää meidän Akatsuki ryhmään.^^ Meillä on: Itachi(=minä), Kisame, Sasori, Deidara ja Orochimaru.^^ (lisätietoa naruto.fi varsinaisten sivujen puolella mm. mun profiilissa. Sama nick kuin täällä.^^)
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Ayami
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 18:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Ayami »

Me taidetaan kokoperheen kanssa tulla mökkeilemään Jyväskylän lähelle,niin pääsisin animeconiin...
Pitänee selvittää itselleni vielä asioita,kuinka kaukana mökki on sieltä...

Puvustakaan ei ole vielläkään varmaa,koska Poetian tyyppi ei vastaa minulle,paikkakunnallani asuva vaatturi ei tiedä "cosplaysta",tietää ainoastaan "roolipelin",ja tätini joka on 85 vuotias tarjoaa tekemään puvun,mutta ei tiedä minkälaisen.
Palasin o_o
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja minori »

Anteeksi karmea offi, mutku taas yksi syy päivitellä että mihin tämä maailma on oikein menossa, kun nuoret eivät osaa enää edes ommella omia cossipukujaan. Kuva Aika harva cossaajista niitä millään muulla taidolla kuin koulussa tai kotona opituilla tekee... <___< Jos ei ole hyvä, niin tekee ensin helpon ja opettelee pikku hiljaa. Ei kenenkään eka cossi ole lähelläkään täydellistä... Cossaaminen on ihan tyhmää, jos teettää pukunsa. <______<
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja Mirha »

minori kirjoitti:Cossaaminen on ihan tyhmää, jos teettää pukunsa. <______<
Yhdyn edelliseen puhujaan. Tosin kyllä teen itse toiselle pukua tässä ja saan rahaakin siitä, että se siitä... Mutta periaatteessa itse tehty on aina parempi ja aidompi. Osa cosplayta on aina ollut ja tulee olemaan kekseliäisyys, oma-aloitteisuus ja sitä mukaa kehittyminen ompelijana/askartelijana/puuseppänä.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Ihan tottahan tuokin, mutta se, että joku väittää 'eihän se ole kunnon cosplayta jos teettää tms' niin se on jo täyttä puppua. Jos ei vaikka kiinnosta alkaa opetella ompelemaan mutta haluaa silti cossata? Duh, enpä ala tuomitsemaan jos teettää jollakin toisella puvun (te(e/i)nhän niin itsekin, nyt vasta aloin itse tekemään :p) kun se ei ole mikään rikos.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Animecon V 2007

Viesti Kirjoittaja minori »

No ei siinä varsinaisesti mitään, jos pyytää vaikka kaveriaan jelppimään sen tekemisessä tai jotain vastaavaa, mutta jos pitää teettää ompelijalla, niin pöh. Hifistelyä... Ja kun edelleenkin puheenaiheeni oli, että miten tyhmiä ihmiset nykyään on, jos ei edes viitsitä opetella ompelemaan... Kyllä sen kaikki oppii kun viitsii harjoitella, ellei nyt oikeasti jotain vammaa ole tai vastaavaa. Mutta kun ei viitsitä, kun ekalla cossilla ikinä pitää heti olla kisaa voittamassa.
Lukittu