Ammunta ja metsästys

Jos sinua kiinnostaa urheilu tai sinulla on harrastus, josta tahdot keskustella, niin ne keskustelut tapahtuvat täällä.
Vastaa Viestiin

Harrastatko ammuntaa tai metsästystä?

Kyllä, molempia
4
27%
Ammuntaa
2
13%
Metsästystä
1
7%
Ei kiinnosta
3
20%
En, mutta haluaisin kyllä kokeilla ainakin toista
5
33%
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

Nii kuis moni täällä harrastaa jompaa kumpaa tai molempia? Ite harrastan ilma-aseammuntaa ja olin tänävuonna SML:n SM-kisoissa Liperissä. Oli muutes hyvä kisapaikka vaikka mulla ekana vuonna ny ei kovi loistavasti mennytkään!
Metsästyksen aloitan kohtapuoliin ja haulikon ostan mahdollisesti tämän viikon perjantaina. Magnum pienoiskivääri jo odottelee autotallissa. On se melkonen ruoska vaikka nii nii pientä paukkua ampuu.
Kaikenlaisia kommenntteja kaivataan, mut nuo "iik siis niihin elukoihin sattuu ja se o julmaa teurastusta niinQ koko lihan syönti!" kommentit saa jättää pois. Vastataan siis kypsästi jos vastataan. :D
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
Hatashi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 21:46
Paikkakunta: Imatrallahan mie..

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja Hatashi-san »

Itse en harrasta vielä mutta luultavasti jonkinsortin metsästystä alan harrastamaan, koska Ukkini joka on jo päälle 80 ja huonossa kunnossa harrasti metsästystä ja sillähän sitä asetta löytyy. Luultavasti saan ne perinnöksi sitten joskus. Toivoisin kumminkin että ei ihan heti :( . Ilmakolla tullut ammuttua kaverilla/kavereilla. Hauskaa puuhaa^^
"Deeper, I wanna go, hesitating no longer!
Mr. Reaper, let me show, my soul has grown much stronger"
Avatar
Tridian
Genin
Genin
Viestit: 138
Liittynyt: To Touko 24, 2007 23:40
Paikkakunta: Faerûn

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja Tridian »

No periatteessa voisin kokeilla kumpaakin, mutta ei se niin kauheasti kiinnosta. Metsäsystä vain siinä mielessä, että syökin ne otukset mitä saa, jos saa, eikä vaan huvikseen ammuskele ja heittele joihinkin pusikoihin. Tai siis, metsästetäänkö Suomessa enimmäkseen ihan sen saaliin kannalta, että hyötykäyttää sen miten sitten haluaakin, vai lahdataanko niitä vain tavoitteena saada jotain mielihyvää? o.o En tosiaan ole perehtynyt aiheeseen sen kummemmin. :C
Kuva
Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

Tridian kirjoitti:No periatteessa voisin kokeilla kumpaakin, mutta ei se niin kauheasti kiinnosta. Metsäsystä vain siinä mielessä, että syökin ne otukset mitä saa, jos saa, eikä vaan huvikseen ammuskele ja heittele joihinkin pusikoihin. Tai siis, metsästetäänkö Suomessa enimmäkseen ihan sen saaliin kannalta, että hyötykäyttää sen miten sitten haluaakin, vai lahdataanko niitä vain tavoitteena saada jotain mielihyvää? o.o En tosiaan ole perehtynyt aiheeseen sen kummemmin. :C
No en kyllä ole kuullut kenenkään heittelevän sorsia pusikkoon samaa tahtia ku niitä putoaa taivaalta. Näitä luonnonraiskaajia ei kyllä löydy kovinkaan montaa per paikkakunta. Ainahan joku idiootti joka ei saalista kunnioita, tätä saattaa tehdä. Tietty jos saalis meni vahingossa piloille esim. liian tiheän hauliparven takia, nii pakkoha se on pois heittää.
Ei se mun mielestä ainakaa hauskaa olis. Parasta kato just niinku kalastuksessaki et jos saa saaliiksi jotain hienoa ja laittaa siitä maukkaan aterian retken jälkeen.
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
Tridian
Genin
Genin
Viestit: 138
Liittynyt: To Touko 24, 2007 23:40
Paikkakunta: Faerûn

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja Tridian »

-Snake- kirjoitti: No en kyllä ole kuullut kenenkään heittelevän sorsia pusikkoon samaa tahtia ku niitä putoaa taivaalta. Näitä luonnonraiskaajia ei kyllä löydy kovinkaan montaa per paikkakunta. Ainahan joku idiootti joka ei saalista kunnioita, tätä saattaa tehdä. Tietty jos saalis meni vahingossa piloille esim. liian tiheän hauliparven takia, nii pakkoha se on pois heittää.
Ei se mun mielestä ainakaa hauskaa olis. Parasta kato just niinku kalastuksessaki et jos saa saaliiksi jotain hienoa ja laittaa siitä maukkaan aterian retken jälkeen.
Nimenomaan. =) Metsästyskin kuulostaa nyt positiivisemmalta, kun mulla sattu olemaan se ennakkoluulo, että jopa suurin osa vain ammuskelee metissä huvikseen. :S Joten kiitos infosta! Itse olen suhteellisen innokas kalastaja ja sitä on tullut harrastettua jo kymmenisen vuotta, mutta nyt kun tiedän paremmin, niin saatanpa joskus ilmestyä metsällekin, we'll see. =P
Kuva
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Joskus pienenä kävin naapurin pojan ja hänen vanhempiensa kanssa niin ampumassa, kuin metsälläkin..
Iskäkin yritti aina silloin selittää, että ostetaan mulle pyssy...

Mutta eipä inspannut oikein.. Ampumassa voisin kyllä nykyään käydä radalla jos tulisi mahdollisuus vastaan ^^
Että en ihan niin hippi ole, ettenkö asetta suostuisi käyttämään :p
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Olen harrastanut metsästystä jo ihan pennusta saakka. Tosin silloin kuljin vielä isän perässä ilman asetta, mutta nykyään metsästän laillisesti omalla päällekkäispiippuisella. Ampumataito on loksahtanut kohdilleen tässä parin vuoden aikana ampumaratakäyntien ansiosta. Ennen kiekoista hajosi suurinpiirtein joka kolmas, mutta nykyään pudottelu alkaa olla 80% luokkaa. Mukava nähdä että miten sorsia tippuu nyt alkavana sorsastuskautena.. Hieman on vielä tärkeä ennakon otto hakusessa, mutta kyllä sekin onnistuu. Mökeiltä (Vaalasta ja Suomulta) löytyy ihan hyvät metsästysmestat. Kilpa-ammunnasta vielä sen verran että minulla olisi varmasti lahjoja, mutta eipä ole vielä tullut aloitettua. Pitäisi ravata tiheämmin tuolla radalla ^^

Se on minustakin vähän tyhmää valittaa siitä ettei lintuja saa ampua. Muutenkin lintuja on hirveitä määriä. Ei se haittaa jos niitä vähän ammuskelee, ei ne mihinkään maapallolta mihinkään häviä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Ei varmaan tuo metsästys innostais mut voisin jopa suostua ampumaradalle jos olis hyvä suostuttelija. Itse en sinne oma-aloitteisesti tule menemään. Ei nää pyssyt nii kiinnosta. Kalastus vielä menee. Meidän perheessä kukaan ei harrastanu metsästystä nii ei se saanu koskaa oikein mahollisuutta. Kalastus kun taas kulkee suvussa nii sinne oli "pakko" lähtiä ^^ Pohojanmaan lätäköt on tullu tutuiks.
Happy panda
Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

Nonnih tulihan sitä ostettua se päällekkäispiippuinen Baikkali sillon 17.8. (Baikal IJ-27 ulostyöntäjillä ja 3 vaihtosupistajalla). En oo vielä kiekkoja kerenny ampua mutta ny viikonloppuna olis tarkotus koittaa kun saadaan kiekonheitin lainaan. Pitääpi kans ostaa erilaisia paukkuja tohon magnumpiekkariin ja ettiä teerelle ja madollisesti jopa metsolle sopiva panos. Maanantaina ostinkin jo teerelle sopivia haulikonpanoksia ja kiekkopanoksia, metsolailliset vaan puuttuu. :)
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

Juu nyt on uudella kilpa-aseella ammuttu ensimmäiset sarjat, 88/100 ja 87/100. Viimeksi ammuin joskus toukokuussa et aika hyvin. :D
Maanantaina heti koulusta kanalintumetsälle ja mukaan lähtee magnumpienoiskivääri ja haulikko.
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Re: Ammunta ja metsästys

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

Sivariksi olen kova ampumaan. Metsästystä en harrasta, mutta jousiammuntaa harrastan. Taljajousi @ 65 paunaa, 2.5 kertaa suurentava tähtäin ja viikset. Isoveljeni harrastaa pistooliammuntaa ja hänen pistooleillaan käymme silloin tällöin ammusekelemassa. Isoveljeni on käynyt vuoden intin ja ollut töissä siellä vuoden, mutta pikkuveli ampuu sivarina aina paremman tuloksen tauluun :L Pienoiskiväärillä, pienoispistoolilla, haulikolla, ilma-aseilla ja Saiga m3 rynnäkkökiväärillä olen ampunut. Tuo Saiga on isoveljeni kaverin ase, josta taittoperä on hitsattu kiinni, sarjatuli poistettu ja piippu juuri ja juuri rajoitusten mittainen. Ampuminen tauluihin on hauskaa, mutta mihinkään elävään en tykkää tähdätä.
Veivät kauniin Siggini :,(
Vastaa Viestiin