Säännöt ja ohjeet FC:n perustamiseen

Kaikenlaisen fanittamisen voi suorittaa täällä
Lukittu
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Säännöt ja ohjeet FC:n perustamiseen

Viesti Kirjoittaja minori »

Säännöt ja ohjeet FC:n perustamiseen:

1. FC:n nyt voi järkeä käyttäen perustaa periaatteessa melkein mistä vain. Näitä perusaiheitahan on animet, mangat, hahmot, tv-sarjat, bändit, muut artistit, näyttelijät… Kuitenkin hyvän maun rajoissa (!) ja jos aihe menee jonnekin esim. yaoin tai muun aikuisemman materiaalin puolelle, niin asianmukaiset varoitukset ja ikärajat näkyviin heti nimeen.
2. Jokaisesta aiheesta saa olla vain yksi FC, eli tarkista ettei sellaista ole jo olemassa.
3. Mieti ennen kuin perustat! Tarvitseeko aihe välttämättä FC:n, eli löytyykö aiheesta jutun juurta, jaksatko itse keskustella aiheesta? Onko ylipäänsä oletettavaa, että foorumilla on muitakin aiheesta kiinnostuneita? Mistään superhyperultraunderground-bändistä, jonka on kaiken lisäksi itse perustanut omaan kellariinsa ei luultavasti kannattaa perustaa FC:tä, kun kukaan tuskin osaa aiheesta sanoa yhtään mitään.
4. Nimeä FC kunnolla. Mieluiten vaikka ”henkilö X –FC” tai joku vastaava. Tietty nimessä saa olla joku tarkennuskin, jos mahtuu.
5. Liitä nimeen spoilerivaroitus, jos sellaiselle on aihetta (eli esim mangaspoilereita tai jotain).l
6. Toimit FC:n ”omistajana”, eli suositeltavaa olisi, että pidät fan clubistasi huolta. Esim. editoit linkkejä ensimmäiseen viestiin, listaat liittyneet jäsenet ja muuta vastaavaa. (jos FC on kauan sitten kuollut ja perustaja häipynyt tai muuten lopettanut hommat, voit pyytää moderaattoria lukitsemaan edellisen FC:n ja yrittää perustaa uuden ja taas aktiivisen)

Käyttäjä-FC:t:
Jos FC perustetaan jollekin foorumin käyttäjälle, tulee kysyä lupa moderaattorilta. Eli siis lähetät yksityisviestin modelle, perustelet miksi juuri kyseinen henkilö ansaitsisi FC:n (syytä pitää siis oikeasti löytyä – ei mitään ”kun se on mun paras kaveri niinQ”) ja vasta jos saat myöntävän vastausviestin, saat perustaa FC:n. Ennen luvan myöntämistä mode kysyy pm:llä kyseiseltä henkilöltä, saako hänelle ylipäänsä perustaa FC:n. Jos FC perustetaan ilman lupaa, se poistetaan.
Lukittu